Omat tekeleet babylle

Tiarella

Puuhakas puhuja
cde95983e64289f018f74ef0d3766920


Onko täällä käsityö ihmisiä? Tekasin tänään eka kertaa babynestin. Piti esikoiselle tehä sillon mutta jäi tekemättä. Esikoiselle kyllä lapaset ja sukat tein. Ompelen myös vaatteita ja pipoja esikoiselle. Kyllä tämä tuleva tulee myös saamaan osansa siitä. :rolleyes:
 
Tiarella tuo on ihana! Mä tykkään kanssa tehdä, yleensä itselleni mutta lahjoitan kavereille myös jos niille kelpaa :p
Jo yritysaikana tein yhden peittosen isoäidinneliöistä, ajattelin että sillä vois lämmittää vaikka vaunuissa jalkoja (on melko paksu ja tönkkö) mutta katsoo nyt, ei ehkä sovi tähän aikatauluun enää :)
 
ihana unipesä tiarella mashaAllah olet todella taitava. ite oon neulon makuupussin ( käy myös haalarista/takista koska hihat ja huppu), takin, housut, kintaita, hattuja jo aiemmin ni valmiina. tykkään myös ommella ja kyllähä sitä tekis mieli tehä vaikka mitä nyt ku käyttäjiä on eri ikäryhmis. vauvalle valmiina mut tytölle ja esikolle pitää neuloa ja ommella vaatteita. vauvalle ois ihana ommella jotai vaatetta kans, toukokuussa ku syntyy ni yöt viileit mut päivät lämpimiä jo inshaAllah.
 
Minä meinasin talvella tehdä vauvalle vaatetta ja muuta tarviketta, kunhan saataisiin osviittaa kumpi tyyppi sieltä on tulossa. Kaikille lapsille olen neulonut peitot ja tälle tulevallekin meinasin tehdä.
 
Mää oon kans kova tekemään käsitöitä. :) tälle nyt en oo vielä tehny mitään mutta tuttavien vauvoille oon virkannu unileluja ja peittoja. :) ja toki tulee paljon ommeltuakin kun oon ompelija. Esikoiselle oon ommellu takkia ja yöpukua yms. :)
 
Mäkin tykkään käsitöistä! Erityisesti virkkaan ja kudon, villasukkia varsinkin tulee kuin liukuhihnalta. Oon saanu anopiltani (joka on jo pitkään painostanut meitä lisääntymään) useamman käsityökirjan, missä on kaikkee kivaa pikkuisille, ja täytyy myöntää, että oon jo ennen yrityksen aloittamista virkannu viltin, töppöset, pöksyt ja paidan. :hilarious: Nyt oon vielä onnistunut hillitsemään itseni. On vielä niin aikaista, etten uskalla tehdä mitään konkreettista. Saatoin kyllä tilailla vähän vauvalankoja viime viikolla...
 
Voii kun osaisi itsekin! Tuo unipesä olisi hankintalistalla, ja olisipa ollut hieno kun olisi osannut tehdä itse ja oman näköisen! ihana!
 
Heissan. Mun tekis hirmuisesti mieli tehdä tulevalle esikoiselle jotain ihan itse... haluaisin tehdä riippukeinun tai unipussin, MUTTA eihän mulla ole edes ompelukonetta (saati et osaisin edes käyttää sitä :)). Osaan virkata ja neuloa esim se käsineulonta sopis varmaan mulle kun pitää saada nopeasti "tulosta". Oon koittanu ettii netistä ohjeita Mut en oo löytäny (tarpeeks) helppoo ja yksinkertaista :/ Osaisko tääl kukaa antaa kivoja vinkkejä? :) :)
 
Kaveri virkkasi matonkuteista sellaisen riippuvan ikään kuin kehdon.. :) se oli minusta nätti. Narut oli köydestä. Ohjetta en tähän osaa antaa, en tiedä onko kaveri tehnyt sen ihan omalla ohjeellaan. Voisko sellanen olla sun mieleen? :)
 
Kuulostaa kivalta! :) kehtaatko kysästä oliko miten vaikee tehdä ja ohjeet? :)
 
Ei oo vaikee, se on kuulemma sen omasta päästään kehitelly, ei erillistä ohjetta. :) veikkaisin että kun selaat pinterestiä, tai ihan noin nettiä yleensäkin niin saattais löytyä vastaavia..?
 
Mun piteis kans pistää puikot töihin.. Kaapissa ois kivan väriset langat valmiina ja olin niistä aikonut toukkapussin neuloa.. Mut inspis puuttuu nyt jotenkin ihan täysin sen homman aloittamiseen.. Ja en ole kyllä vielä malliakaan aivan täysin lyönyt lukkoon.. Ja tekisinkö ihan pienen, vai sitten vasta isomman, kun syksyllä alkaa viileneen... :rolleyes: Vai vai vai... Jotenkin tuntuu, että vauvalla ois mukava nukkua pienessä pussukassa ja lämpimässä, vaikka onkin kesä. :shy:
 
Mulla on aikomus askarrella mobile ja samaan sarjaan jotain muutakin roikkuvaa härpäkettä. Suurempi projekti olis suunnitella, kuvittaa ja tulostaa vauvakirja. Ideat ja inspis on jo valmiina, pitäis saada vain aikaa aloittaa. Onneksi tässä nyt vielä ehtii hyvin, toivottavasti vaan valmistuu nuokin ajoissa :rolleyes:
 
Tuttinauhan virkkasin tulokkaalle :) edellisen kerran virkannut varmaan reilut 20 vuotta sitten :D nyt tekis mieli virkata mobile, kun vaan löytäs tarpeeksi selkeen ja helpon ohjeen. ImageUploadedByVau Foorumi1486543976.098830.jpg
 
Takaisin
Top