oletteko ottaneet sikainfluenssa rokotteen

Kuulin noin viikko sitten anopiltani, että hänen kaverinsa oli synnyttänyt ja vauva oli TÄRISSYT koko ajan, ja lääkäritkin ollu ihan ihmeissään, että mitä ihmettä..
ihan sillä tavalla oli tärissyt kun kylmä olis ollu ja ihan koko ajan..
Ne oli siis sairaalassa jonkun aikaa tutkittavana ja lääkärit oli tullu ilmeisesti siihen tulokseen että johtuu sikainfluenssa rokotteesta.

Onneksi en ottanu!!
 
Noh, kivoja nuo kauhutarinat... Mutta pistää miettimään, että miksi yksi vauva saa sikapiikistä tärinät ja toinen vauva ei?
Luultavasti, jos _jokainen_ vastasyntynyt saisi tärinät ja muut kauheudet niin sitä ei suositeltaisi?
Mutta ei kyllä ole kivaa kuulla tuollaista.

Itse olin ensin vahvasti sitä mieltä että ei, ei, ei ja ei! Minuun sitä piikkiä ei pistetä. Olin jo sitä mieltä ennen kuin tulin raskaaksi.
Nyt sitten viime kerralla neuvolassa taivuteltiin ottamaan.

Minua pelotti ihan kamalasti se rokotus ja ne kauhutarinat pyörivät päässäni.. Piston jälkeen kuitenkin helpotti.
Tehty ja that's it! Jos, siis JOS nyt uusi aalto tulee.. Niin on edes hieman suojaa. En kuitenkaan usko sen uuteen tuloon.
Muutenkin media lietsoi sitä paniikkia kauheasti ja ihmiset ottivat aika vakavasti sen.
 
En osaa tuohon vastata, että miksi..
Mutta näin kuulemma, ite en tunne tapausta enkä ole nähny tätä vauvaa mut karulle kyllä kuulostaa.. En tiedä mikä siinä sitten on, sehän jos ottaa alkuraskaudessa/keskiraskaudessa niin ei suojaa vauvaa syntymän jälkeen. voisko olla sit jonkunlainen vierotusoire ?? ... emmä tiedä.[&:]
 
[:(][:(][:(][:(]

Nyt kylla taytyy sanoa, etta ei ole ehka reilua kirjoitella tuollaisia kauhutarinoita, jos ne ovat ihan huhu/kuulopuheen tasolla. Turha aiheuttaa pahaa mielta rokotteen ottaneille.

Jos rokotteen nyt ottaa, sen kylla pitaisi suojata lasta, silla lapsi saa vasta-aineet aidin veresta istukan kautta ja aidin vasta-aineet pysyvat hetken aikaa syntyman jalkeen lapsen verenkierrossa (joitakin kuukausia). Lisaa suojaa tulee, silla vasta-aineita erittyy myos aidinmaitoon, jota kautta lapsi saa lisaa suojaa syntyman jalkeen, jos lasta imetetaan/ruokitaan pullosta silla.

Toisen aallon tulemista ja viruksen muuntumistahan on hyvin vaikea ennustaa, mutta jos historia toistaa itseaan, niin nain tapahtuu. Talla hetkellahan arvio on, etta syksylla tulisi.

Taytyy kylla lopuksi tunnustaa, etta itse sain roketteen ennen raskautta, mutta siskoni ja paras ystavani ottivat sen raskaana ollessaan ja molemmilla on suloiset terveet tytot.

Paatos rokotteen ottamisesta tai ottamattomuudesta on jokaisen oma, mutta kuitenkin olisi hyva, etta jakainen saisi tehda paatoksensa tiedon pohjalta eika kauhutarinoiden pohjalta. Hyvia salaliittoteoriota viruksen/rokotteen suhteen netti tuntuu olevan pullollaan.
 
Nämä on aina kurjia juttuja, mutta kuitenkin pitäisi mietiä mitä tämänkaltaiselle foorumille kirjoittelee. Täällä äidit ja (isitkin) on todella herkässä mielentilassa, ja tuollainen saattaa aiheuttaa vakaviakin pelkotiloja varsinkin ensisynnyttäjissä.

