Oireita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kirppu^
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Repäisykipuja jos aivastus tulee yhtäkkiä ja kovana. Illalla ja alkuyöstä palelee, aamuyöstä taas hirveen kuuma, niin jotta pitää peitto potkia pois. Poskia kuumottaa. Mies kuulemma näkee mun naamasta, että oon raskaana. Ei kai muita oloja tällä hetkellä, ruoka maistuu jne. Rv 7 alkoi tällä viikolla.

Kellään muulla tissit mustelmilla?? Vaikkei niille edes tee mitään, pitkin poikin ihan kunnon mustelmia ja sit haaleampia mutta laajempia pintaverisuonien purkaumia. Onko tämmönen normaalia?

6+4 ja pahoinvointi ja reilun viikon kestänyt lamaannuttava päänsärky helpotti. Oliko täällä muilla päänsärkyä? Kämppä on ihan likainen ja hirveä kaaos, leluja joka puolella ja nää hajut.. jos tänään saisi jotain aikaiseksi kun tyttö menee isälleen. Jos taas ei pahoinvointi iske.

Mulla ei vielä oo ollu päänsärkyä ko yhtenä päivänä mutta ed raskaudessa sitä kesti n.7vko ajan vähintään joka toinen päivä.. se oli niin kauhiaa. Kävin sillon yhen vyöhyketerapeutin luona, joka on myös kätilö, ni se sano et hormoonien vaikutusta ja valitettavan moni kärsii siitä ekalla kolmanneksella.

Taas pyörinyt aamuyön sohvalla, etten miestä herätä. Olisinkohan plussan jälkeen nukkunut yhden yön sängyssä aamuun asti heräämättä kertaakaan... huokaus! Alkaa vähän riepoa nämä katkonaiset aamuyöt ja valvomiset pikkutunneilla. Oon saanut riesakseni levottomat jalat, jotka viime kerrallakin vaivasivat, tosin paljon myöhäisemmässä vaiheessa.

9+3

Ihan armoton ärsytys heti aamusta asti. Ihan kaikki ärsyttää! Vois mennä yksinää johku suljettuu tilaa mököttää tän kanssa. Tosi ärsyttävää! Ärsyttää että ärsyttää kaikki! Argh! :(

Tuo unettomuus kuulostaa kyllä tosi inhottavalta!:/ Tsemppiä sen kanssa painiville!
Mulla paha olo on jo aika voimakasta. Aamulla hain ensin jääkaappikylmän klementiinin sänkyyn, oottelin tunnin, sitten hain samoin jääkaappikylmän omenan sänkyyn. Tuntu että olo on ihan hirveä, oksennus kurkussa. Väkisin piti sitten nousta antamaan lapsille aamupalaa ja vointi koheni silmissä kun söin "kunnon" aamupalaa eli tattarinäkkäriä ja omenamehua. Vielä etoo vähän mutta ei niin paljoa. Kahvia en ole juonut aikoihin enää. En ymmärrä miten selviän noista aamuvuoroista kun herätys on viideltä:/
Mukavaa itsenäisyyspäivää kaikille! :)

6+1

Muokattu viimeksi:
Wooh tätä närästystä.. refluksi tauti + raskaus.. ei hyvä yhdistelmä :o

Hyi mua ällöttää. Yyh. Tisseissä tuntuu aluksi vain vähän ikävältä rinnassa, kun alkaa imettää 1,5-vuotiasta. Tämä on tuntunut tisseissä jo vähän aikaa mutta ei ole niin suurta kipua ettenkö imettäisi. /7+3

Onkohan normaalia kun mulla ei tunnu juurikaan mitään mahatuntemuksia, ei repäisyjä, ei vihlomista, ei nipistelyjä... Ihan silloin tällöin (tyyliin pari kertaa viikossa) tuntuu jotain pientä nipistelyä ja muutama päivä sitten tuli tosi kova kipu alamahaan, en pystynyt liikkumaan noin viiteen minuuttiin, ihan kun olis ollu semmonen kestosupistus :eek: Nyt rv 7+2.

Mulla on tänään juilinut alamahaa, aamusta lähtien. Ei oo aikasemmin tässä raskaudessa tältä tuntunut o_O Jospa ovat vain kasvukipuja.
7+6

Mulla on tänään juilinut alamahaa, aamusta lähtien. Ei oo aikasemmin tässä raskaudessa tältä tuntunut o_O Jospa ovat vain kasvukipuja.
7+6

Kasvukipuja varmasti juurikin! Itselläni oli tuolloin ainakin menkkamaista juilimista.

