Toki! Terve mies, jolla ei ole syytä olla osallistumatta. Jos ajattelen kotitöitä, niin joudun kyllä usein kertomaan mitä pitää tehdä, mutta kyllä hän tekee. Ja ennen kaikkea hän jaksaa touhuta tytön kanssa!
Meille on muodostunut roolit lapsen kanssa olemisessa. Minä useammin keksin tytön kanssa jotain rauhallista tekemistä tai vien häntä pidemmille retkille. Mies jaksaa sitten kotona telmiä tytön kanssa enemmän ja vie tätä leikkipuistoon ja muutenkin lähitienoille ulos enemmän. Tyttö on kyllä molempien kanssa jumppaamassa, jos kotona tehdään jotain.
Mies myös jaksaa lapsen kiukuttelua paremmin. Jos ollaan molemmat paikalla niin minä olen meillä se joka useammin menee ns. jäähylle kihisemään kiukusta ja huutamaan tyynyyn jonkun uhmakohtauksen edessä ja mies ottaa koppia tilanteesta.
Toisaalta minä hoidan kaikki lapsen vaatteisiin ja muuhun sellaiseen liittyvät asiat kokonaan. Kodin ulkopuoliset työmäärät on meillä molemmilla vaihdelleet paljonkin tytön syntymän jälkeen ja kotitöiden teko on sitten mennyt vähän niiden mukaan.
Kun mies oli kotona, niin hän jaksoi tehdä monimutkaisia illallisia usein, mutta nyt meistä ei kumpikaan jaksa laittaa niin paljon ruokaa niin tehdään enemmän yksinkertaisia laatikkoruokia yms. Tai kiireen keskellä koti ei ole muutenkaan ihan niin tiptop aina. Pystytään siis sopeutumaan muuttuviin tilanteisiin.
Vaikka mieheni välillä saa pääni räjähtämään

(unohtaessaan kolmannen kerran peräkkäin saman asian kauppalistalta, sotkiessaan hetkessä ympäristönsä tai keksiessään jonkun uuden yritysidean, joka vaikuttaa meidän kaikkien arkeen), niin olen onnellinen, että juuri hän on lapseni isä.

Kyllä hän vaan on jaksanut kantaa niin paljon, esimerkiksi miun ollessa leikkausten jälkeen heikossa hapessa tai muutoin kipeänä paljon. Välillä kuulen entisten kumppanieni ikäviä sanoja päässäni tuollaisissa tilanteissa ja olen todella kiitollinen, ettei niihin suhteisiin tullut lapsia.