Onko maha jo kasvanut?

AKJ

Silmät suurina ihmettelijä
Millä viikolla menette ja mikä on mahatilanteenne? Turvottaako palloksi vai onko maha vielä aivan normaalin näköinen?
Mulla on nyt menossa 10+1 ja alavatsa on jo kunnon kumpu. Vaikuttaa kyllä varmasti ilmankin kertyminen:nailbiting:Mutta silti: äsken kun kävelin kauppojen ja ikkunoiden ohi tässä kesämekossani, joka ei todellakaan laskeudu salamyhkäisen telttamaisesti vaan paljastaa joka kohouman, niin eipä voi muuta todeta kuin että kyllä, vatsa näyttää varsin pullealta...
 
Tällä hetkellä 10+6 ja muuten ei huomais mitään ku iso maha muutenki, mutta ite tietää jonku muuttuneen ku pitäny vaihtaa isompiin työhousuihin. :grin Kyllä se varmaan kohta alkaa näkymäänki. :rolleyes:
 
Täällä kyllä näkyy ja tuntuu jo.. Nyt menossa 9+4, ja kohtu on melko ylhäällä ja kun kaksi vauvaa siellä köllöttelee niin jännä kyllä nähdä kauanko tätä pystyy pitämään salassa. Mahaa on jo ennestään, joten en usko että kukaan ulkopuolinen uskaltaa kyllä kysellä asiasta ihan heti :yuck:
 
Mulla11+2 ja aamuisin en huomaa mitään, tuntuu että maha aivan littana. Mut mitä vaan syö niin mahasta tulee aivan pallo! Ja loppu päivästä hirvee pallo vatsa, siis sellainen turvonnut. Välillä miettii että onko siellä elämää?!? Appi sanoo että voit jo tuntea kohdun painelemalla häpyluun päältä. Mä en oo kyllä yhtään varma tunnenko vai en? Perjantaina mennään 2. Kerran varhaisultraan, jotta voidaan kertoa vanhemmille juhannuksena mahdolliset uutiset. Rakenneultra menee juuri juhannuksen jälkeiselle maanantaille. Juhannuksena en mitenkään pysty hyvällä syyllä jättää alkumaljoja, viinejä ja kraavikaloja väliin vaan Äiti ja Iskä varmasti huomaisivat asian :nailbiting:
 
Mulla11+2 ja aamuisin en huomaa mitään, tuntuu että maha aivan littana. Mut mitä vaan syö niin mahasta tulee aivan pallo! Ja loppu päivästä hirvee pallo vatsa, siis sellainen turvonnut. Välillä miettii että onko siellä elämää?!? Appi sanoo että voit jo tuntea kohdun painelemalla häpyluun päältä. Mä en oo kyllä yhtään varma tunnenko vai en? Perjantaina mennään 2. Kerran varhaisultraan, jotta voidaan kertoa vanhemmille juhannuksena mahdolliset uutiset. Rakenneultra menee juuri juhannuksen jälkeiselle maanantaille. Juhannuksena en mitenkään pysty hyvällä syyllä jättää alkumaljoja, viinejä ja kraavikaloja väliin vaan Äiti ja Iskä varmasti huomaisivat asian :nailbiting:

Mulla on tasan samat viikot ja tasan samat oireet. Aamulla ihanan "kevyt olo" ja farkutkin menee vielä jalkaan. Illalla näytänkin sitten rantapallolta :rolleyes: Toivotaan, että turvotus helpottaisi joskus... ainakin 6kk päästä :D
 
Mulla on tasan samat viikot ja tasan samat oireet. Aamulla ihanan "kevyt olo" ja farkutkin menee vielä jalkaan. Illalla näytänkin sitten rantapallolta :rolleyes: Toivotaan, että turvotus helpottaisi joskus... ainakin 6kk päästä :D
Jep! Helpottavaa että jollain muullakin samanlainen olo. Oltiin viikonloppuna vanhempien kanssa mökillä ja tuntu et illalla oli niin pallo vatsa että en tiedä miten päin olisin sitä piilotellut. Aamulla taas kävin järvessä naku-uinnilla, eikä tarvinnut vatsaa piilotella kun oli aivan littana.
 
On kasvanu.. mulla ei vissiin kohtu ehtiny edellisestä raskaudesta ihan perusmittoihin, ku on jo nyt navan lähellä yläreuna.. näin myös terveydenhoitaja tuumi neuvolassa.. turvotusta kyllä kans löytyy aika reippaanlaisesti eikä omat housut oo menny kuukauteen eli oviksen jälkeen alko jo reippaat turvotukset! Nyt rv 8+0 menos..
 
On kasvanut. Musta tuntui aika varhain jo kasvu ja 3 viikkoa sit hainkin hennesiltä mamahousut kun tuttava suositteli. Lisäksi rinnat on reilu koon verran kasvaneet. Kyllä sitä hieman saa jo miettiä mitä pukee. Mammafarkut tosin toi paremman fiiliksen ja suotta normifarkkujen kans tuottamaan itselle ahdistusta. :nailbiting:
 
Ei oo vielä raskausvatsaa mutta ihan järkyttävä turvotus kun syö yhtään mitään :eek:
Viikonloppuna tuli syötyä vähän mitä sattuu ja oli maha aivan jalkapallo. Kiva kun on tämmöset helteet ja yrittää pukea kevyesti mutta niin että ei maha näyttäs niin raskaana olevalta. Ei ois kellään mitään vinkkejä mahan häivyttäviin kesämekkoihin?:smiley-ashamed004
Toisaalta kun on maha muutenkin taipuvainen välillä turvottamaan niin odotan kyllä sitä aikaa kun raskausmaha näkyy ja saa hyvällä mielellä antaa sen pullottaa eikä tarvi aina olla vetämässä korsettia kasaan:laughing002
 
Farkut ei mene enää kiinni :wideyed: syynä lienee suurimmaksi osaksi viimeaikaiset ruoka valinnat :laughing002 aamusi maha ei näytä yhtään sen suuremmalta kun yleensäkään, mutta iltasin on jo kauheen turvonnu. Onneks on kesä ja voi kulkea legginseissä.
 
