Ongelmia..?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ragissa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

kauhea olo

minulla on suunnilleen kahdeksas viikko menossa ainakin luultavasti sillä idioottina en tajunnut merkata itelleni menkkojen alkuja kun näköjään tulin raskaaksi melkein heti e-pillereiden lopettamisen jälkeen ja kun ajattelin alkaa niitä seuraan ni alkokin jo raskausoireet...ensimmäinen neuvola on 5.2. Nyt on ollut melkein neljä viikkoa kovaa pahoinvointia ja oksennusta tulee melkein päivittäin...la-su yönä poltti ylävatsaan niin etten pystyssä voinut olla... sen jälkeen onkin ollut jatkuvasti kovia vatsakipuja kun vatsa ilmeisesti kramppaa oksentelusta...? kovaa vihlomista alavatsassa...onko kellään muulla vaikeuksia löytää nukkumisasentoa? aina kun yritän nukkua kyljellään niin on kauhea paineen tunne vatsassa...pakko vaihtaa asentoa koko ajan...muutenkin on kauhea paineentunne tänään ollut koko päivän ja menkkamaisia kipuja alavatsassa ja -selässä.. on ihan kauheeta kun on yrittäjä ja oma kauneushoitola ja joutunut peruun hoitoja ja on kauhean syyllinen olo...

Täällä kiertopäiviä 38, normaalisti 28. Oon tehny jo pari testi eripäivinä viimeisimmän tänään ja negatiivistä näyttää. Ilmavaivoja on ollut sekä älytön jano ja pissalla juoksu. Menkkamaisia kipujaki on ollut, ja olen ootellut että joko ne sieltä sitten alkavat. Eli yhtään positiivista raskaus testiä en ole vielä saanut.. Saas nähä miten käy. Onko kellää kokemuksia että näin pitkälle ois venyny?

Hei Kaikki,

Löysin täältä tällaisen - ikävä kyllä  minullekin sopivan palstan. Minulla raskausviikkoja 5+3 tai 5+4 ja tän viikon tiistaina ultrattiin sikiöpussi, mutta ei ruskuaispussia tai alkiota. Nyt sitten kammottavia piinapäiviä tässä viikon verran, kun odotellaan, että tuleeko tuulimuna vai ei.

Itsellä on kahden keskenmenon jälkeen outo tunne, että ei nytkään ole asiat kunnossa, On juuri tuota kuvaamaanne selkäkipua ja raskausoireet ovat niin vähäiset, ei oikeastaan mitään. Minulla on kolme lasta, mutta neljännen yrittämisestä ei meinaa tulla mitään muuta kuin näitä suuria huolia ja suruja.

Voimia kaikille huolehtijoille ja teille, joilla selvisi, että ei ollut lähtenyt kaikki hyvin käyntiin. Ihana, kun on tällainen palsta, missä jakaa tuntojaan.

Minulla on heti keskenmenon(ei menkkoja välissä) uusi raskaus menossa. Eroja huomaan seuraavia: keskenmenneessä ei mitään oireita, rusehtava vuotoa, jomotusta alamahassa. Nyt olenkin kovasti huolissani, sillä pahoinvointi on kyllä ajoittain voimakasta, oksennusta ei kuitenkaan tule ja pystyn syömään(mikä helpottaa pahaa oloa), mutta ajoittain minulla on voimakkaita kipuja mahassa. Toisinaan kipu on navan vieressä vasemmalla, ja toisinaan, kuten nyt, oikealla alhaalla lähellä häpyluuta. Kivut on etenkin istuessa voimakkaita, ja nyt pelkääkin että voiko minulla olla niin huono tuuri, että spontaania km:n jälkeen saankin kohdun ulkopuolisen tai tuulimunan?? Aaa miten stressaavaa tämä onkaan....

