Ollakko vai eikö olla?!

M.Magia

Oman äänensä löytänyt
Digitaalinen r-testi viime viikolla plussaa 1-2 vko:a hedelmöityksestä. Ookoo. Erehdyin menemään maanantaina yksityiselle raskauden varmistukseen käytössäni olevan lääkityksen vuoksi. Kohdussa oli "täplä" eli pieni pussi Lääkäri sanoi, että sikiötä ei näy, että on / tulee keskenmeno, eikä tarvitse varata aikaa neuvolaan. Asia selvä, luonnon päätös tämä. Odotin vuodon alkavan, mutta sitä ei kuulunut. Tein uuden testin, joka näytti hedelmöitys ajaksi 2-3. Eli huonolla matikalla peli jatkuu kai?!? Jos hedelmöityksestä on kulunut vasta viikkoja niin ei kai tuolla vielä 3 kilosta pitäisi ollakaan, vaan pelkkä pussi. Rupes ottaa aivoon. Enkä nyt tiedä ketä tässä uskoo. Uskomaton soppa ja tulikohan gyneltä oikea diagnoosi tehtyä? :anyone
:angry olen pahalla tuulella:smiley-angry007
 
Kierto on mitä on. Sanoin siitäkin. Lasketun ajan pitäisi olla helmikuussa, niin oletin vielä viime viikolla. Ensin oli ohhoh ja sitten tuli asia selvä ja taas on olo vähän ohhoh. Kaikkihan nämä täällä on suuria ihmeitä kullekkin. Mutta miten gyne, joka näytti sille ettei eilisen teeren naisia ollut voi noin sanoa? Eli eipä ole tietoa olenko raskaana vai enkö ole. Melkoinen soppa tuli, enkä ikinä mee ultraan ennen kuin asia on varma. Mietin vain, että testi valehtelee.
 
Mä mietin täällä kans oonko vai en.Täänään testissä nega.3plussaa, 5negaa..Aamulla testi ja jos nega, verikokeisiin.mut tais olla tässä tää juttu :sad001
 
Voi ei, miten se noin on yhtäkkiä muuttunut? Onko jotain vuotoa ollut joka ois keskenmenoon viitannut? Toivottavasti kaikki siellä hyvin Tiinas87.
 
Tiinas87: Täältä kaukaa on aina niin helppo sanoa, että älähän hätäile vielä, ennen kuin verikokeet on käyty. :-( Pidetään peukut ja varmaat ylhäällä, että kaikki kääntyy vielä parhain päin. :Heartred
Minulla ei itsellä ole testien kanssa mitään epäselvää. Eka 1-2 ja sitten seuraavalla viikolla 2-3, mutta yks "ammatti" gyne pisti pakan sekasi. Jos se ei käsittäny, että kierto heittelee. Laitto keskenmenon viikolle 5+6. Mutta testistä päätellen ei sitten ollakkaan noin pitkällä. Sitä kun arvelee, että lääkärin sana on laki. Ja en ois osannu mitään epäillä, jos en ois menny testiä ostamaan, että missä vuoto viipyy. No sitä ei vielä tiedä miten iskoksi tämä keskenmeno sitten kasvaakaan?!
 
Muokattu viimeksi:
Itse en uskois tuohon gynen sanaan ku lakiin. Hekin ovat ihmisiä ja erehtyväisiä. Kannattaa tosiaan seurata rauhassa. Jos ei ala vuotoa kuulumaan ni kyllä siellä sit jotain kasvua varmaan tapahtuu :) Käy sit myöhemmin uudestaan ultrassa kahtomassa onko tilanne eri kuin viimeksi.
 
Se on muute kumma että jotkut ultraajat vetoaa heti siihen keskenmenoon jos siellä kohdussa ei näy mitään. Toinen vaihtoehtohan on että raskaus on vielä niin alussa ettei siellä pidäkään vielä näkyä mitään.
 
Kolmenäiti: Onko sulla kokemusta näistä ennenaikaisista tuomioista?
Itse hyväksyn kaikki mitä tuleman on. Ja kerkesin aivot ladata siihen asentoon, että pois on tulossa. Puolisolle ilmoituksia on jo kerrottu kolme. Raskaana. Keskenmeno. Raskaana. Minun harmitus johtuu siitä, että entäpä jos en ois uutta testiä tehnyt. Mitä pahaa oisin saanut aikaan tietämättömyydellä? Ensi viikolla kunnallinen ultraääni. Ei huvittaisi mennä ollenkaan näin aikaisessa vaiheessa. Mutta pakko kai se on. Ja jospa siellä on tällä kertaa sellanen lääkäri, joka tietää asioista. Ja minä sanoin gynelle, että raskauden varmistus ja lääkkeiden soveltuvuus. Muuta en ollut vailla. Kahdesta vaihtoehdosta toinen. Kyllä tai ei.
 
