Vilukissa, kun tuppaan olemaan, niin mä ostin itselleni viimetalveksi mammatakin VeroModasta...oli Mamalicious-merkkinen villakangastakki ja hintaa oli joku 50-60€. (Esim. Bebesin nettikaupasta samaa versiota oli tilattavissa ympäri valtakunnan, mutta vielä ei ole uutta syysmallistoa näkynyt...) Ei mun mielestä mikään ihan hirmuinen sijoitus, kun sen voi sitten myöhemmin vielä myydä eteenpäin. Tuolta nettikaupoista kannattaa tarkistella valikoimaa (esim. nelly.com) jne. Huuto.netissä on varmasti myös joitain edullisia mammatakkeja tarjolla...Ja sitten ihan joku perus A-linjainen takki voi sopia päälle raskauden aikana ja sen jälkeen, eikä koon välttämättä tarvitse olla "jumbojettikokoa". [:)]
(Kaikille ei todellakaan tule sitä ylimääräistä 30 kg painoa raskausaikana, kuten mulle, vaan oisko se keskiarvo paisumisen suhteen siinä 12kg, josta suunnilleen ainakin puolet jää synnärille.)
Mulla oli tosiaan tuo villakangastakki "siistimpää" menoa varten ja koiran kanssa lenkkeillessä mä pistin miehen ison skimbarotsin päälle. Mulla oli vielä jalat viime raskaudessa niin turvoksissa, että en viitsinyt ostella kokoajan uusia talvikenkiä, kun jalka paisui kuin pullataikina. Oma kengän koko oli 38, mutta raskauden lopussa käytin mieheni kenkiä kokoa 42, jotka puristivat ja tuntuivat liian ahtailta. Siinä vaiheessa mua ei enää todellakaan kiinnostanut edes liikkua ulkona kuin pakollisten menojen verran. En todellakaan ollut mikään kaunistus ulkona liikkuessani, mutta mahan koko kyllä kertoi vastaantulijoille kaiken tarpeellisen.
Muutoin olen kyllä ostanut itselleni mammavaatteita, mutta viimeraskaudessa pärjäsin todella hyvin ihan jo normaaleilla tunikamallisilla paidoilla sekä neuletakeilla, joissa nappeja voi jättää tarvittaessa auki. Myös kaikki venyvää materiaalia olevat ohuet neulepaidat olivat ihan loistavia, kun ne joustivat masun kasvaessa.
Vielä tuosta takkiasiasta sen verran, että hormonitoiminta pitää aikahyvin kropan lämpimänä. Nytkin koiraa ulkoilutettaessa katselen, kuinka vastaantulijoilla ja puistossa olevilla äideillä sekä isillä on takit visusti päällä ja vetoketjut kiinni, kun minä painan menemään pelkässä t-paidassa. On yhtä kuuma kuin saunassa, vaikken juoksemalla etenekään...