Minulla oli yksi varmistusultra, jossa löytyikin ruskuaispussi - sikiötä ei edelleenkään, mutta periaatteessa toivo elää. Tämä on järkyttävän piinaavaa, nyt on odotettava viikko, jonka jälkeen kuulemma saa lopullisen tuomion. Miten tätä jaksaa..

eli Sohwi, ymmärrän oloasi. Minusta nuo kipusi eivät ehkä kuulosta vakavilta, kun kaikenlaisia tuollaisia kipuiluja voi olla heti alussa, kun kohtu alkaa venyilemään. Miten sulla nyt menee?

Mulla oli km toukokuussa ja ehkä kemiallinen raskaus ennen tätä kiertoa, joten on siinä mielessä sama juttu, että suoraan tuon tosi varhaisen keskenmenon jälkeen nyt ainakin jotain on tapahtumassa - voi kunpa tämä menisi eteenpäin!

Tsemppiä kaikille piinan tai muiden ongelmien kanssa painiville!

Kävin tänään varhaisultrassa ja siellä sykki elävä pieni sydän, täysin oikeassa paikassa <3 viikkoja tosin vasta 5+5 eli hyvin varhainen..>

Minä olen mahani kanssa viikoilla 8 + 2 ja tänään mennään ensimmäiselle neuvolakäynnille. Mulla on ollut vain vähän oireita. Tai pikemminkin niin että oireita on, mutta ne ovat olleet lieviä. Yksi asia minua kuitenkin vaivaa: olen ollut todella alakuloinen. En ole osannut juurikaan nauttia raskaudesta enkä tuoreesta avioliitostamme. En ole paljon raskauden aikaisesta alakuloisuudesta tai masennuksesta kuullut, mutta oliskohan täällä  kohtalotovereita?

Pisaralle halaus ja voimia kohdata vastoinkäymiset, jos niitä on tullakseen.

Minullakin on ollut jonkin verran vuotoa. Nyt on menossa rv 5+4. Ensimmäiset punaiset jäljet tulivat vessapaperiin lauantaina (5+1) ja myös sunnuntaina (5+2). Sen jälkeen on nyt eilen ja tänään tullut hieman ruskeaa vuotoa. Pissalla käydessä ei tätä ongelmaa ole, mutta jotenkin liittyy nyt tuohon pinnistämiseen ja kakkoshädän jälkeen jää paperiin jotain ylimääräistä. Mihinkään ei satu ja kaikki vatsatuntemukset turvotusta lukuunottamatta ovat loppuneet. Tissit kyllä kipeytyvät koko ajan enemmän ja aamupäivisin pahoinvointi nostaa päätään, jos ei syö tarpeeksi usein.

Ensimmäiseen neuvolaan on odotettavaa vielä 2 viikkoa, eikä sielläkään mikään tietenkään vielä selviä. Kovasti mietin varhaisultraa yksityisellä, mutta toisaalta, jos on kesken menossa, niin eihän sille mitään voi tehdä. Toisaalta taas rauhoittaisi kummasti, jos kuulisi kaiken olevan hyvin. Odottavan aika on pitkä. Voimia myös muille ongelmaisille!

Kippu: Mulla on ollut alkuraskaudessa masennusta, ja on tuntunut pahalta kun on kuiteski ollut ollut niin onnellinen raskaudesta, mut silti tuntunut pahalta. Kyllä tollaset suuret mullistukset kuten naimisiin meno ja raskaaksi tuleminen voi laukasta masennuksen. Varmasti se ohi menee, mutta kannattaa neuvolassa kertoa asiasta, tai omalle lääkärille, että tarvittaessa saa sitten apua eikä masennus äityisi pahaksi. Se ei kuitenkaan lapselle hyväksi ole. Kaikkea hyvää sulle, ja toivon että tilanteesi selkiää! (niin ite oon ekassa raskaudessa käynyt juttelemassa psyk. sairaanhoitajan kanssa lähes viikottain, mikä autto mut masennuksesta yli...)