Voi ei Tiinas87 :'(
Miten voit? Jos surullisesta asiasta pitää etsiä hyviä puolia, niin näkisin, että kun testi on näyttänyt plussaa niin tulevaisuuden näkymät ovat hyvät. Eli uusi positiivinen tulos on tiedossa piakkoin. Käännä katse tulevaisuuteen.
 
Käyn vielä verikokeissa varmuudeksi mut eipä neukkukaan toivoa antanu..Ehkä saadaan se 4s poika tai ensimmäinen tytär ens kuussa sit :)
 
Juuri näin. Parempi, että asialle saadaan pikainen päätös, jotta positiivinen tulevaisuus saa tulla ja ehkäpä se naisen alkukin, tulee joukkoon iloiseen tai sitten tomera ukko. Jännittävää..
 
Mulla ei itselläni ole kokemusta noista ennenaikasista tuomioista kun olen mennyt ultraan vasta siinä vaiheessa kun olen tiennyt että raskaus on tarpeeksi pitkällä, jotta siellä nähtäisiin syke. Mutta paljon olen kuullut näitä juttuja, joten sinuna odottelisin M.Magia vielä ihan positiivisin mielin. :)

Tiinas87: Voi ei! :sad001 Toivottavasti tärppää heti seuraavasta kierrosta! Kovasti jaksamista sinne, todella kurjaa tollanen! :sad001
 
m. Magia, nyt on kyllä osunut joku ..... sanonko mikä.
Jos sulla nyt oli viikot testissä 2-3 niin periaatteessa menisit viikoilla 4+0-5+0, mut periaatteessa voit olla missä vaan viikolla menossa. Mutta tosiaan 4-5 raskausviikolla kohdussa ei kuulukaan näkyä oikeastaan yhtään mitään kuin vaan "täplä", myöhemmin sit esim. 7 viikolla alkio on joku 8mm. eli 6+.
Mä sanoisin et älä heitä kirvestä kaivoon tuollaisen gynen vuoksi. Outoa ku heti povaamassa km. :sad001

TiinaS, voimia :Heartred
 
Juuri niin, ollakko vai eikö olla. Hei vaan helmikuiset siirryin joulukuisista tänne. Keskenmeno siis takana viikoilta 8+4. Eipä menkkoja kuulunut joten tein testin plussaa näytti :Heartred nyt on oireet tulleet takaisinkin joten vahva usko on että olisi uusi raskaus eikä vanhan hormoonit kummittele. Tämä selviää 2.7 kun on ekaneuvola ja ultra :)
 
Huomenna ultra. En tiedä haluanko tietää uusia hyviä diagnooseja. 1.5 viikkoa edellisestä käynnistä. Siellä voi olla jotain tai olla olematta. En tiedä mitä tuossa ajassa tapahtuukaan, jos on tapahtuakseen. En oo ostellu testejä enää sitten viimeksi kun se näytti 2~3 viikkoa.
MadH91:Keskenmenoksi meni sen takia kun sikiötä ei näy ja kohdussa paksu limakalvo, jonka luokitteli alkavaksi vuodoksi. Vuotoa ei ole näkynyt.. edelleenkään..:clock
 
Muokattu viimeksi:
M.Magia: Sulle on Kyl sattunu joku uuno gyne. Tsemppiä huomiselle, toivotaan et ois ihan ammattinsa osaava gyne tällä kertaa!! :Heartred
 
No niin.. 1.5 viikossa huima kasvu "keskenmenolla" pussi oli kasvanut valtavasti ja sieltä pussin sisältä löytyi pikkunen ötökkä. Ensi viikolla uusi ultra, että silloin jos luoja suo keskenmenolla pitäisi alkaa sydänäänet väpättää. Viikkoja 5+6 eli kävin sitä täplää viikolla 4 jo katselemassa. En kyllä kellekkään suosittele menemään liian aikaisin kurkkimaan minnekkään. Neuvolakortti tuli kaupanpäälle. Digitesti ainakin minulla näytti ihan oikeita lukemia. Vielä ei laskettua aikaa antanut, mutta helmikuulle mennään, vaikka minkäläisella helmitaululla laskisi.
 
Takaisin
Top