oletteko ostanu jo tarvikkeita?

Muutamia nuttuja kirpparilta, harsoja tilasin netistä ja nyt kudon villapöksyjä kestovaipan päälle. [:D]
Lainaan ollaan saatu jo sitteri, kehto ja kohtuamme.
 
Meilla on muutama vauvanvaate Huutonetista tilattuna ja kantopussi tuli eilen postiluukusta lahjana Vauva-lehden tilauksesta. Ajattelin odottaa joulun jalkeisiin alennusmyynteihin [:D] toinen mummi on ostanut kuulemma kirpparilta kassillisen uudehkoja vaatteita.
Vaunuja olen kuumeisesti tutkinut netista, pitaisi viela paasta livena tutkailemaan. Kriisi tulee kun oon niin pirun vaativa vaunujen suhteen, apuva [&:] vaikea luopua omista periaatteista!
 
Meillä on jo vähän kaikenlaista esikoisen jäljiltä, jotka ovat ehtineet kiertää jo muillakin lainassa tässä välissä. Vaatteita, kestovaippoja, vaunut, pinnasänky yms. löytyy. Ainoa mikä on myyty kokonaan on turvakaukalo, mutta sellainen olisi saatavana yhdellä työkaverilla, joka muuten kutsuu sitä mun mielestäni aika asuvasti hedelmäkoriksi! [:D]
 
Meillä on vasta vaatteita jonkin verran ja pinnasänky odottamassa, kun isäni ei voinut sitä enää säilöä mihinkään, kun he muuttivat. Sänky on kaksi vuotta vanha, ostettu pikkusiskolleni siis kaksi vuotta sitten, eli hyvä sänky vielä [:)] Kaikki muutkin on tiedossa paitsi vaunut. Sitterin ja turvakaukalon saan äidiltä sitten, kun pikkusisko ei niitä enää tarvitse. Ei ehdi ihan täyttää vuotta, kun meidän vauva syntyy [:)] Hoitopöydän lupasi äiti myös ostaa.. Eli kaikki muut tosi hyvin jo tiedossa paitsi vaunut. Haluan odottaa, että saadaan ehkä selville sukupuoli [:D]
 
Meillä on hankittu vähän jotain pientä. Vaatteita vähäsen, tuttipullo ja niitä täytyy hommata viä lisää ja sellanen ihme helistin juttu vaunuihin. On menossa kuitenkin vasta rv 14+6, niin ei olla haluttu hirveesti kiirehtiä noilla hankinnoilla[:)]. Maaliskuuhun on kuitenkin viä pitkä aika, niin eiköhän tässä ehdi ihan kaikessa rauhassa tekee noita hankintoja.
 
Itse olen investoinut vain yksiin töppösiin.
Lahjaksi olen jo saanut ystäviltäni pari potkupukua ja haalarit.
Viime sunnuntaina kävin "mummon" kanssa ostamassa pinnasängyn pihakirppikseltä :))
ja lainaan on tulossa tavaraa jonkin verran.
Eiköhän näillä pärjätä jonkin aikaa.
Huomattavasti mieltä helpotti, ettei tarvitse turvakaukaloa ostaa, saan senkin lainaksi.
 
Apuva! Tuli huudettua karryt tanaan (Tai siis iska huusi ne mulle[;)]  )Jee huuto.net ihanaa kamaa siella[:D]
Mulla on tulossa kavereita suomesta kaymaan enskuussa ,joten meinaan saada kaikki isoimmat tavarat niiden kyydissa tanne .Turvakaukalo tulee veljelta. Vahan aikaisessa sita ollaan ,mutta ei tanne joka kuukausi kavereita ole tulossa joten pakko kayttaa kaikki kyydit hyvaksi [:)]
 
Aikaslailla alkaa olla tavaroita koossa. Elikkäs löytyy yhdistelmävaunut ja turvakaukalo ostettiin käytettynä miehen kaverilta sekä sitteri saatiin miehen toiselta kaverilta ilmaiseksi. Hoitopöytä huudettiin huuto.net:istä ja käytiin viime viikolla hakemassa. Oikeestaan puuttuu vaan sänky + oheiskamppeet sekä hoitopöydälle joku sellainen pehmuste.
Vaatteita ei olla ostettu ku söpöt tossut ja yks body. Tutteja on kaks.
Oon kyl kattellu tuolt huuto.net:istä kaikenlaisia pakkauksia. Mut oon aatellu etten viiti kauheest ostaa vaatteita ku niitä varmaanki saadaan aikaslailla.
Ainakaan mitään pieniä kokoja ku vauva kasvaa niin nopeesti.
 
