Omituiset raskauden aiheuttamat muutokset

En tiiä, et johtuuko raskaudesta, mut ainakin aivan uusi ilmiö. Mulla tulee hirvee yökkäysrefleksi hampaita pestessä, ollut nyt vajaa viikon. Oon jo vaihtanut hammastahnaakin, mut ei vaikutusta. Tosi outoa vaan, kun mulla ei oo koskaan ollu mitenkään herkkä oksennusrefleksi....

En tiiä, et johtuuko raskaudesta, mut ainakin aivan uusi ilmiö. Mulla tulee hirvee yökkäysrefleksi hampaita pestessä, ollut nyt vajaa viikon. Oon jo vaihtanut hammastahnaakin, mut ei vaikutusta. Tosi outoa vaan, kun mulla ei oo koskaan ollu mitenkään herkkä oksennusrefleksi....
Nyt kun sanoit, niin joo. En jotenki ees aatellu että vois johtua raskaudesta. 😳 jos ois nyt aamulla ollu vettä kummempaa vatsassa, niin ois melko vikkelään lentänyt ulos. Illalla ei oo samanlaista.

Onks muilla ollu sellasta että kumppanin tuoksu on muuttunut tosi oudoksi? 🤣 Mulla on paljon pahoinvointia ja en yhtään kestä mun miehen hajua. Aluksi se oli sellanen hapan lakritsimainen (ei ehkä kuulosta niin pahalta) ja nyt ehkä jotenkin myskimäinen. Tää on tosi häiritsevää ja miehelle vähän loukkaavaa, vaikka onneks osasin varottaa jo etukäteen että tällasta oiretta voi raskaana tulla.

Onks muilla ollu sellasta että kumppanin tuoksu on muuttunut tosi oudoksi? 🤣 Mulla on paljon pahoinvointia ja en yhtään kestä mun miehen hajua. Aluksi se oli sellanen hapan lakritsimainen (ei ehkä kuulosta niin pahalta) ja nyt ehkä jotenkin myskimäinen. Tää on tosi häiritsevää ja miehelle vähän loukkaavaa, vaikka onneks osasin varottaa jo etukäteen että tällasta oiretta voi raskaana tulla.
Musta puoliso tuoksuu vaan erityisen hyvälle ja seki alkaa olla jo vähän ärsyttävää hänelle ku oon koko ajan nuuhkimassa :tears:

Puolison tuoksuun en kai kummemmin erilailla reagoi mut hengityksen hajua en kestä vaikka aiemmin ei oo ollu valittamista 😂

Itsellä tämä tullut myös😳

Olen haistavinani jopa ulkona vastaantulevien ihmisten tuoksut, kaikki pesuaineet yms tuoksuu erityisen hyvältä.

Onko muilla kovaa aivastelua? Vasta just tajusin että oon aivastellu tässä monta viikkoa jo monta kertaa päivässä, paljon enemmän kun normaalisti, ja googlasin että tääkin saattais olla raskauden aiheuttamaa 😄

Onko muilla kovaa aivastelua? Vasta just tajusin että oon aivastellu tässä monta viikkoa jo monta kertaa päivässä, paljon enemmän kun normaalisti, ja googlasin että tääkin saattais olla raskauden aiheuttamaa 😄
Mulla ei ole ollut, mutta just jossain podcastissa joku puhui siitä, että alkoi epäilemään raskautta kovasta aivastelusta, hänellä oli ollut sitä ekassakin raskaudessa ja oli siis nytkin raskaana! 😄

Nyt alkanut joku ihme herkkyys kausi, pari päivää ollut sellaista että itkettää ihan kaikki 😭🫣

Itkua on täälläki jos on vähänkään surullinen video tai asia 🥲 ja häntäluu kipeytyy varsinkin jos kävelee paljon

Mulla ollut elohiiri useasti oikeassa silmäkulmassa! Ennen raskautta ei ikinä oo ollut.

Nenä on jatkuvasti tukkoinen ja aivastelen normaalia enemmän. Ja joo yökkäusrefleksi on tosi herkässä hampaita pestessä. Pahoinvointiaikana hampaiden pesu oli ihan tuskaa, enkä aina pystynyt pestä aamulla. Nyt pystyy pestä paremmin, mutta yökkimistä on joo edelleen herkästi.

Ruokatottumukset muuttuneet paljon. Makeaa en pysty syödä kuin vähän kerralla. Leivän päälle parasta maustamaton tuorejuusto ja syön maustamatonta jogurttia ilman mitään makeutusta tai lisättyjä marjoja tms. Tää on mulle ihan outoa. Ennen olisi ollut liian hapanta. Siis oikeesti nyt pääsiäisenäkin, jos syön yhden kinderin niin se on siinä. Siitäkin jo ällömakeus. Yleensä oon niin perso suklaalle! Vanhan kansan viisauden mukaan tulis poika kun suolainen ja hapan himottaa enempi ☺️

Mulla on kädet ja jalat lämpimämmät kuin normaalisti, yleensä palelen herkästi niin nyt enemmän kuuma koko ajan, oli talvellakin.

Outo juttu myös kun sanotaan että raskaana mieliala heittelee. Niin mulla on ollut mieliala paljon tasaisempi kuin yleensä!! Oon aika seesteinen oikeesti ollut. Ja nukun paremmin kuin normaalisti.

Mielestäni etenkin sormien kynnet kasvaa nyt raskausaikana paljon nopeammin kuin aiemmin 🙈

Onko muilla jalka levinnyt vielä? Jouduin ed. raskauden aikana vaihtaan kaikki kengät uusiksi kun ei pituus niissä riittänyt enää. Ja tämä jäi pysyväksi. Nyt huomasin, että taas tulee kävellessä varpaan päät kipeäksi, että pitänee suunnata pian kenkäkaupoille. 🙈

Onko muilla jalka levinnyt vielä? Jouduin ed. raskauden aikana vaihtaan kaikki kengät uusiksi kun ei pituus niissä riittänyt enää. Ja tämä jäi pysyväksi. Nyt huomasin, että taas tulee kävellessä varpaan päät kipeäksi, että pitänee suunnata pian kenkäkaupoille. 🙈
Ei vielä onneksi 🙈 Edellinen raskaus pisti kyllä kenkä kaapin uusiksi 🫠💸

Takaisin