Oletko jo tuntenut vauvasi ensiliikkeet?

tirppana

Jostain jotain jo tietävä
Hei!

Olen rv 18+1 ja odottelen kovasti ensituntemuksia esikoisvauvelista. Neuvolasta sanoivat, että rakenneultran aikoihin noin rv 20 pitäisi liikkeet jo tuntua...

Missä vaiheessa SINÄ tunsit vauvasi ensiliikkeet?
Miltä se tuntui? 

Tänne kokemuksia vauvelin ensiliikkeiden odotuksesta ja liikkeiden jälkeisistä tuntemuksista!

Taisi olla viikolla 15. Kolmas raskaus menossa, joten tiesin mitä hakea.
Ja sellaiselta tökkimiseltä tuo tuntuu/tuntui. Se kalan pyrstön hipaisu vatsassa, ei ole hirveän huono kuvaus, jos ajattelee miltä ne ihan ensimmäiset liikkeet tuntui.

suurinpiirtein 18 viikon alusta lähtien. heti en tietenkään tajunnut mitä se sisällä oleva poksunta oli ( ensimmäinen kun on tulossa) mutta viikko siitä eteenpäin ymmärsin jo että sitähän se :) tunne oli lähinnä poksuntaa, tai hienoa kuplintaa sisältä päin. vähän niinku ilma kiertäisi mutta ei kuitenkaan.. :)

niin ja tunne on aivan mahtavaa ja helpottavaa kun viimein saa "kontaktin" vauvaan <3

About vkon 18 alusta. tosin erittäin epäsäännöllisesti. saattoi mennä päiviä kunnes taas tuntui. nyt tuntuu "kokoajan"

Kiva kuulla kokemuksistanne! Itse odotan innolla liikkeitä, jotta sitten saisi varmistuksen siitä, että vauva tosiaan "on elossa" (pelkät sydänäänet eivät tunnu tyynnyttävän levotonta mieltäni...). Pitänee kai vaan malttaa sinnikkäästi odottaa...

mulle sanottiin tänään neuvolassa, että jos istukka on edessä niin se vaimentaa iskuja samanlailla kun autossa airback. että täälläkin odotellaan vielä liikkeitä kovasti...

Täällä kans esikoista odotellaan mut siitä huolimatta jo viikolla 15 olin jo ihan varma siitä että vauvan liikkeitä ne "kuplimiset" tuolla masussa on. Nyt viikkoja siis 18+0 eikä enää epäilyksen sijaa. Mieskin tais viime perjantaina ensimmäisen kerran tuntea masun päältä vaavin potkuja. Nyt nukkumaan käydessä välillä jo toivoo että rauhoittuis nyt kun iltajumpat alkaa heti kun itse ajatteli käydä nukkumaan. Maanantaina kyl neuvolantätikin sanoi et mulla toi kohtu on aika edessä [:)]

Tunsin liikkeet rv18+0.

Itse en tuntenut mitään kuplimista taikka värinää tai kalanpyrstön sipaisuja, luultavasti en ole sellaisia osannut edes kuulostella.
Liikkeet on selkeitä pikkuisia potkuja tai isompia muljahduksia. Liikkeet tuntuu parhaiten istuessa.

Vatsan päälle liike ei tunnu (nyt rv19+2), luulen että siihen menee vielä muutamia viikkoja.

Muistaakseni itselläni tuntui ekat 'sipaisut' jotain viikolla 18-19 rv, nyt alkoi just 22.rv ja kovin liikkuvainen pikkuinen tuntuu olevan. Mulla myös istuessa tuntuu selkeästi potkut sekä nukkumaan mennessä.
Nyt taitaa olla vähän ihmeissään päivärytmistä, kun palasin sairaslomalta töihin ja teen tätä yötyötä, aina kun töissä pysähtyy tuntuu liikkeitä.[:)]
Supistukset hiukka vähentyneet ja töissä tosiaan uskaltaa nyt olla, pitää vaan muistaa ottaa iisisti.

Kohta taas työhön lähtö, joten rauhallista yötä kaikille mammoille![;)]

En muista mikä viikko oli kun ensimmäisen kerran tuntui, ennen joulua kuitenkin. Nyt pari viikkoa tuntunut joka päivä, myös mahan päälle. Mies oli ihan innoissaan kun tunsi ekaa kertaa [:)] ja on edelleen.. :)
Tänään selvis että istukka takaseinässä joten auttoi siihen että tuntui jo aiemmin ja nyt niin hyvin, vaikka ensimmäinen tulossa.

Viikolla 16. alko ns.kuplimiset ja oisko ollu vk 19. ku alko tuntuun jo potkuja.. nyt potkii jo usein päivässä ja kovasti.. mieskin tuntee kädellä vattan päältä [:)] (tosin vaavi harvoin haluaa potkia just sillon ku pitäs isänkin saada tunnustella [:D])

Wuhuu, nyt voin liittyä joukkoon! Eilen illalla (rv 19+5) tunsin ensimmäiset liikkeet, myös mies tunsi osan niistä [:)]

21+0, eikä vielä tunnu. Mutta kun istukka on edessä ja eka vauva tulossa, niin on kuulemma normaalia. Kuuntelin eilen stetoskoopilla. Kyllä se siellä möyrii aika kovastikin. Äidillä vaan taitaa olla "heikentynyt mahatunto" ;)

Mulla ekat liikkeet alkoi tuntumaan vk 17. Se oli vain semmosta kuplimista, eikä aluks oikein tiennyt et oliko se vain ilmaa mikä siellä kiersi. Sitten sinä iltana kun 18 viikkoa tuli täyteen tunsin ensimmäiset potkut. Se oli niin ihanaa et tuli oikein itku! Sitten meni päiviä ennen kun tuntui taas niin selviä potkuja. Nyt tunnen useita kertoja päivässä kun poitsu kähjää siellä massussa, mut silti aina kun oikein menee makuulle ja yrittää tunnustella sen potkuja, niin se on ihan liikkumatta :) Tänään tuli 20 viikkoa täyteen, eli puolessa välissä mennään. Olin tällä viikolla ultrassa ja siellä kerrottiin et mulla on istukka takana, niin sen takia tunsin jo melko varhaisessa vaiheessa ne liikkeet.

Aloitin tämän ketjun ja on ollut kiva lukea kokemuksianne!!! :) Olen nyt viikolla 19+5 enkä ole vieläkään tuntenut liikkeitä :(. Olen kyllä yrittänyt kovasti herkistää aisteja, mutta on hankala tietää, mitä "etsiä" kun on ensimmäinen vauveli tulossa.

Jee, tänään näkyi ensimmäistä kertaa selvästi liikkeet silmin, maha muljahteli oikein kunnolla, oli huvittavan näköistä. [:D]

outoja muljahteluja tuntunut viikolla. Ei kyllä ollut mitään mukavia tunemuksia jos ne oli vauvan liikkeitä :(

Takaisin