Oletko jo miettinyt synnytystä? minkälaisen synnytyksen haluasitte?

En haluisi olla matkalla sairaalaan mutta luottamus mennyt siihen etten halua olla vain harjoituskappale synnytyksessä opiskelijoille vaan haluan helpon synnytyksen. 1000kertaiselta kivuliakkaalta tuntuu tipoillakäynnistys kuin tavallinen synnytys.
Viimeksi tuntui loppuvanvoimat ja kuolevani siihen. Ja laittaa kätilö pistelemään opiskelijan minua vaikka olin kieltänyt aiemmin tämän pistelyn muutaman piston jälkeen kun kalyyliä yritti laittaa.

Kielto on kielto
 
Ma haluisin synnyttaa altaassa, viimeksi en saanut kun verenpaineet oli niin korkeat mut nyt ne on tahan asti ainakin olleet paremmat. Viimeksi myos kaynnistettiin, joten olisi kiva kokea miten se kaynnistyisi itsekseen. Kivunlievitys sama kuin viimeksi eli pelkka ilokaasu. :)
 
Kunhan tulee pihalle on ollut se numero 1 juttu. En oo sen enempää ajatellut, mennään tilanteen mukaan kivunlievitysten sun muiden kanssa. Mut jos se hoitava ihminen käy mun hermoille niin siitä saa kyllä kuulla samantein :D
 
Ma haluisin synnyttaa altaassa, viimeksi en saanut kun verenpaineet oli niin korkeat mut nyt ne on tahan asti ainakin olleet paremmat. Viimeksi myos kaynnistettiin, joten olisi kiva kokea miten se kaynnistyisi itsekseen. Kivunlievitys sama kuin viimeksi eli pelkka ilokaasu. :)

Olen kolmannen lapsen kohdalla normaalin synnytyksen kokenut, lähti luonnollisesti ja se oli nopeaa rv42vko samana aamuna oltiin varattu käynnistys mut Lapsi tuli vauhdilla ja synnytys oli nopea. Oli hyvin kypsynyt paikat luonnollisesti. Ei mitään keretty tekemään ei edes piston pistoa antamaan.

Mutta taas pelkään myös isoa lasta, joten yritän pysyä tiukassa ruodussa herkuista, ettei lapsi kasva isoksi herkuilla.

Ensimmäisellä kerralla minua käynisteltiin paikallisilla tapleteilla ja pistettiin vielä käynistykseen vauhdittavat tipat tipuun synnytykseen keinotekoiset supistuksia ja epiduraalipuudutus pistettiin mutta ei auttanut ja lopulta minulla jäi vielä supistus päälle. Kolme lääkäriä ryntäs minua katsomaan lapsen sydänäänet meni vähäiseksi ja lopulta antoivat minulle jotain lääkettä taju pois ja heräsin synnytykseen. Valmiina auki.
16tuntia kesti.

Meillä ei ole vesisynnytys mahdollinen, viimeksi olisin halunnut sen.
 
Kunhan tulee pihalle on ollut se numero 1 juttu. En oo sen enempää ajatellut, mennään tilanteen mukaan kivunlievitysten sun muiden kanssa. Mut jos se hoitava ihminen käy mun hermoille niin siitä saa kyllä kuulla samantein :D

Minusta on kiva asenne ja tärkeätä osata puolustaa.
 
Mä oon miettinyt sen verran että puhuin jo neuvolassakin että pelottaa kun on matkaa sairaalaan noin 70 km.. Viimeksi asuttiin lähempänä ja silloinkin olin jo ihan auki kun päästiin sairaalaan...
 
Mua jannittaa lahinna se etta a) mihin saa esikoisen hoitoon ja b) missa mies on silla hetkella, jos siis kaynnistyy itekseen. Miehen kakkosduuni on siis kaytannossa maan alla ja siella ei oo puhelimessa kenttaa. Ja riippuen paivasta ja kellonajasta sit se etta kuka kaveri pystyis ottaa esikoisen hoiviinsa, meilla ei kummallakaan oo perhetta ihan lahella..
 
Mä oon miettinyt sen verran että puhuin jo neuvolassakin että pelottaa kun on matkaa sairaalaan noin 70 km.. Viimeksi asuttiin lähempänä ja silloinkin olin jo ihan auki kun päästiin sairaalaan...

On pitkä matka ja liukkaat kelitilanteet.
Kyllä itse olisin kotisynnytyksen puolella jo pelkästään matkan takia. Eikö neuvolassa mitään opastanut?
 
Toiv ei tarvi käynnistää. Allasta voisin kokeilla ja ilokaasun kanssa. Muita toiveita ei oikeestaan ole. Meillä ei onneks ole pitkä matka sairaalalle, autolla ehkä joku 7min matka. Miehellä ei saa kyllä töissä olla puhelin mukana, mutta kiinni saa suht helposti silti onneks jos sattuu töissä olemaan. Eikä matka kotiinkaan ole kuin 5min :)
 
Mun yks tuttu synnytti kotona mut ei se Suomessa taida olla kovin yleista, taalla Briteissa paljon yleisempaa. Itse en kylla haluis.

Meilta sairaalaan ehka kymmenisen kilsaa, ruuhka-aikaan toi tie kaupunkiin on kylla aivan tukossa joten taytyy toivoa et sillon just ei tarvii lahtea. Ja mies on siella kaupungissa toissa et varmaan pitas vaan soittaa et tulee suoraan sairaalaan.