Nyt olis meillä jo sänky hankinnassa, Ikeasta käy äiti ja mummi meijän prinsessalle hakee sen, ite ei pääse kun asun niin kaukana. Vaunut täytyy viä hommata, mut eiköhän neki ehdi tässä hommata [:)]. Kuitenki rv 22+3 menossa niin aikaa kyllä on [:D]
 
minä en oo onnistunut millään keinolla hallitsemaan/hillitsemään omaa tavaroidenhankintaintoani[&:]
-emmaljunga yhdistelmät huuto.netistä
-turvakaukalo kirppikseltä
-rottinki ensisänky mummun varastosta
-vauvanvaatteet siskolta+jotain pientä kirppikseltä
-kantoliina+reppu siskolta
-sitteri siskolta
-lisäksi on tuttipulloa,imetysliivejä,hoitoalusta,leluja,karitsantalja,harsoja.......
mulla on maailman ihanin sisko jonka kans kaikenlisäksi täysin sama maku vauvanvaatteiden,yms.(ei tosiaankaan mikätahansa kelpaa!)
mietinpä vaan miten saan loppuraskauuden kulumaan ku ei oo enää mitään puuhasteltavaa[>:].intoa kyllä riittäs muille jakaa[;)]...äitiyspakkausta odotellessa...
 
Meillä on kaikki lukuun ottamatta rasvoja, vaippoja yms... paljon on ollut anopin säilyttämiä miehen lapsuusajan tavaroita kuten pinnasänky, vastasyntyneen kehto, syöttötuoli, amme...vaatteita on ensimmäiselle puolelle vuodelle varmaan enemmän kun ehtii edes käyttämään, kiitos ihanien tulevien kummien ja yliaktiivisten kavereiden jotka ovat omiaan antaneet pois komeroiden täytteenä olemasta [:)] ja raskausviikkoja on vasta 22+5, joten hyvissä ajoin ollaan kaikki hommattu. Vaunutkin tilattiin jo reilu kuukausi sitten ja kohta aloitetaan koirien kanssa kuivaharjoittelu, jotta tottuvat vaunujen kanssa liikkumiseen sillä noilla runteilla on kuitenkin kokoa ja voimaa jonkin verran...[:D]
 
Mekin ens viikolla (veronpalautukset [:D]) ostetaan vaunut, turvakaukalo ja hoitotaso. Kotoo löytyy pinnasänky, iso kasa vaatteita, pari tuttia ja tuttipullo ja kaikki se mitä aippäpakkauksessa oli. Hissukseen tulee kerättyä tavaraa.
 
Meilla perustavaraa hankittuna nyt eli vaunut, sanky ja vaatteita. Kaverini lahettaa mulle omien muksujensa vanhoja vauvaleluja ja saan ostaa hanelta ison kasan vahan kaytettyja aventin tuttipulloja mista olen tosi mielissaan. Sitten onkin hankittavana enaan kaikenmoiset kreemit ja voiteet, pukluliinat seka vanna. Aiotaan hankkia taitettava malli, onkohan kellaan kokemusta moisesta? Meidan kylppariin kun ei mahdu mitaan vannaa sailottavaksi niin taitettava sopinee hyvin. Kylpytuen ajattelin siihen hankkia saastaakseni selkiamme..

Mitahan muuta sita tarvitsisi... unipusseja tarvitsen lisaa, aion kokeilla niilla selviytymista. Peittoja en hanki viela ainakaan. Kokemuksia otetaan taas vastaan [:D] Vastasyntyneelle olen hankkinut kapalon jossa koitan pienta nukuttaa aluksi ja sitten siirran unipussiin. Ainakin suunnittelen tekevani niin, kaikkihan voi menna aivan toisin [:)] Haluaisin rintarepun tai kantoliinan jossa voin kantaa pikkuista heti alusta lahtien silla ainakin parin ystavani kokemuksen mukaan heidan vastasyntyneet ei juurikaan viihtynyt yksinaan laskettuna mihinkaan niin jospa meitin pieni sitten kulkee mukana!

