Oireita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kirppu^
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ehkä pahinta tässä on ollu esikoisesta huolehtiminen tän oman kamaln olotilan ohella. Siis ku itelle tulee huono omatunto ko toinen haluis leikkiä ja hyppiä ja tanssia äitin kans ja mulla on vaan niin karsee väsy ja/tai pahoinvointi ettei pysty :( sääliks käy tyttöä. Tänään ulkoiltiin ni se vähän helpotti. Pitäa vaan jaksaa kunnolla lähtee lenkille asti.. Onneks mennään nyt mun vanhempien luo muutamaks päiväks ni ehkä ne leikittää tyttöö, tai vien sen veljen luo ja sen kolme poikaa saa leikkiä sen kans :)

Oon nyt huomannut että appelsiinin ja mandariinin tuoksu helpottaa mun huonoa oloa. On tää alkuraskaus ihan hirveetä mulla. Hermotki niin kireellä.:mad:

Oon nyt huomannut että appelsiinin ja mandariinin tuoksu helpottaa mun huonoa oloa. On tää alkuraskaus ihan hirveetä mulla. Hermotki niin kireellä.:mad:
Klementiinei ja mandariinei ym. menee kilokaupalla. Samoin soodavesi, jossa on tuoretta sitruunamehua puristettuna. Kaikki hapan on hyvä.

Mulla on paha aavistus, että ens tiistaina kun mä meen ultraan niin siellä selviää, että vauvan kehitys on loppunu rv 7+5 paikkeilla eli suunnilleen eilen. Mun kaikki oireet on hävinneet ja ihan tän päivän aikana, ei palele, ei janota, ei tarttee ravata vessassa, kaikki mahatuntemukset on loppuneet ja maha tuntuu ihan tyhjältä ja pahoinvointiin on ollu tänään ihan minimaalista, kun aiemmin en saanut alas lähes mitään ja kaikki mahdollinen etoi 24/7. Mä oon oikeesti tosi yllättynyt jos mahassa on kaikki niin kun pitää.

Millä viikoilla te ootte tunteneet kohdun itse mahan päältä? Mä oon aiemmissa raskauksissa jo tuntenut näillä viikoilla. Mulla on myös alkanut ekat harkkasupparit rv8+ ja oon tuntenut supistuneen kohdun tosi selvänä möykkynä alamahalla. Nyt ei tietty olla ihan vielä 8+ viikoilla, mutta kyllä kohdun pitäs jo tuntua.

Ääääh, siis tänään vesiripulilla ja ai että yövuoro <3 ja OIKEESTI LAHJOTAN MEIDÄN KISSAT HYVÄÄN KOTIIN. eilen kaikki hyvin lievää etomista vain, KUNNES puoliso antoi ilta tuoreruuat kissoille. Siis hyi helekatti, oksensin kaaressa välittömästi, en voinut mitään. Puoliso siirsi kissojen ruuat nyt saunaan ja sinne EN MENE. mut tänään avas purkin jo keittiössä ja olin vieressä, kyllä se vaan HAISEE. MITEN MÄ KESTÄN ku neki pitää ruokkia ? :o

Mulla on paha aavistus, että ens tiistaina kun mä meen ultraan niin siellä selviää, että vauvan kehitys on loppunu rv 7+5 paikkeilla eli suunnilleen eilen. Mun kaikki oireet on hävinneet ja ihan tän päivän aikana, ei palele, ei janota, ei tarttee ravata vessassa, kaikki mahatuntemukset on loppuneet ja maha tuntuu ihan tyhjältä ja pahoinvointiin on ollu tänään ihan minimaalista, kun aiemmin en saanut alas lähes mitään ja kaikki mahdollinen etoi 24/7. Mä oon oikeesti tosi yllättynyt jos mahassa on kaikki niin kun pitää.

