Oletteko kertoneet vauvakuumeesta?

Ekan kanssa ei juurikaan sen sukkelammin podettu vauvakuumetta,vaan "tulee jos tulee". Tosin raskauduin heti kun sanoin ukolle, et vois sit alkaa tapahtumaan.

Nyt kuumeilen toista lasta ja ukko on antanu siunauksensa, mut jos käy yhtä hyvä tuuri ku ekalla kerralla, ni koitetaan vasta muutaman kuukauden päästä, jos onnistuis niin, että vauva syntyis ensikevään lopussa tai kesän alussa. Ja jos ei onnistu, niin sit jatketaan vaan yrittämistä. Tämä on yleisesti tiedossa kaveripiirissäni, että yritämme toista lasta, mutta ajankohtaa ei olla sanottu muuta kuin senverran, että "sitten kun on sopiva hetki". Otin täyden hoitovapaan esikoisen jälkeen, joten työpaikalla eivåt tiedä suunnitelmistani mitään.
 
Oon kertonu luotettaviksi kokemilleni läheisille. Endometrioosin takia tiesin jo etukäteen että voi olla vaikeaa, ja onhan se, joten puhuminen auttaa jaksamaan. Siinä mielessä oon onnekas että uteluja ei oo tullu enkä usko tulevankaan.
 
Mulla lähes kaikki tietää vauvakuumeesta (koko suku ja ystävät/kaverit), mutta vaan läheisimmät tietää, että ollaan aloitettu yrittäminen. Läheisimmille ystäville halusin kertoa yrityksestä, koska puhutaan muutenkin kaikesta ja kaipasin tukea siihen, jos/kun pettymyksiä tulee (ollaan klinikalla hoidoissa, joten tähän liittyy vielä taloudellisetkin huolet).

Omille vanhemmille, avopuolison vanhemmille ja muille kerrotaan sitten vasta kun oon raskaana, varhaisultran jälkeen. Ei halua antaa turhia toiveita, kun mun vanhemmilla ei vielä ole lapsenlapsia ja isä niitä jo vähän on odotellut.
 
Esikoisen kuumeilusta ja yrityksestä ei kerrottu kenellekään, kun ei tiedetty kauanko joutuu odottelemaan tärppiä. Nyt mun vauvakuumeesta tietää mun muutama läheisin ystävä, ja joidenkin muiden kanssa olen puhunut aiheesta tyyliin "tässä jossain vaiheessa" :rolleyes:
 
Ei varsinaisesti koskaan puhuttu sen enempää yrittämisestä (eikä oikein ehditty yrittääkään kun molemmat lapset sai alkunsa kerrasta). Nyt kahden lapsen jälkeen olen aika avoimesti vitsaillut kolmannesta ja vauvakuumeesta, luulen ettei kukaan ota tosissaan kun tätä ennen sanoin aina että kaksi riittää. Että jos kolmas joskus on tullakseen niin väki varmaan yllättyy joka tapauksessa :grin
 
Ollaan puhuttu vauvakuumeesta, mutta ei yrityksestä. Jo kuumeesta kerrottaessa osa on ollut sitä mieltä että ettehän te voi toista tehdä, kun yhdenkin kanssa jaksaminen kortilla. Ei jaksa kuunnella taivastelua toisen tekemisestä enempää.
 
Ei olla vielä kerrottu. Ainoastaan esikoisen aikaisen vauvaryhmän äideille. Enkä usko että kerrotaan muille kunnes, ja jos tärppää. Lapsi olisi meille kolmas, ja luulen että moni hieman järkyttyisi jos saisi tietää meidän vielä lisääntyvän Parempi olla vaan hissun kissun.
 
En ole kertonut kenellekään. Ikää on jo sen verran että utelut lisääntymisestä on laantuneet, niin oli helpompi pitää sitä yllä. En kyllä usko, että kukaan minusta toisaalta ajattelisi että voisi olla vahinko, mutta silti vähän jännittää sekin mitä ihmiset ajattelee kun en oo ikinä ilmaissut että haluaisin äidiksi tai
innokkaasti hoitanut tai leikittänyt muiden lapsia. Mies onneks on aina suosittu lasten keskuudessa.
 
