Oletko pettynyt ettet ole saanut tyttöä/poikaa?

Pistipä kovin miettimään kumman mahdoliisen pikkusisaruksen haluaisin. Kaksi samaa sukupuolta olisi tod nök hempompi ainakin alkuvuosina kuljettaa samaan harrastukseen. Samoin helpottuisi perheen sisäinen vaatteiden kierrätys. Vaan terveys edellä menen, muilla ei liene niin väliä;

Miksi tyttöä ja poikaa ei voisi viedä samaan harrastukseen? Pienillä lapsilla ei taida edes olla tyttöjen ja poikien ryhmiä erikseen. Enemmänkin ryhmät on iän mukaan jolloin ei voi viedä samaan ellei ole pieni ikäero. Isompana kun lapset päättävät itse, mitä harrastavat, ei taas välttämättä samaa sukupuolta oleviakaan kiinnosta samat jutut.

Meillä on ensin kolme poikaa ja voin myöntää, että jokaisen kohdalla toivoin tyttöä. Tottakai se pettymys sitten laantui kun raskaus eteni eikä synnytyksen jälkeen ollut missään vaiheessa tunne, että olisipa tämä ollut tyttö. Neljäs sitten olikin se kauan odotettu tyttö 😍 oli ihana ostella niitä kaikkia hörselöitä ja söpöjä vaatteita, joista olin monta vuotta haaveillut. Tiedän, hassua, mutta useamman pojan äidit ehkä tietävät tunteen 😅

Sitten päätettiin antaa mahdollisuus vitoselle ja toki toivoin, että tyttö saisi siskon, koska minullakaan ei sellaista ole. No velihän sieltä on tulossa 😅 olihan se pieni pettymys koska olin oireiden perusteella niin varma tytöstä, mutta nyt on kiva odottaa pientä veljeä syntyväksi 😊 olen itsekin poikatyttö enkä ymmärrä naisten maailmasta mitään 😆 niin ehkä tämä on tarkoitettu näin 😁 poikien kanssa meillä on paljon yhteisiä mielenkiinnon kohteita, tykätään esim käydä kalastamassa 😂 tottakai toivon että tuo ainokainen prinsessa niistä myös aikanaan innostuu, mutta sitäkään ei tiedä jos hänestä tulee aivan päinvastainen kuin itsestäni eli kunnon neiti 😄

Meillä on ensin kolme poikaa ja voin myöntää, että jokaisen kohdalla toivoin tyttöä. Tottakai se pettymys sitten laantui kun raskaus eteni eikä synnytyksen jälkeen ollut missään vaiheessa tunne, että olisipa tämä ollut tyttö. Neljäs sitten olikin se kauan odotettu tyttö 😍 oli ihana ostella niitä kaikkia hörselöitä ja söpöjä vaatteita, joista olin monta vuotta haaveillut. Tiedän, hassua, mutta useamman pojan äidit ehkä tietävät tunteen 😅

Sitten päätettiin antaa mahdollisuus vitoselle ja toki toivoin, että tyttö saisi siskon, koska minullakaan ei sellaista ole. No velihän sieltä on tulossa 😅 olihan se pieni pettymys koska olin oireiden perusteella niin varma tytöstä, mutta nyt on kiva odottaa pientä veljeä syntyväksi 😊 olen itsekin poikatyttö enkä ymmärrä naisten maailmasta mitään 😆 niin ehkä tämä on tarkoitettu näin 😁 poikien kanssa meillä on paljon yhteisiä mielenkiinnon kohteita, tykätään esim käydä kalastamassa 😂 tottakai toivon että tuo ainokainen prinsessa niistä myös aikanaan innostuu, mutta sitäkään ei tiedä jos hänestä tulee aivan päinvastainen kuin itsestäni eli kunnon neiti 😄
Ymmärrän täysin tuon hörselöisten ostelun. Se on se pieni osa jota kaipaan tyttölapsessa, vaikka se todella turhamaiselta tuntuukin. Ja kyllä, jo pari vuotiaana lapsi voi olla varsin omapäinen vaatteiden suhteen eikä ehkä edes pukisi niitä "tyttömäisiä" vaatteita. Lisäksi halu saada molempia sukupuolia on aiheuttanut tämän tytön kaipuun. Sama olis varmaan toisin päin jos olisi tyttöjä niin varmaan sitä poikaa toivois myös.

Ymmärrän täysin tuon hörselöisten ostelun. Se on se pieni osa jota kaipaan tyttölapsessa, vaikka se todella turhamaiselta tuntuukin. Ja kyllä, jo pari vuotiaana lapsi voi olla varsin omapäinen vaatteiden suhteen eikä ehkä edes pukisi niitä "tyttömäisiä" vaatteita. Lisäksi halu saada molempia sukupuolia on aiheuttanut tämän tytön kaipuun. Sama olis varmaan toisin päin jos olisi tyttöjä niin varmaan sitä poikaa toivois myös.

Ymmärrän tosi hyvin ❤️ eikä ole musta väärin sanoa näitä ääneen, vaikka nykyään tuntuu ettei saisi muka sanoa tai kaivata sitä toista sukupuolta. Kaikkihan he ihmisiä on ja omia persooniaan, mutta on silti ihan luonnollista kaivata myös kokemuksia siitä toisesta sukupuolesta ❤️

Miusta siinä ei ole mitään pahaa sanoa ääneen, kunhan ei ehkä lapsen kuullen sitä sano.
Itsekin toivoin poikaa ja olinkin aivan varma, että poika on tulossa, mutta tyttö tuli.
Olen juurikin osannut aina luonnollisemmin olla poikalasten leikeissä mukana ja ehkä isoimpana oli se pelko, että tytölle tapahtuu sukupuolensa takia jotain pahaa (ehkä omat traumat vaikuttivat asiaan).
Pelko oli läsnä vielä tytön synnyttyä ja suojeluviettini pyöri todella pahasti ylikierroksilla. Ajan kanssa tunne on helpottanut ja kotona miulla onkin maailman upein lapsi, josta en voisi onnellisempi olla.
Yritetään nyt toista ja toisaalta toivoisin poikaa, että olisi molempia sukupuolia, mutta toisaalta taas olisi ihana, jos tyttöni saisi siskon kaveriksi.
Ja onhan ne tyttöjen vaatteet niin paljon söpömpiä 🤭

Joo lapsen kuullen toki ei saa sitä sanoa 😅 eikä mulla kyllä ole tullut oloa syntymän jälkeen, että olisipa tämä ollut toista sorttia. Ihan yhtä rakkaita ne kaikki on 😊

Tuo muakin "harmittaa", kun tyttö jää ilman siskoa, kun nyt ainakin tunne että viidennen jälkeen on hyvä lopettaa. Ehkä hän on läheinen sitten veljien kanssa ja mistä sen tietää, jos veljien puolisot on hänelle kuin siskoja. Niin kuin mulle on 😊

Miusta siinä ei ole mitään pahaa sanoa ääneen, kunhan ei ehkä lapsen kuullen sitä sano.

Tämä on hyvä huomio! Lapsen sukupuolesta saa olla pettynyt ja saa toivoa toista sukupuolta. Sen saa myös sanoa ääneen. Mutta ei lapsen kuullen.

Takaisin