Mulla on nyt viikon verran ollut kasvukipuja. Semmosta inhottavaa juilimista, tulee varsinkin kun hetkeksi pysähtyy vaikka sohvalla makoilemaan.

Ja tuo unettomuus täälläkin! Tänäänkin ajattelin että ihana kun saa nukkua myöhään..juupa juu 8 heräsin kokonaan

Mä löysin lisää jotain mitä pystyn syömään; vesimeloni ja valmispirtelöt ja perunalastut :D Ne menee alas vaikka oksettaa.

Mullakin aika paljon masussa juilimista ja repäisykipuja.

Tuntuu, että nukun joka toinen yö ihan hyvin ja joka toinen yö menee aina ihan pipariksi, pyörin ja hyörin sängyssä :(

Onko täällä kellään selkäsärkyä ollut? Mulla tänää alkoi särkeä alaselkää ja tässä yks päivä särki myös niin että säteili reisiin asti. Tosi ikävä särky kyllä.

Mulla on koko raskauden ajan ollut kohdunkasvukipuja, jossain vaiheessa ne olivat aika laimeita, mutta välillä juilii kyllä oikein kunnolla. Ihme nipistyksiä, ja just sen tuntusia että joku oikeasti haluaa tilaa siellä :happy:

Selkääkin jomottelee vähän väliä. Välillä on ihan oireettomia päiviä, välillä just kanssa säteilee reiteen.

Tää kuvotus on kyllä inhottavaa. Jostain hajuista meinaa ihan väkisin tulla ylös, mutten toistaiseksi ole kertaakaan oksentanut. Tälläselle ruoan rakastajalle on inhottavaa kun ei maistu mikään ruoka kunnolla. :dead:

(7+6)

Mulla on alaselkäkipuja aina välillä. Alamahaa ei niin paljoa juili mitä esikoista oottaessa mutta alaselkää sit senki eestä..
esikoisen syntymän jälkeen mulla ei menkkakipujakaan enää ollu alamahassa vaan pelkästään alaselässä. En tiiä kui ne kivut sinne siirty :)

Tänään oli ihan hirveä työpäivä: klo 7-9 yritin keskittyä siihen, että en oksenna kesken työnteon ja klo 14-16 yritin keskittyä pysymään hereillä..

6+4

Hyi mua ällöttää. Yyh. Tisseissä tuntuu aluksi vain vähän ikävältä rinnassa, kun alkaa imettää 1,5-vuotiasta. Tämä on tuntunut tisseissä jo vähän aikaa mutta ei ole niin suurta kipua ettenkö imettäisi. /7+3

Mulla ollut tuota samaa kipua myös tisseissä (imetän pari kertaa päivässä myös reilu vuosikasta), viikko sitten oli niin voimakasta, että jouduin pari kertaa vasemmasta tissistä keskeyttää imetyksen. Nyt on pari päivää ollut jo melkein normaalia imettäminen. Mulla 7vko menossa.

Musta tuntuu ettei mun raskaus ole mennyt tunnetasolla ihan putkeen.... silloin kun plussatestin teki, tuli ilo, mutta se on hiljaksiin hävinnyt pois kokonaan. En tunne enää mitään iloa tästä.... :sad001 Vaikka kuinka mietin että vatsassa asukki, niin mikään ilon tunne ei liikahda mihinkään. Lähinnä ahdistaa, masentaa ja itkettää. Puhuin neuvolassakin tästä aika karmeasta masennusolosta ja oli siellä vähän huolissaan ja varasi aikaa lääkärille.

Silloin kun plussa tuli niin kaupassa miehen kanssa hypisteltiin vauvanvaatteita iloisina. Muistelen vaan että oli se kivaa, sen lyhyen aikaa kun se kesti eli ennenku tää kaikki ahdistus, masennus ja muu vyöryi päälle ja ilo katosi. Nyt mies on se jolla on ilo jäljellä ja miettii paljon elämää vauvan/lapsen kanssa, mulla ei mitään iloisia tunteita. Asiaa ei auta sekään että ihan hirveä väsymys valtasi muutama viikko sitten ja hyvä kun jaksoi jotain tehdä silloin kun oli hereillä. Nyt on ihan kamalin väsymys alkanut väistymään mutta muuten on ihan yhtä alakuloinen ja onneton olo. Ilo missä olet......:oops:

9+1

Takaisin