Oloja. . .

eveliina: kuulostaa niin tutulle..

paitsi mul on jäätäviä pahoin vointeja päälle. tosin en oo oksentanu.
Makea ei maistu vain suolanen,
ja tänään ekaa päivää pahoinvointi rannekkeet käytössä. josko nää oli helpottanut nyt päivällä.. tiiä sit..
 
Mä muistelen, että esikoisesta ei ihan tällä tavalla vaihdellut. Siitä kyllä on jo kohta 4v aikaa kun viimeksi tässä vaiheessa mentiin, eli en ehkä vaan muista.

Mulle on vielä ruoka maistunut, tosin makeat herkut vähän vähemmän :eek: Viimeksi pahoinvointi taisi alkaa hiljalleen tämän viikon loppupuolella tai seuraavalla (nyt 5+0). Suolaista ja ihan tavallista ruokaa menisi kyllä enemmän kuin pitäisi...
 
Mä olen naureskellut miehelle, että mun raskaus on kuin oppikirjasta. Kaikki mahdolliset oireet on käyty läpi vaikka rv on vasta 7+1. Oksettaa, nälkä, huimaus, rinnat kipeät, kamala väsymys 24/7 vaikka kuinka nukkuisi, moni haju saa varsinkin oksetuksen aikaiseksi. Yhtään ei tee mieli makeaa ja kaikki ruoat mitä olen aikaisemmin rakastanut haisee hassuille enkä voi syödä niitä.

Toisaalta vaikka kyseessä on ensimmäinen raskaus, tajusin olevani raskaana ennen plussausta. Tuli vaan se "jännä" olo ettei kaikki ole normaalisti :)
 
Yöllä asentoa vaihtaessa vihlasi niin prkeleen kovaa oikealle puolelle munasarjan kohtaa.. Nyt on sit aamun ollut menkkaoloja masussa. Toivottavasti tää ei oo enne mistään pahemmasta.. HuoH.
 
Tyhmä kysymys... Käytättäekö raskausaikana rintsikoita nukkuessa? Viimeyönä sattui niin kamalasti toiseen tissiin, että mietin, helpottaisiko liivit asiaa.
 
Gartsu, mulle sanottiin neuvolasta että kaikki menkkamaiset tuntemukset on normaaleja. On myös sanottu että äkisti asentoa vaihtaessa tai esim. Kovasti yskiessä voi vihlaista.
Mulla on ollu kyllä menkkamaisia tuntemuksia sillon tällöin, ei läheskään joka päivä ja ihan alussa enempi.
Uskon ja toivon että olis normaaleja sinun olot! Onko nyt ollut tuon jälkeen mitään kummempia tuntemuksia? Tsemppiä!! :)
 
Eveliina, mulla alaselkä kipeytyi eilen. Vatsaolot siirtyi siis selkään. Jomottavaa kipua etenkin makuuasennossa. Liikkuminen helpotti. Tänään aamulla sorruin sit nappaamaan lääkettä, ja sen jälkeen ei ole ollut jomotuksia.
Haluan uskoa että tää kaikki on normaalia. :) Taustalla tosiaan se kkm, niin ehkä sekin laittaa huolestumaan. Yritän nyt kuitenkin olla ajattelematta pahoja juttuja, koska se ei hyödytä mitään.
17.9 eka neuvola. Ja varmaan melkeen heti perään sitten se ultra.
 
Gartsu, hyvä että ajattelet nuin positiivisesti. :) Kkm se kummittelee mielessä, tuntuu olevan meillä kaikilla sen kokeneilla vähän epäilyjä tän raskauden suhteen!
Hyvä ettei ole vuotanu, mullaki jäi siihen yhteen kertaan kun paperiin pikkasen tuli. Vaikka eihän sekään mitään kerro ku eipä tuo viimeksikään vuotanu.
Mutta yritetään pitää mieli positiivisena, niin jospa se auttais. :)
 
Riskiraskautuja mä en ainakaan ole pitänyt, mutta olen kyllä miettinyt ihan samaa. Pohdin jopa että olisko urheiluliivit parhaat.

Mulla helpotti kivut sen verran ettei tarvitse enää miettiä rintsikoitten kanssa nukkumista.
 
Oon hankkinut Bravadon imetysliivejä netin kautta briteistä ja niitä tuli pidettyä aikaisemmin myös raskausaikana. Alussa täysimetyksen aikaan liivien kans oli pakko nukkua kun niin pakotti rintoja. Suosittelen kyllä hankkimaan noita, tulee paljon käyttöä takuulla, ja ovat tosiaan sellaista mallia, että kasvavat mukana ja voi pitää loppuraskaudessakin kun ei ole kaarellisia tukia ja joustaa rinnanympäryksen osalta, mut napakkana palautuu kyllä takas. Pitäisikin kaivella noita liivejä jostain jemmoista esiin, kaksi muuttoa tässä välissä niin voi kyllä olla että ei löydy helpolla...


