Mulla on ollut hiukan vuotoa viime päivinä, tosin aika vähän, tulee vain wc-paperiin asti. Sellaista punaista tai ruskeaa tuhrua, vähän "klimppejäkin", mutta määrä siis ihan pieni. Tänään olin taas ultrattavana ja kaikki oli hyvin, pallukan syke näkyi. Neuvolasta sanottiin, että pientä vuotoa on monilla etenkin oletettujen kuukautisten tai ovulaation aikaan (mulla olisi tosiaan nyt kierron puoliväli meneillään).
titem, suuret pahoittelut :( Kyllä sinä vielä uudestaan tulet raskaaksi...hyvä, että vuoto tuli itsestään ulos. Minulla on nyt meneillään uusi raskaus keskenmenon jälkeen ja sanon, että sinullakin mitä todennäköisemmin sitten ensi kerralla onnistuu. Tsemppiä!
Kippu, mulla on myös ollut vähän alakuloisia fiiliksiä tässä alkuraskauden aikana. Tai suurimman osan ajasta ehkä olo on ollut ihan normaali, vaikka olisin halunnut olla onnellinen tai iloinen. Mutta välillä tosiaan ihan alakuloakin. Mulla syy on ollut varmaan epävarmuus tämän raskauden jatkumisesta (taustalla keskenmeno), ja toisaalta oon ehkä vähän henkisesti väsynyt, koska yritettiin aika pitkään, ja siinä oli kaikenlaista matkan varrella. Ja sitten toisaalta kun on ollut huono olo, niin ollut sellaisia "tällaistako tää nyt sitten on"-fiiliksiä. Luulen, että fiilikset paranevat nyt ainakin osittain, kun voin alkaa uskomaan tämän raskauden onnistumiseen. Toivottavasti teillä oli hyvä neuvolakäynti. Kannattaa jutella noista alakuloisista fiiliksistä neuvolassa, miehelle, tai ainakin jollekin. Ei ne varmaan niin epätavallisia oo, mutta ei kannata hautoa niitä pelkästään itsellään. Ja jos saat juteltua raskaudesta miehen kanssa ja saat häneltä tukea, niin ehkä se myös auttaa noissa avioliittofiiliksissä...
Pistaasi, se varhaisultra on siinäkin mielessä hyvä, että siellä voidaan todeta keskeytynyt keskenmeno usein jo paljon aiemmin kuin muuten, esim. tuulimunaraskaudet. Toivottavasti sinulla on kuitenkin kaikki hyvin. Jos se vuoto tulee vain kakkoshädän aikana, niin minusta se ei ehkä kuulosta niin pahalta... Tuleekos se varmasti emättimestä? Ja jos tuleekin, niin jos pinnistäminen jotenkin aiheuttaa sen, niin ehkä se voisi olla peräisin vaikka emättimen limakalvolta (nehän voi olla herkkänä tässä vaiheessa). Mulla ainakin kaikki tuhruilut näkyy erityisesti pissaamisen jälkeen.