Aiotteko hankkia sellaisen bumbo tuolin?? Musta se vois olla aika hauska. Mutta en usko etta muksu viihtyy siina sitten enaa kun paasee liikkumaan eli kayttoika ei varmaan ole kamalan pitka. Huutonetissa oon kylla huomannut etta niista saa kaytettynakin hyvan hinnan. Voisi siis ostaa kaytettyna ja pistaa kiertoon.

Minkalaisen babysitterin hankitte? Ma haluaisin ehka perinteisen sijaan sellaisen doomoo sakkituolin johon tulee kaksi eri irrotettavaa pintaosaa, toinen vyolla vauvalle ja toinen isommalle muksulle eli menee ihan sakkituolina. Se olisi siita hyva etta myotailee vauvan selkaa ja vauva saa makoilla siina niin paljon kuin haluaa toisin kuin normisitterissa... naa on valintakysymyksia! Mieheni haluaisi perussitterin..

Eli onhan tassa siis viela mietittavaa ja hankittavaa... [:D] me ollaan paatetty odottaa tammialeihin loppujen hankintojen kanssa, sitten paastan sisaisen himoshoppaajan valloilleen! Ostan varmaan jo vahan isompaakin vaatetta pienelle..
 
No nyt on jo pinnasänky hankittu, patjat+ muut jutut siihen ja sain viä pussillisen vauvan vaatteita. Sitteri saadaan ilmaseks miehen serkulta [:)]. Syttötuoli ja amme saadaan mun isän vaimon sukulaisilta [:)]. Yhdistelmävaunut enää hankittava ja sit saaki keskittyy vaan tähän masuiluun pelkästään [:D].
 
Me ollaan jotenkin huomaamatta hankittu kauheasti kaikkea... Ja mua on alkanut "hirvittään" et vauva onkin poika, kun aika paljon on vaaleanpunaista [:D]. Täytyy sit vaan antaa sukulaisvauvalle joka syntyy samoihin aikoihin...

Päätettiin kestovaippailla, muut lapset on menneet kertiksillä. Vaippoja on siis hankittuna, onneksi kaveri on kestoilija ja on neuvonut kädestä pitäen. Ja niitten perheestä ollaan nähty et toivoa olis tämmöisellä vähän laiskemmallakin äipällä selviytyä. Esikoisellahan aloitin harsoilla joten sinänsä vähän tuttua, nää nykymallit on vaan tuhat kertaa iisimpiä ja pitävämpiä kuin ne harso plus muovi -systeemit.

Vielä puuttuu sitteri (se doomoo olis ihana mut taidan haluta silti tavis BabyBjörnin kun se on lähinnä sitä vanhanaikaista mistä on hyvät kokemukset) ja vanna.
 
Vaatteet ja pikkutavarat: Äitiyspakkauksen sisältö, iso säkillinen 2-vuotiaan pikkusiskon vanhoja vaatteita. Itse olen ostellut jo ainakin 10 bodya, parit potkarit, parit puolipotkarit, collegeasun, collegehaalarin, kahdet pikkuriikkiset sukat, tuttipullon ..... Kaikki vaatteet ovat lähinnä 50-62 cm. 50 cm taitaa olla yksi tai kaksi, eiväthän ne mahdukkaan kauaa ja 56-62-kokoja on sitten tasaisesti. Äitiyspakkauksessa nyt on tietysti isompiakin kokoja.
 
Lisäksi niitä isoja tavaroita: muut ovat tiedossa (tosin eivät vielä kotona asti) paitsi vaunut ja amme. Onko vanna amme? [:-] Meillä ammetta sanotaan punkaksi, mutta muut käsittävät sen varmaan sänkynä [8|] Eli amme se sitten kai on [:D] 
 
Eli hyvällä mallilla näyttää olevan, ihan itsekin "pelästyy", kun tajuaa, että noinko paljon sitä vaatetta ja tavaraa jo on.. [:)] En tällä hetkellä keksi oikein mitään sellaista "akuuttia" tavaraa, kuin nuo mitä jo on. Tietysti kaikki vaipat sun muut, mutta ne nyt ehtii [:)] 
 
Olisikohan kellään mitään kaikenkattavaa listaa tiedossa, että mitä kaikkea se vauva tarvitsee? Jossain olen nähnyt sellaisen, mutta en enää muista missä [8|] Olisi kiva se tänne listata [:)] Sellainen mihin olisi merkitty ihan kaikki pumpulipuikoista toppahaalareihin..
 