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mulla on varmaan 6 paria niitä tv shopin liivejä. Ihan älyttömän hyviä kun venyy, ei rullaannu eikä purista mistään. Tulevat olemaan koko raskauden käytössä ja varmaan jälkeenkin jos mahtuu (mut luultavasti täytyy vielä ostaa yhet isommat...) ja ps. Ei kannata ostaa tarjoustalon tms kopiot- ei oo todellakaan yhtä hyvät :)
 
oon nyt viikolla 8+5 ja pahoinvointia on ollu lähes neljä viikkoo. Ihan kamalaa! Mitään syömistä ei tee mieli, mut pakko syödä kun muuten olo pahenee entisestään. Hedelmät, marjat, suola, riisi ja raaka pasta menee alas ja pysyy yleensä sisällä. Töissä käyminen on hankalaa, mut en haluasi kotiakkaan jäädä... Väsymystä on vaihtelevasti.
Mulla myös alhaiset paineet 104/58
onko muilla? Mikähän avuksi, tästä johtuvaan huimaukseen?
 
Huoh, terveisiä peiton alta. Viime yö meni vatsakouristelun ja etovan olon merkeissä. :sad001 Töihin lähdin, mutta "pakollisen" palaverin jälkeen oli pakko tulla kotiin. Kuumetta/lämpöä 37.5 ja selkäsärky, edelleen tuon mahan kourimisen lisäksi :sad001

Aamulla tuli vielä hieman rusehtavaa vuotoa :sad001 Torstaina olisi eka ultra/gyne jota koitin tuloksetta aikaistaa.. Huoli meinaa olla, vaikka eipä sille mitään voi - mitä ikinä sitten voisikaan olla. Neuvolaankaan en saanut yhteyttä kysyäkseni neuvoja...

Kaikkihan näistä oireista voi olla ihan normaalia ja sattumaa että vielä flunssankin lykkäs, mutta esikoista odottaess kun ei ollut mitään oireita - huoh.

Te joilla kokemusta (valitettavasti) alkuraskauden pahoinvoinnista, niin onko olo kuin mahataudissa? Siis polttaa ja kourii/vääntää mahaa aaltoillen ja tuntuu että kohta pitää juosta vessaan, eikä tiedä kummasta päästä tulee? Pahoittelen suoraa kuvausta olosta :D
 
Ei mulla ainakaan sellaista vatsan vääntämistä ja kouristelua varsinaisesti ole ollut, enemmän sellaista aaltoilevaa kuvottavaa oloa joka edellisessä raskaudessa sitten n kerran päivässä johti oksentamiseen... Tällä kertaa ei ole laatta vielä lentänyt, vaikka lähellä on käyty, mm. viime yönä kun valvoin pari tuntia täysin syyttä! Muistelen että viimeksikin kävi näin, kun joutui nousemaan vessaan ja sitten lopulta lensi laatta, yhh.
 
Tsemppiä KaarinanUnelma! Ei mulla varmaan oo ihan tommosta ollu, mutta välillä on kyllä olo ollu kuin mahataudissa. Just että vessaan pitää mennä eikä tiedä kummasta päästä tulee. :D kiertäny on mahassa, mutta vasta kolmesti oon oksentanu. Aika monesti turhaan ollu pöntön äärellä. Parempia oloja sulle! Onko tullu verta lisää? Yhdestihän mullakin tuli verta paperiin. Ja tosiaan viime yönä oli aika kovia selkä ja mahakipuja. Mut tänään ultrassa kaikki hyvin, toivottavasti sullakin! :Heartred
 
KaarinanUnelma, mulla on juuri sanaan tyyliin maha kuralla, ei okseta mitenkään isosti mut päivittäin pitää vessassa rampata juurikin mahatautioireiden vuoksi. Nyt kun tarkemmin ajattelee niin on kestänyt yli viikon sama ikävä vaiva, jospa olisi se "kaipaamani" raskausoire.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Täällä on tasainen öllötys päällä.
Aamut on kaikista pahimmat. Ihan sama,mitä nielee, kaikki pyrkisi ylös.
Melkoista mielentaistelua on ollut ja olen edelleen säästynyt oksenteluilta.
Olen hoitoalalla töissä, jossa aamuvuorossa pitää pistää etovat olot taka-alalle ellei halua paljastua.
Onneksi hajut ei ole nyt toviin tehneet pahaa, viikko kaksi takaperin kaikki haisi hirveälle.
 
Täällä kanssa ällöttää melkein jatkuvasti vähän. Ei oikein tiedä mitä söisi, kun mikään ei tunnu houkuttelevalta.. äsken tuhosin raejuustopurkkia noin tunnin ajan :p
Muita oireita on välillä huimaus, vilutus, hermot kireellä niin, että rauhoittumiseen menee tosi pitkän aikaa! Hermostun koko kropalla ja sydän hakkaa vimmattuna rinnassa ja päässä humisee o_O
Eilen, kun nousin sängystä, tuli sellainen olo alavatsaan niinkuin se olisi liimautunut jotenkin kaksinkerroin ja sitten kun suoristin itseni, niin sattui! Liekö tuo sitä kuuluisaa repäisykipua sitten... :)
 
Takaisin
Top