Omituiset raskauden aiheuttamat muutokset

Josefina79

Jostain jotain jo tietävä
Lokakuiset 2025
Tänne ihmettelemäön mitä kaikkea kummaa raskaus tuo tullessaan!
Itsellä ei riitä että hajuaisti on vainukoiran luokkaa, mutta makuaisti on muuttunut. Limsat maistuu kummalliselle ja jää paha jälkimaku. Raskausaivot on myös jo täällä, kapasiteetti ei riitä toimintaleffojen seuraamiseen 😂

Mulla oli suunnilleen rv 3-4 vasemmassa silmässä armoton elohiiri. Silmää nyki ainakin kerran tunnissa ihan kunnolla. Sama oli taaperoa odottaessa, ihme juttu. Nyt ei vaivaa enää, ihanaa näyttää normaalilta. 😂

Siis mulla on ollut jo parin viikon ajan kaulassa sellasta elohiirimäistä nykimistä mitä ei oo koskaan aiemmin ollut, enkä oo kyllä osannut ajatella sitä raskausoireeks, mutta nyt kun luin ton @Rytökärppä kommentin niin mietin, että voisko se sit olla, vai onko vaan hartiat jumissa 🤣

Mullakin on ollut silmäkulmassa jonkin verran nykimistä, en itekään tajunnut että se ois yks oire 😄

Mulla oli suunnilleen rv 3-4 vasemmassa silmässä armoton elohiiri. Silmää nyki ainakin kerran tunnissa ihan kunnolla. Sama oli taaperoa odottaessa, ihme juttu. Nyt ei vaivaa enää, ihanaa näyttää normaalilta. 😂
Hei mitä ihmettä! Mulla oli kans tosi paha elohiiri kaksi viikkoa sitten! En silloin vielä tietenkään edes tiennyt mitään tästä raskaudesta, mutta se sattui osumaan just kiinnittymisen aikoihin, eli olisiko voinut olla jostain hormoneista johtuvaa?

Tää onkin hauska löydös, että muillakin on ollut! En muista koskaan lukeneeni tämmöisestä. Magnesiumia on tullut syötyä aina välillä poretablettina, mutta ehkä on tarve kasvanut tai on just joku hormonijuttu. Nyt ei oo siis enää ollut.

Mulla on ollut elohiiri nyt pari viikkoa jatkuvasti oikeassa olkalihaksessa ja välillä vasemmassa silmäluomessa 😅 Aika harvoin on elohiiriä mulla, joten kai tää on joku omituinen raskausoire 😄

Täällä oli jokusen päivän elohiiri/nykimistä oikeanpuolein hauiksessa.
Ja oon Pepsi Max "addikti" niin nyt käynyt sama kun edellisessä raskaudessa, alkanut maistumaan ihan hirveästi läpi joku aine, eikä oikeen maistu.

Täällä oli jokusen päivän elohiiri/nykimistä oikeanpuolein hauiksessa.
Ja oon Pepsi Max "addikti" niin nyt käynyt sama kun edellisessä raskaudessa, alkanut maistumaan ihan hirveästi läpi joku aine, eikä oikeen maistu.
Täällä sama juttu Pepsi Maxin kanssa. Aiemmin mennyt päivittäin mut nyt ei kyl oikeen uppoo, ei maistu yhtään niin hyvältä ku normaalisti 😅

Täällä kans asiat maistuu ihan oudolle. Jännä tunne, kun tekee mieli jotain asiaa X ja kun sitä sitten syö/juo, se maistuukin ihan erille 😂 Ei ollenkaan huono, kun kaikki makee tökkii pahasti, mut esim. just pepsi maxia olisin kyllä voinut joskus juoda. Täytyy löytää nyt uusia makumieltymyksiä raskausajalle 🙈

Mun tekee koko ajan brunbergin suklaata mieli, mut samaan aikaan makeat jossain määrin ällöttää. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Mää en taas yleensä välitä makeesta ollenkaan, mut nyt tuntuu et musta on kuoriutunu joku ihmeen pullahiiri ja suklaakin maistuu, vaikka yleensä se on aivan liian ällömakeeta😅 pitää yrittää pitää ittensä kurissa ettei mee ihan överiks😬 lisäks huomannu et ennen oon rakastanu kanaa, mut nyt ei voi sietää hajua eikä makua🤢 sit ehkä oudoimmat himot on ollut parsakaali, raejuusto ja piimä😅 testasin jopa piimäkaakaon, tuli yhtäkkiä sellanen et pakko testaa ja oli hyvää🤣🤣

Täällä ruokajutut aika normaaleja, mutta oon huomannut että kulmien nyppiminen sattuu. Ei oo tuntunut 20 vuoteen ja nyt ihan tekee kipeetä. Oliskohan kipukynnys laskenut, jotenkin ehkä on keho ja hermosto herkkänä kivuille. 🤔 En muista aiemmin olleen tämmöistä.

Mulla on ollut nyt useamman päivän leuassa jotain elohiirityyppistä nykinää 😅

Makeat ei maistu sitten yhtään tällä hetkellä, suolaista sais olla koko ajan lähellä. Mut pienestä määrästä ihan hirveä ähky ja saa olla usein syömässä.

Onks muilla tullut orgasmin jälkeen kuukautiskivun tyyppistä kipua? Ei kestä pitkään, mut selkeesti kyllä tuntuu. Mulla on nyt plussan jälkeen tullut, joka orgasmin jälkeen ja muuten ei oo ikinä ollut tällasta?

Muutaman kerran tullut, mutta ei kauhean vahvana
Onks muilla tullut orgasmin jälkeen kuukautiskivun tyyppistä kipua? Ei kestä pitkään, mut selkeesti kyllä tuntuu. Mulla on nyt plussan jälkeen tullut, joka orgasmin jälkeen ja muuten ei oo ikinä ollut tällasta?

Olo on kun Rachel Frendeistä raskaana, kokoajan tulee lisää ruokia mitkä ällöttää. Äsken totesin ruokapöydässä ”I no longer eat rice” 😂🙈 suutuntuma oli ihan kauhea 🙈

Takaisin