 
 
Hih Undulaatti joo, vanna on sama kuin amme. Mä olen järkeillyt itekseni tarvittavat kamat muistin perusteella, vaatteista voi joku olla eri mieltä... Taitaa olla vähän liikaa mutta kun ne pulautukset ja ohimenevät löysät pistää vaihtamaan vaatetta usein. Ja nää mitä tuumaan tarvitsevani on siis talvivauvalle. Kesällä ei tarvis pukea bodyn päälle collegea eikä puolipotkareitten päälle housuja. Saattaa olla et mulla on osaa enempikin, mut ainakin tän verran löytyy koossa 50-56. Sukkia ei kaikki tykkää käyttää, mut ne on olleet ihan hyviä pitämään vähän liian isot potkarit paikallaan.

8 pitkähihaista bodya
neljät ohuemmat puolipotkarit + neljät housut (yhdessä käytettäviksi)
neljät potkuhousut
neljä collegepaitaa/takkia
neljä potkupukua
muutamat sukat
sisätumput (voi käyttää sukkiakin käsissä ettei vauva raavi itseään alussa kun kynsiä ei saa leikata)
toppapuku
villavaatteet/kevyttoppapuku (multa löytyy molemmat)
makuupussi
ulkotumput
toppatöppöset
"alus"hattu ja villa tms. myssy

vaippoja
sideharsoja
vesipullo
kynsisakset
hiusharja
öljyä
sinkkivoidetta (ja siis meillä ehdottomasti Natusanin, Ainu on ihan luirua)
(talkkia -tää suluissa kun en oo ikinä käyttänyt mut jotkut vannoo tän nimeen)
vanna
pyyhe
sitteri (ei ihan must)
(imetystyyny -mä tykkään mut ei oo must)
pinnasänky ja vuodevaatteita -lakanoita kannattaa olla vähintään viisi ja sinne alle muovitettu frotee, tyynyä ei tartte
vaunut
turvakaukalo autoon

Unohdin... Siis tietty tarvii hoitoalustan tai hoitopöydän. Meillä se on taitettava...

Ehkä vähän myöhemmin tarttee kuolalappuja niin ei tarvi koko ajan vaihtaa paitaa. Ja itselle kannattaa ostaa valmiiksi yösiteitä, liivinsuojia ja ainakin kahdet imetysliivit. Muuta ei nyt ihan heti tule mieleen... Osa noista tulee äippäpakkauksesta, kylpylämpömittaria en laittanut listaan kun en oo ikinä sitä käyttänyt. Pumpulipuikot ei oo listassa kun niitä on aina kotona [;)].
 
olemme ostaneet turvaistuimen autoon ja kohta haemme lastenvaunut, vanhempani haluavat maksaa sen niin me katsomme sen valmiiksi. huomenna haemme ikeasta kalusteita pikkuisen huoneeseen: hyllyn, vaatekaapin, hyllyn mistä saa tehtyä hoitopöydän ja sitten kun sitä ei enää tarvitse niin sen hoitotason voi ottaa pois ja käyttää hyllyä esim. leluja varten. mieheni vanhemmat haluavat ostaa pienelle sängyn ja senkin olemme löytäneet [:)]

samalla odottelen sitä äitiyspakkausta että se tulisi että sen saisi hakea postista. kohta pitää ostaa vähän vaatteitakin pienelle ym. ihanaa kun saa suunitella ja fiksata kaikkee[:)]
 
Mulle on kertynyt jo niin paljon pikku vaatetta, etta olen jo alkanut myymaan niita, heh [:D]
Samaisella nimimerkillani loytyy Huuto.netista vahan vaatetta jos jotain kiinnostaa [:)] osa on ihka uusiakin, lahjaksi saatuja.

Makin olen nyt intoutunut ostamaan tyttovaavin vaatetta, toivottavasti on ultraajaan uskominen ettei mene vaatevarasto uusiksi!

Meilta puuttuu viela kokoon taitettava amme (muu ei mahdu), hoitopoyta, Tripp Trapp-tuoli ja kaikki rasvat, liivinsuojukset ym pikku tavara. Tammikuun aikana jos sais kaiken hankittua niin saa sairaalakassinkin pakattua!

Hei te ketka odotatte uudemman kerran nyt onko teilla aiemmin ollut kayttoa rintapumpusta? En osaa paattaa pitaisiko sellainen hankkia!
 
Takaisin
Top