Tavallaan ois kiva jos meidan aiti paasis mun seuraks mut silla on muutaman tunnin matka niin ei taida onnistua..
 
Mua jannittaa lahinna se etta a) mihin saa esikoisen hoitoon ja b) missa mies on silla hetkella, jos siis kaynnistyy itekseen. Miehen kakkosduuni on siis kaytannossa maan alla ja siella ei oo puhelimessa kenttaa. Ja riippuen paivasta ja kellonajasta sit se etta kuka kaveri pystyis ottaa esikoisen hoiviinsa, meilla ei kummallakaan oo perhetta ihan lahella..

https://www.vauva.fi/keskustelu/506033/ketju/raskaus_ja_synnytys_englannissa?page=1

Luin täältä että sairaalat vaihtelee hygieenia tasossa.
Toivotaan että keksitte keinot.
 
Toiv ei tarvi käynnistää. Allasta voisin kokeilla ja ilokaasun kanssa. Muita toiveita ei oikeestaan ole. Meillä ei onneks ole pitkä matka sairaalalle, autolla ehkä joku 7min matka. Miehellä ei saa kyllä töissä olla puhelin mukana, mutta kiinni saa suht helposti silti onneks jos sattuu töissä olemaan. Eikä matka kotiinkaan ole kuin 5min :)

Minä haaveilin edellisestä, saman kaltaisesta synnytyksestä mutta amme synnytys ei ollut mahdollinen meillä.
Minusta tuntuu samalta,en taas uskalla muuttaa pitemmälle sairaalasta kun lapsi sairastaa ja puolisentunnin matka täältä tuntuu väliin hälyttävällä.
 
Mun yks tuttu synnytti kotona mut ei se Suomessa taida olla kovin yleista, taalla Briteissa paljon yleisempaa. Itse en kylla haluis.

Meilta sairaalaan ehka kymmenisen kilsaa, ruuhka-aikaan toi tie kaupunkiin on kylla aivan tukossa joten taytyy toivoa et sillon just ei tarvii lahtea. Ja mies on siella kaupungissa toissa et varmaan pitas vaan soittaa et tulee suoraan sairaalaan.

Tavallaan ois kiva jos meidan aiti paasis mun seuraks mut silla on muutaman tunnin matka niin ei taida onnistua..


Olisi todella mahtavaa kun saisit äitisi tukemaan enemmän raskauden loppuvaiheessa.
 
96km kysille, matkalla isa mutta siellä ei oo ku ensiapu. Kajaani olisi lähempänä mutta GDM takia kysille mentävä. Kuha kerkeisin peräruiskeen ja epiduraalin saada nii olisin tyytyväinen
 
96km kysille, matkalla isa mutta siellä ei oo ku ensiapu. Kajaani olisi lähempänä mutta GDM takia kysille mentävä. Kuha kerkeisin peräruiskeen ja epiduraalin saada nii olisin tyytyväinen

Yleensä se on tärkeä että sairaus huomioidaan koska tärkeätä on molempien hyvin vointi varmasti taattu kun riski lisääntyy.
Sisarelleni kanssa tuo GDM oli todettu mutta vaihto ruokavaliota ja liikkui paljon. Sokerit normalisoituivat.
http://www.vau.fi/raskaus/Terveys/Vaivat-ja-komplikaatiot/Odottajan-sokerirasituskoe/

Toivottavasti kaikki menevät hyvin.
 
Sanoi neuvolassa että kyllä ne herkemmin käskee täältä lähtee, jos soittelen ja kyselen kun alkaa tuntua siltä. Viimeksikin siis silloin soittelin Tayssiin ja silloin sanoivat vaan että mee kuumaan suihkuun ja ota panadolia ja ellei auta niin tuu. Olinkin sitten aika koviin kipuihin asti kotona ja epäröin koska saa mennä.

Mua stressaa myös esikoisen hoito ja se että mies on saatava mukaan! Mies töissä yleensä sairaalan lähellä tai yleensäkin kaupungissa, että pelottaa sekin..

Neuvolassa sanoi että puhutaan ja mietitään asiaa ns valmiiksi tässä ajan kuluessa ja tarkkaillaan vointia tarkemmin
 
Noh minulle on opetettu kun tulevat supistukset säännölliseksi, en odottaisi kauaa.
Sanoi neuvolassa että kyllä ne herkemmin käskee täältä lähtee, jos soittelen ja kyselen kun alkaa tuntua siltä. Viimeksikin siis silloin soittelin Tayssiin ja silloin sanoivat vaan että mee kuumaan suihkuun ja ota panadolia ja ellei auta niin tuu. Olinkin sitten aika koviin kipuihin asti kotona ja epäröin koska saa mennä.

Mua stressaa myös esikoisen hoito ja se että mies on saatava mukaan! Mies töissä yleensä sairaalan lähellä tai yleensäkin kaupungissa, että pelottaa sekin..

Neuvolassa sanoi että puhutaan ja mietitään asiaa ns valmiiksi tässä ajan kuluessa ja tarkkaillaan vointia tarkemmin

https://www.ppshp.fi/potilaat_laheiset/prime101/prime116/prime103/prime101.aspx

Tämmöisen ohjeen löysin ja minusta on hyvä että mietitte asiaa neuvolassa yhdessä. Tuo asia on hyvä saada mietittyä etukäteen,että tulee mietittyä valmiiksi.
 
Takaisin
Top