Olen raskaana, minulla on oikeus!

ReginaVeritas

Keskustelun kolmiottelija
Helmikuunmammat 2014
Ostin tänään jäätelöä neljää eri makua, sillä en osannut päättää mitä halusin. Olen raskaana, minulla on siihen oikeus!

Mitä sinä perustelet (tai olet perustellut) raskaudellasi?

Muokattu viimeksi:
Välipaloja, istumista, mielialaheittoja (tiputin yks päivä muovisen kulhon lattialle ja itkin tovin kun oli selkä niin kipee etten kyennyt sitä nostamaan sieltä) ja satunnaiset karkkipäivän ulkoiset herkut.

Miulta unohtu mainita tuo just ett jos en osaa valita kumman esim jäätelömaun otan niin otan molemmat. Ihan vain koska elämän kantaminen on niin raskasta :)

Mulla on oikeus raskaana ollessa olla ihan kamala miestä kohtaan. Mä saan motkottaa ja kiukutella, haukkua sitä miten tahansa. Ja hetken päästä (oli sitten oikeus tai velvollisuus) vollotetaan silmät päästä, että olin taas niin kamala.

Ja on oikeus syödä useammin välipaloja, mutta se on ihan pakkokin, kun muuten tulee huono olo.

Itkemiseen! Ennen pidättelin kyyneleitä, mutta nyt itku pääsee herkemmin, koska ajattelen sen olevan sallitumpaa raskaana. Esimerkiksi onnettomasti itkevä lapsi lääkärin vastaanotolla on aina saanut kyyneleet kirpoamaan, mutta nyt uskallan kyynelten antaa tulla. Koskaan ennen raskautta en ole itkun antanut tulla kuin oikeasta syystä ja olen ihmetellyt herkästi itkeäviä ihmisiä. Nyt olen itse sellainen, heh!

Saan skipata menoja koska olen raskaana enkä jaksa (sarjassamme kummin kaiman veljenpojan synttärit) :P myöskin luvattu siivouspäivä saa siirtyä raskausväsymyksen takia (en ole tosin ikinä siivonnut yhtä paljon kuin raskaana :D).. ai juu ja minulla on lupa valittaa pahoista (ja nautiskella hyvistä) hajuista koska minulla on "super hajuaisti" :D

Saan nukkua..nukkua, nukkua, nukkua ja nukkua. Ihan jo senkin kannalta koska myöhemmin tulevaisuudessa hyvät unet saattavat jäädä tosi vähälle :grin

Ei hävetä ostaa jättimäistä karkkipussia keskellä viikkoa koska ulkopuoliset yhdistänevät heti että maha ja raskaushimot.

Saa kulkea naama norsun v:llä eikä sitä tarvitse selitellä mitenkään..jos siis kukaan edes uskaltaa kysyä koska kaikkihan tietävä miten raivohulluja raskaana olevat saattavat olla! En ole kenellekään kyllä vielä tämän 7 kk:n aikana räjähtänyt mutta ehkä en jaksa teeskennellä niin hyväntuulista perjantaisessa ruuhkassa supermarketissa.

Hah mullakin perus syöminen ja herkuttelu :D Ja annan muutenkin itselleni paljon herkemmin luvan syödä ulkona vaan siksi että tekee mieli... Ja toinen on heräteostosten tekeminen esim. vaatteet ja laukut yms. koska ei mene rahaa perjantai-illan siidereihin ja ystävän synttäreiltä lähdin kymmeneltä kotiin, kun muut teki lähtöä baariin voin ihan hyvin käyttää säästetyt rahat vaatteisiin, vai mitä.

Syöminen :D miulla ei ollu raskausaikana siis mitään tarkkailuja syömisten tai ruuan suhteen ylipäätään. mies nauro aina valtavalle ruokahalulleni, mutta sainhan mie ;) tietysti, energiaa kuluu niin hurjan paljon.

Näin loppuraskaudesta olen ottanut oikeudekseni hemmottelun! Olen shoppaillut, syönyt jäätelöä, laiskotellut (toisaalta myös puuhastellut paljon), käynyt kampaajalla, jalkahoidossa, laittanut miehen hieromaan selkääni ja jalkojani... Olen myös antanut itselleni luvan löysäillä ruuanlaitosta! Tähän on tosin syynä enemmän se, että ruuanlaitto on viimeaikoina ollut hankalaa, kun esikoinen haluaa olla mukana kaikessa. :D

Herkuttelu varmaan ykkösenä. Piti vähentää, mutta hups, lähtee aina jotain mukaan kaupasta. Ja laitan miehen useasti hoitamaan pikkujutskia, "toisitko vettä, päästäisitkö koiran sisälle".... Koska ei vaan huvita :D

Nukkumista, saan nukkua vaikka kolmen tunnin tirsat keskellä päivää jos huvittaa ja mun ei tarvii olla kännykällä tavoitettavissa just sillon. Ei jaksa siivota, tiskata, pestä pyykkiä..tai jos teen jotain mähän saan pitää tauon koska olen raskana.
Argh kyllä ärsytti sillon alkuraskaudesta töissä yksi ulkomaalainen työntekijä kun se koko aika analysoi minua, "väsyttääkö sinua, miksi?" "onko sinulla huono olo, miksi?" jne. Sitten paukautin että olen raskaana voisitko lopettaa tuon tenttaamisen. Sitten se oli haavi auki kun eihän se vielä silloin näkynyt ulos päin. Räjähdin siis ihan totaalisesti..seuraavaksi jo sanoinkin "anteeksi ylireagoimiseni, mutta minä olen raskaana" :D

Takaisin