En olekaan täällä hetkeen käynyt kun on tuo FB-ryhmä. Mutta eilen aamulla alkoi tiputteluvuoto ja illalla iski menkkamaiset kivut alavatsaan ja -selkään. Yöllä heräsin neljän jälkeen kipuun ja vessassa hulahtikin useampi hyytymä ja vuoto yltyi. Heti aamusta soitin neuvolaan km-epäilyni vuoksi. Terveydenhoitaja oli ihana ja ymmärtäväinen, kun itkien selitin tapahtunutta. Sain ajan heti lääkärille, joka ultralla varmisti epäilyni todeksi: kohtu on tyhjä. Alkio menehtynyt todennäköisesti jo viikolla 3 (huomenna olisi tullut 9+0 täyteen). Sain sairaslomaa loppuviikon ja lääkäri lupasi ottaa mut suoraan ultraan rv 7, kun seuraavan kerran tulen raskaaksi. Kaikesta surkeudesta huolimatta jäi hyvä mieli kun sai niin hyvää hoitoa.

Minä siis poistun täältä odottajista kuume-joukkoon. Parempaa onnea teille muille!

titem olen pahoillani! :( 
Mikäli jotain positiivista niin sulla on neuvolassa homma toiminut ja tosi hienosti luvattu seuraavassa raskaudessa ultrata. Täällä ei mulle ikinä tarjottu tolleen. :/

Mulla on ollut hiukan vuotoa viime päivinä, tosin aika vähän, tulee vain wc-paperiin asti. Sellaista punaista tai ruskeaa tuhrua, vähän "klimppejäkin", mutta määrä siis ihan pieni. Tänään olin taas ultrattavana ja kaikki oli hyvin, pallukan syke näkyi. Neuvolasta sanottiin, että pientä vuotoa on monilla etenkin oletettujen kuukautisten tai ovulaation aikaan (mulla olisi tosiaan nyt kierron puoliväli meneillään).

titem
, suuret pahoittelut :( Kyllä sinä vielä uudestaan tulet raskaaksi...hyvä, että vuoto tuli itsestään ulos. Minulla on nyt meneillään uusi raskaus keskenmenon jälkeen ja sanon, että sinullakin mitä todennäköisemmin sitten ensi kerralla onnistuu. Tsemppiä!

Kippu, mulla on myös ollut vähän alakuloisia fiiliksiä tässä alkuraskauden aikana. Tai suurimman osan ajasta ehkä olo on ollut ihan normaali, vaikka olisin halunnut olla onnellinen tai iloinen. Mutta välillä tosiaan ihan alakuloakin. Mulla syy on ollut varmaan epävarmuus tämän raskauden jatkumisesta (taustalla keskenmeno), ja toisaalta oon ehkä vähän henkisesti väsynyt, koska yritettiin aika pitkään, ja siinä oli kaikenlaista matkan varrella. Ja sitten toisaalta kun on ollut huono olo, niin ollut sellaisia "tällaistako tää nyt sitten on"-fiiliksiä. Luulen, että fiilikset paranevat nyt ainakin osittain, kun voin alkaa uskomaan tämän raskauden onnistumiseen. Toivottavasti teillä oli hyvä neuvolakäynti. Kannattaa jutella noista alakuloisista fiiliksistä neuvolassa, miehelle, tai ainakin jollekin. Ei ne varmaan niin epätavallisia oo, mutta ei kannata hautoa niitä pelkästään itsellään. Ja jos saat juteltua raskaudesta miehen kanssa ja saat häneltä tukea, niin ehkä se myös auttaa noissa avioliittofiiliksissä...

Pistaasi, se varhaisultra on siinäkin mielessä hyvä, että siellä voidaan todeta keskeytynyt keskenmeno usein jo paljon aiemmin kuin muuten, esim. tuulimunaraskaudet. Toivottavasti sinulla on kuitenkin kaikki hyvin. Jos se vuoto tulee vain kakkoshädän aikana, niin minusta se ei ehkä kuulosta niin pahalta... Tuleekos se varmasti emättimestä? Ja jos tuleekin, niin jos pinnistäminen jotenkin aiheuttaa sen, niin ehkä se voisi olla peräisin vaikka emättimen limakalvolta (nehän voi olla herkkänä tässä vaiheessa). Mulla ainakin kaikki tuhruilut näkyy erityisesti pissaamisen jälkeen.