Ei mee enää ees omaa kokoo olevat normileggarit nätisti... Oon melko lailla luovuttanut jo ja käyttänyt sekä mamaleggareita (mahaosa toki niissä vähän reilu, mutta pysyy kyllä) sekä korkeavuotäröisiä urheilucapreja (trikookankaisia)

Onneks tosiaan mekkoja voi käyttää, jotkin shortsit olis kiva vielä löytää...
 
Joo tai oikeestaan turvotus ihan jäätävä. Miun piti jo töihin viedä omat housut kun puristaa kaikki työhousut. Onneks saa kuitattuu työkavereille että hiostaa niin paljon työhousut et halusin omat :laughing002 nyt muutama muukin on helteiden aikana tuonu omat niin ei niin aiheuta hämmennystä. Mut iltasin aivan jäätävä turvotus tai kyl heti ku vaan syö jotain...
 
Mulla nyt rv 9+5. Eka raskaus ja tuntuu, etten itse huomaa aamuisin vatsan koossa mitään eroa. Iltaisin nestettä kertyy (?) ja alavatsa pömpöttää tavallista enemmän, mutta mitään merkittävää turvotusta en ole huomannut. Painokin toistaiseksi lähtölukemissa. Kireimmät farkut oon silti heivannut, koska teen istumatyötä ja paine vatsalla ei tunnu kivalta.
 
Täällä 8+5, vielä ei taida mitään enempiä näkyä vanhan pömpön lisäksi. Turvotus kyllä tuntuu ja sen vuoksi näyttää normaalia isokokoisemmalta.
 
Mulla on nyt rv10 menossa, ja ihan selkeä raskausvatsa jo (ainakin omasta mielestä). Eilen oltiin rannalla ja ei varmasti jäänyt kanssauimareille epäselväksi :woot: Kyseessä toinen raskaus, ehkä tämä toinen vaan tulee aiemmin näkyviin! Ensimmäistä onnistuin peittelemään oikealla vaatetuksella rakenneultraan saakka. Tässä ei kyllä mitään tsäänssiä kun on vielä uintisesonkikin! Mutta ollaan kyllä kerrottu raskaudesta jo oikeestaan kaikille keitä nyt ollaan tässä tavattu, joten mitä sitä peittelemään toisaalta:)
 
Nyt 11+4 ja toinen raskaus, ei todellakaan mahdu enää housut kiinni :biggrin aamulla toki maha selvästi pienempi, mutta iltaa kohden kun turvotus lisääntyy, niin on aika selkeen vauvamahan näköinen. Oonkin vähän pulassa, kun en ole päässyt äitiysvaatteita ostamaan. Onneksi sentään pari löysää mekkoa löytyi kaapista, niillä selviää vielä nämä helteet. Onko muita vinkkejä mammavaatteille kuin H&M?
 
Zalandolla oli paljon äitiysvaatteita kun katoin.
 
Täällä 8+0 ja ihan järkky turvotus varsinkin iltaa kohti. Ja omaan silmään ihan selkee vauvamaha on jo. Taitaa tosiaan toisesta näkyä noppeemmin kuin ekasta. Veli sano eilen ku kerroin vauva uutiset, et kyllä mie arvasin jo viikko sit, ku ennen oot ollu suht sutjakassa kunnossa ja nyt siun maha pullottaa. :hilarious: noh minkäs teet, enkä kyllä jaksa sitä salailu rumbaakaan enää, salassa pysyis kumminkaa kun suvun tietää. :grin
 
Viikolla 11 mennään ja eilen kävin ostamassa ensimmäiset äitiysvaatteet, koska tavalliset housut tai hameet ei meinaa enää mahtua päälle tai ainakin puristaa pahasti. Oli hyvä ratkaisu, mammahousut tuntuu ihanilta jalassa! Oli kyllä vähän epätodellinen olo shoppailureissulla, kun muutoin raskaus ei vielä tunnu kovin konkreettiselta. Eli vatsa on suurentunut tosi paljon, mutta suurin osa on varmaan vielä turvotusta.
 
Viikolla 11 mennään ja eilen kävin ostamassa ensimmäiset äitiysvaatteet, koska tavalliset housut tai hameet ei meinaa enää mahtua päälle tai ainakin puristaa pahasti. Oli hyvä ratkaisu, mammahousut tuntuu ihanilta jalassa! Oli kyllä vähän epätodellinen olo shoppailureissulla, kun muutoin raskaus ei vielä tunnu kovin konkreettiselta. Eli vatsa on suurentunut tosi paljon, mutta suurin osa on varmaan vielä turvotusta.

Samat fiilikset. Toissa päivänä ekat mammahousut hommattu ja olo näissä on todella helpottunut (kiitos nykymuodin viskoosi kesähousut! Löytyi korkea vyötäröiset, ihanan kevyet ja ilmavat näihin keleihin). Menossa 11+6 ja tuntuu et tällä viikolla on vatsa turvonnut joka suuntaan. Eipä enää töissä kauheasti tätä menoa salata kun parin viikon päästä loma loppuu
 
Takaisin
Top