Olisipa joulu! Joko odotat joulua?

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Siis monta kuukautta oon jo toivonut, olisipa joulu! Nyt kun joulukalentereitakin on alettu uusia julkistaa, voi pojat kun kutkuttaa jo! Voisipa jo laittaa joulukoristeet ja avata luukkuja.. Onko muita jouluhulluja?

:hilarious::hilarious:

Siis joo. Vähän ehkä odotan :shy: Mä olin pitkään aika anti-jouluihminen, mutta ehkä joku tätiyskärpänen iskee, koska oon joulu joululta alkanut pitää siitä enemmän ja enemmän. Lapsen syntymän jälkeen oikeastaan. Joululahjojen hankkiminen, paketointi ja antaminen on se paras juttu, sen jälkeen rosollin, kinkun, silakoiden, lihapullien yms syöminen. Joulukoristeetkin on kyllä kivoja, ne tosin laitan varmaan joskus marras-joulukuun vaihteessa.

Olen kyllä jouluihminen, mutta en ihan vielä sentään odota sitä. Siihen tuntuu olevan vielä sen verran aikaa. Joitain joululahjoja on kyllä jo hankittu sitä mukaa kun on tullut jotain sopivan oloista ja hintaista vastaan.

Odotan!

Tärkein juttu tietenkin lahjat, myös antaminen! Pidän myös koristeista/koristelusta ja kaikesta tohinasta mikä liittyy joulun odotukseen. Kausivalot laitan marraskuussa, joulukoristeet joulukuun alussa. Jouluruoista en tykkää puuroa lukuunottamatta eli olen jouluisin aina nälässä :grin

Juu-u, joulu on jo mielessä... tai ainakin jossain alitajunnan syövereissä;)
Laitoin tossa yks päivä pihalle tuijiin valot, ulko lyhdyissä on kynttilät ja sisälläkin niitä poltetaan joka ilta. Oon myös testannut joululahja reseptejä:p

Lapsen myötä joulu on saanut ihan uuden merkityksen. Aikaisempina vuosina olen ollut joulun ajan töissä. Viime joulu vietettiin ensimmäistä kertaa perheenä, ihan vain kolmistaan. Ja se oli yksi parhaimmista jouluista ikinä. Innolla odotan taas seuraavaa joulua.
Taidettiin vauvan kanssa aloittaa joululaulujen kuuntelu jo marraskuun puolivälissä.

Eilen taisi olla viimeinen "kesäpäivä" (+24 astetta täällä Turussa), joten nyt voikin siirtyä odottamaan joulua. :grin No, en minä sitä vielä ihan tosissani odota, vaikka kyllähän se ajoittain mielessä on, ja toisaalta reilu 3 kk kiitää ohi taas nopeasti. Tällä hetkellä odotan lokakuista Rooman-matkaa - sen jälkeen voi sitten hiljalleen alkaa odottaa joulua.

Joulu on ihanaa aikaa. Olen aina pitänyt siitä, ja lasten myötä tietysti vielä eri tavalla. Tuleva joulu tulee olemaan vähän haikea, kun kaksi neljästä lapsesta on toisaalla: bonuslapsi äitinsä luona ja oma esikoiseni isänsä kanssa Irlannissa sukuloimassa. Hän menee sinne nyt ensimmäistä kertaa joulunviettoon, ja vaikka olenkin hänen puolestaan iloinen, on toki haikeaa viettää joulua ilman häntä. Ilman bonuslasta toki myös, mutta siihen olen tottuneempi, kun hän on muutenkin joka toinen joulu poissa. Onneksi meillä on sentään kaksi lasta kanssamme joulunvietossa. :) Ja onneksi joulutunnelmasta ehdimme nauttia koko perheen voimin jo aiemmin joulukuussa ja sitten taas välipäivinä, kun isot lapset tulevat kotiin. Päätimme pitää jouluaaton toisinnon 28.12. :)

Olen tänään saanut joululahjoja mietittyä. Jouluna olen rv30, ihan kotosalla tälläkin kertaa tulee pääasiassa vietettyä. Ajattelin että joku hieno jouluaiheinen raskauspaita olisi hauska :shy:

Enpä juuri voi väittää odottavani. Onhan lahjoja toki mukava saada/antaa ja syödä itsensä läkähdyksiin ihan luvan kanssa, mutta tavallinen päivä se on siinä missä muutkin.

Mun on ollu aina vaikeeta keksii mun miehelle lahjaa. Se vitsaileekin, että aina tulee samat lahjat eli jääkaappimagneetteja ja bokserit, vaikka niitä en kyllä ole enää alkuvuosien jälkeen ostanut :hilarious:

Mulla on sama kuin Bella Swanilla. Aina sama juttu ja mies saattaa pahimmillaan kertoa kesällä löytäneensä mulle loistavan lahjan. :D Miehelle vielä haluaisi keksiä jotain oikeasti kivaa, kun muuhun perheeseen ei tarvitse niin panostaa. Annetaan sisarusteni ja äitini kesken joka joulu lahjat, mutta niiden ei tarvitse olla mitään erikoisia.

En ole lainkaan jouluihminen. En ole erityisesti jouluruokien perään, en nauti kodin koristamisesta enkä fanita joululauluja. Lasten vuoksi toki juhlitaan ja luodaan joulun taikaa, lauletaan lauluja ja koristellaan kuusi (toistaiseksi vain mummolassa, onnekseni). Mutta suurempia fiiliksiä se ei herätä. Pakanajoulua vietän mielelläni, se on keskitalven juhla jossa tuodaan valoa pimeyteen. Myös joulupukin suomalainen alkuperä viehättää (mutta lapsille riittäköön toistaiseksi normi kokispukki).

Joulu on ihanaa aikaa, mutta joulun ja uudenvuoden jälkeen toivon aina aurinkoa ja lämpöä jo, olen vilukissa! Aloitin jo Halloween järjestelyitä, poikapuoli on tosi innoissaan aina mukana sellaisissa. Ja seuraavaksi joulu! Tämä olisi viimeinen joulu kolmistaan jos kaikki menee hyvin. Innoissaan odotan että löytäisin joku kiva paita missä huomioidaan nyytin olemassaoloa myös. Ehkä pitää teettää sellainen, koska en ole oikein löytänyt kivoja valmiita malleja. Lisäksi mulla tulee aina hirveä himo kokkailla ja leipoa joulun aikana, varmaan muutama kilo tulee lisää kun kaikkea sitten syö :)

Joulu :Heartbigred

Olen jouluihminen, todellakin :grin Joulun aikaan tykkään jopa talvesta, lumesta ja pakkasesta, vaikka muuten en talvesta tykkääkään.

Olen aloittanut ensimmäiset joululahjat jo kuukausi sitten, ja omille lapsille olen lahjat jo ostanutkin :grin
Ajoissa tänä vuonna, koska veronpalautukset tuli jo elokuussa ja ne on käytetty jo. Yleensä siis veronpalautuksista ostetaan lahjat ja tarvikkeet. Ja meillä on suuri suku, joten ihan lähisuvunkin lahjoihin uppoaa rahaa, vaikka itse tekisikin osan.

Rakastan lahjojen antamista! Paljon kivempaa kuin saada itse :p

Kävelevät jo vastaan halloweenkurpitsojen ja kummitusten rinnalla. Alkaa kyllä omatkin ajatukset kääntyä jo jouluun, kun tulee pohdittua joulukalenterien sisältöä.

Takaisin