Hyvä kuulla, että muillakin on vuotoa ja silti kaikki hyvin. Itsekin olen yrittänyt koko ajan itselleni hokea, että varmaan useimmiten on ihan normaalia, kun ei paljoa tule, eikä siihen liity mitään kipuja. Kyllä vuoto ihan emättimen puolelta tulee, mutta olen lohduttautunut myös sillä, että mulla muutenkin on herkät limakalvot ja tulee helposti verta, esim. papa-kokeessa ja sen jälkeen vuodan paljon.Toisinaan myös yhdyntöjen jälkeen ym. Nyt ei onneksi enää tänään ole mitään tullut. Vähän noita ultrauksien hintoja kyselin, mutta Tampereella ovat kyllä melko kalliita. Aina päälle tulee toimistomaksut ja lääkärinpalkkiot ym. Täytyy nyt vielä seurailla tilannetta ja jos alkaa enemmän huolestuttaan, niin sitten ultraan. Ajattelin, että voisihan sitä vielä tehdä vaikka uuden raskaustestin muutaman päivän kuluttua ja jos viiva on edelleen vahva, niin sitten ehkä rauhoittaa sekin mieltä. Niitä raskaustestejä kun vielä on kaapissa, vaikka kolme tulikin jo käytettyä. :)

Minulla oli vielä viikko sitten yhteensä parin viikon verran vuotoja. Tänään sitten nähtiin neuvolan vanhan ultralaitteen avulla pikkuisen sydämen sykkivän. Kylläpä helpotti oloa tosi paljon. Vaikka ei kai se huoli omasta pikkuisesta tule enää koskaan täysin häviämään...

Paljon voimia ja luottamusta tulevaan teille kaikille!  

Ongelmia ilmaantui eilen. Keskiviikkona np-ultrassa kaikki vielä erittäin mallikkaasti. Nyt odotellen tänään ultraan pääsyä menikö kesken. 

Kiitos naiset. Ironisesti tänään 11+6, viittä vailla 12 viikkoa. Runsas vesivuoto muuttui juuri vereksi. Raskasta kun vielä aamulla ultrassa näin pienen kunnossa imien peukkua. Pistääkö mun fysiikka sitä pihalle vai mikä kun pieni on tutkittu ja tutkittu ja et hänellä on ollu kaikki niin hyvin kun vaan on nähty. Järki ymmärtäis keskenmenon paremmin kun se kävis selkeesti siks et kaikki ei oo kunnossa niinkun ennen esikoista tapahtuneessa. Vaikka toki ultrassa ei nähdä kaikkea ja kun pieni on niin pieni, mutta ottaa koville jos kohta on pihalla pian vielä elävä pieni. Huh huh.

Täällä on melkosta ollut tämä loppu viikko. Eilen aamulla lähettellä keskussairaalaan äitipolille  varmistaan keskenmeno. No mahassa onkin kaveri jolla oli kaikki hyvin! :o
Ihmetty se lääkärikin kaikkien mun vuotojen ja järkyttävien kipujen jälkeen.

No mulla näky ainakin kohdun suulla joku polyyppi(vaaraton kuulemma mut voi vuotaa), veri voi tosin kypsyttää kohdun kaulaa, meen nyt ainakin viikon päästä tsekkaukseen mikä tän session vaikutus oli.

Täytyy sanoa että aika puulla päähän lyöty fiilis! En enää eilen aamuna jännittänyt yhtään kun menin, olin jotenkin pe jo ajatellut asiaa ja koittanut sisäistää et jos menee kesken niin sitten menee. Sit se sanokin et pienellä on kaikki hyvin..
Ei kyllä stressaa nytkään, mutta ei kyllä oo mikään kovin innokaskaan olo..

Takaisin