Osalle kavereista oon kuumeilusta kertonut jo vuosi sitten kun ekaa kertaa vauvakuume tuli. Nyttemmin olen hokenut kuinka ajoitus on huono yms. Mies tottakai tietää kun joutuu kuuntelemaan suurimman osan jutuista. Olen myös aika varma että äitini on arvannut puheistani mutta olemme läheisiä. Meille lapsi olisi ensimmäinen.
 
Olen kertonut kolmelle kaverille, sekä miehen toiselle siskolle haaveista. Tälle siskolle lähinnä käytännön syistä, koska hänellä pieni vauva ja ehditään vielä ostaa tarpeellisia juttuja häneltä ennen kuin myy vauvarompetta pois :wink
 
Meillä tietää kaikki ketkä mun facea/instaa seuraavat. Pidän instassa endo/vulvodynia tiliä ja siellä kerron sitten myös keskenmenoista (ehkä joskus vielä jatkuvasta raskaudesta?) ja jaan sitä kautta myös omaan faceen.
 
Meidän tilanne on ihan pönttö :laughing002 Tai sellainen super-looginen. Minun kaveri (jolla itsellä kolme lasta ja olen kummina yhdelle niistä) tietää, että yritys on alkanut. Miehen kavereista kukaan ei tiedä, vaikka meille kerrottiinkin, että muutamat pariskunnat yrittävät. Ehkä sillä kertomattomuudella suojaa itseään jos kaikki ei sujukaan ihan heti-kaikki-mulle-nyt periaatteella... Ei tiedä äitet, siskot tai muut kaverit.

Pöntön tilanteesta tekee miehen kollegat ulkomailla! He tietää ja aina kyselee kun ukko käy siellä "Welllllllll, do you have any news??" :whacky011 Tässä työyhteisössä on siis tiedossa meikäläisen endo epäilyt ja kilpirauhasvaivat. Silti odottavat innoissaan kun tarkoitus on sitten muuttaa miehen työn perässä jälkikasvun kanssa. Toisaalta kiva tietää, että siellä iso tiimi liputtaa vauvan puolesta ja elää mukana käänteissä.
 
Kun menimme naimisiin viime vuonna, ovat kaverit alkaneet kysellä, että haluatteko lapsia ja milloin. Olen ympäripyöreästi sanonut, että lähivuosina. Vain siskolleni ja muutamalle ystävälleni olen kertonut, että yritämme lasta. Mieheni ei olisi halunnut kertoa kenellekään, mutta sanoin, että en pysty pitämään tätä asiaa vain meidän välisenämme. Eivätkä miehet pysty ymmärtämään, millaista on pohtia kehon tuntemuksia ja miettiä, olenko raskaana vai en.
 
Kuumeesta tietää molempien ystävät ja lähipiiri. Siitä että pillerit jätettiin ja oikeasti alettiin yrittää, ei tiedä kuin minä ja puolisko :angel1
Suht tuore suhde, mutta kovasti on vihjailua ja kyselyä tullut, molemmat kun on puhuttu pitkään tahoillamme lapsista.. Nyt kun löydettiin ja on tutustuttu toisiimme, en usko että tulee olemaan kenellekkään mikään yllätys.. :grin
 
Muutamalle ystävälle olen kertonut. En halua yleisesti kertoa, koska haluan sen sitten olevan yllätys, kun joskus tärppää.

Kyselyitä on tullut aika suoraankin. Luulen sen johtuvan siitä, että menimme alkukesästä naimisiin. Jo syksyllä huomasin, että illanistujaisissa tarkkailtiin juonko alkoholia. Kerran kieltäydyttyäni alkoi heti utelut olenko raskaana. Silloin emme vielä yrittäneet, mutta tuollaiset kyselyt ärsyttävät silti.
 
Nyt en kyllä enää huutele kolmannen lapsen kaipuusta, tulee varmaan yllätyksenä muille. Moni mulle sanonutkin jo tokan raskausaikana että kiva kun saatte pojan niin ei tarvii enää kolmatta tehdä (esikoinen tyttö).
 
Muutama ystävä tietää mun vauvakuumeilusta, varsinaisesta yrityksen aloituksesta en ole vielä kenellekään puhunut...jossain vaiheessa varmaan mainitsen kyllä jos asiasta tulee puhetta :rolleyes:
 
Takaisin
Top