Kaikki ihmiset ovat yksilöitä, ja rokotteet vaikuttaa eritavalla. Ihan perus rokotuksesta saattaa joillakin vauvoilla esim. nousta kuume ja toisilla ei ole yhtään mitään oireita. Toiset potee flunssan aivastelemalla muutoman kerran, ja toiset kaatuu tolkuttomana sängyn pohjaan.

Itse en tuota rokotetta ottanut, eikä ottanut mieheni eikä esikoisenikaan. Nuorimmaisen koulun henkilökunta/media/kaverit peloteli niin,että tahtoi tuon rokotteen. Vaikkakin oli taudin sairastanut lievänä. Kaikilla meillä oli omat syymme, miksi... mutta niitä en tänne ala latelemaan. Suurimmaksi osaksi juuri tuosta aikaisemmin kirjoittamastani syystä.

Eli joillekkin tuo rokote on saattanut olla pahasta, ja joillekkin ihan hyvä idea. Elämä on yhtä suurta arpapeliä, koskaan ei voi tietää mitkä luvut tulee kun ne heittää. Sellaista ei kannata surra, mitä ei ole vielä tapahtunut....

Nyt hymyt korviin Leidit![:D]
 
Olen ottanut jo monta kuukautta sitten, kun niitä riskiryhmille annettiin. Ja tällöin en ollut vielä raskaana.
Raskauden aikana en kovin hepposesti olis lähtenyt ottamaan. Olis tarvinnu kysyä monen asiantuntijan mielipide ensin.
 
Anteeks jos pahoitin teidän mieltä, ei ollut tarkotus. Lähinnä halusin vaan kertoa, että tämmösen kuulin...
En tainnu ajatella ihan loppuun asti [&:]
Anteeksi [:(]
 
Enpä taida kuitenkaan ottaa..
Ei ottanut meidän perheestä kukaan ja nyt raskaana- tuntuu vielä vaikeemmalta ajatukselta.
 
Mä sain rokotteen joulukuussa muutaman päivän ennen ovulaatiota. En ehkä ihan alkuraskadessa olisi uskaltanut ottaa joten ihan hyvä että ikäni puolesta sen sain ennen raskautumista. Ja rokotteen otin siksi kun olen päiväkodissa töissä ja siellähän ne kaikki taudit kiertää... Siskoni sai rokotteen keskiraskaudessa ja hänellä on terve 3kk vanha tyttövauva.

Onkos teillä monella neuvolassa kysytty rokotteen ottamisesta? Meidän neuvolassa ei ole ollut mitään puhetta koko asiasta.
 
Meillä kysyi aluksi useampaan kertaan, että joko olen ottanut ja sanoi milloin seuraavat rokotukset olisi. Kun yleiset rokotusajat loppui, niin ei ole neuvolantäti asiasta maininnut mitään. 
 
Mulle neuvolantäti soitti perään, et käyppäs ottamassa rokotus. Ja minähän menin [:)] Ja vauvalla on kaikki ihan kunnossa, ei mitää vikaa missään. (korkeintaan sit ajatusmaailmassa, jos äitiinsä tulee, mut sitähän ei vielä tiedetä [;)])
 
Minä otin rokotteen jo joulukuussa, jolloin en vielä ollut raskaana. Silloin tietenkin jo yritimme lasta ja mietin kyllä kovasti, että otanko rokotteen, kun en tiennyt että jos olisinkin jo ollut aivan alussa raskaana. Pari ystävääni ovat ottaneet rokotteen raskausaikana ja aivan terveet lapset ovat synnyttäneet. Kyllä silti itsekin miettisin, että olisinko ottanut rokotetta myöhemmin, sitten kun saimme tietää raskaudesta. Sen tiedon mukaan, mitä silloin itse haalin (osa netistä ja ei tietenkään välttämättä paikkaansa pitävää...) tulin siihen tulokseen, että ensimmäisen kolmanneksen aikana en rokotetta välttämättä olisi halunnut ottaa, koska silloin lapsen kehitys on suurinta. Mutta huom., tälle asialle ei siis mitään faktaperustaa, ainoastaan minun oma mutu-fiilis!!!

Meillä ei neuvolassa olla muuten mainittu asiasta mitään, mutta ehkä ne näkevät sitten sieltä tietokannasta, että olen rokotteen jo ottanut.


19+1
 
Takaisin
Top