Millä viikoilla te ootte tunteneet kohdun itse mahan päältä? Mä oon aiemmissa raskauksissa jo tuntenut näillä viikoilla. Mulla on myös alkanut ekat harkkasupparit rv8+ ja oon tuntenut supistuneen kohdun tosi selvänä möykkynä alamahalla. Nyt ei tietty olla ihan vielä 8+ viikoilla, mutta kyllä kohdun pitäs jo tuntua.

Uskon että kaikki on hyvin. Mulla hävis myös kaikki oireet hetkeksi, sit tuli takas. Nyt mulla on hävinnyt palelu, ei siis yhtään kylmä vaikka koko ajan normaalisti paleli.
Tänään mua on kyllä krampannu, mutta toivon ja myös vähän uskon että kaikki on hyvin.

Uskon että kaikki on hyvin. Mulla hävis myös kaikki oireet hetkeksi, sit tuli takas. Nyt mulla on hävinnyt palelu, ei siis yhtään kylmä vaikka koko ajan normaalisti paleli.
Tänään mua on kyllä krampannu, mutta toivon ja myös vähän uskon että kaikki on hyvin.
Kiitos rohkaista. En tiedä, yhdessäkään seitsemästä aiemmasta raskaudesta ei ole tällasta ollut niin jotenkin epäilyttää. Toisaalta ihanaa jos se pahaolo ei enää palaiskaan samalla voimalla takas, se oli kyllä niin lamaannuttaa, mutta silti sitä väkisin epäilee että jotakin on pielessä ja lisänä tää mahan tyhjyyden tunne. Onneks tiistaihin ei ole pitkä aika odottaa.

Tsemppiä!:Heartred
Raastavaa odottaa ultraa. Uskon silti että sulla Yyni on kaikki kunnossa.:)
Raskaudet voi olla niin erilaisia, ettei kannata verrata toisiinsa.:cat:

Mulla oli tosiaan 27.11 ultra, silloin oli rv5+5 ja kohdussa näkyi 12mm raskauspussi ja 4mm ruskuaispussi. Viikkoa aiemmin rv4+5 näkyi vain 4mm raskauspussi. Seuraava ultra mulla on 12.12:nailbiting:
Ja tää on tosiaan mun 8 tai 9 raskaus..kaikki menneet kesken noin rv4 - rv5. Nyt siis tilanne näyttää toistaiseksi hyvältä. Hcg mitattiin 3 kertaa viikon sisällä. Eka arvo 1444, toinen 2748, ja kolmas 5330:blob7

Hyi perse mikä olo. Huonosti nukuttu yö takana (5h) työpäivä eessä ja töiden jälkeen pitäs lähtee porukoille. Oksettaa ja ällöttää ihan kaikki. Nälkä on mutta mitään ei voi syyä. Ei viitti työkavereille valittaa ku ne arvaa heti mistä on kyse..

Hyi perse mikä olo. Huonosti nukuttu yö takana (5h) työpäivä eessä ja töiden jälkeen pitäs lähtee porukoille. Oksettaa ja ällöttää ihan kaikki. Nälkä on mutta mitään ei voi syyä. Ei viitti työkavereille valittaa ku ne arvaa heti mistä on kyse..
Pystytkö juomaan mitään? Mä vedän aamulla ensi töikseni Lidlin sitä muovipulloappelsiinimehua, siis sitä, mis on niitä höttösiä. Keltainen korkki.. Se auttaa, ettei tulekaan paha olo. Toinen vaihtoehto ois piimä, mut jos mietin, et kumpaa ennemmin phan olon hyökätessä oksentaisi, piimää vai appelsiinimehua, kallistun jälkimmäiseen. :rolleyes: Onneksi ei ole huono olo vielä, eikä toivottavasti tulekaan, koitan pitää karman tyytyväisenä kiittämällä joka päivä siitä, että olo on aika hyvä. :smiley-angelic002

Ääääh, siis tänään vesiripulilla ja ai että yövuoro <3 ja OIKEESTI LAHJOTAN MEIDÄN KISSAT HYVÄÄN KOTIIN. eilen kaikki hyvin lievää etomista vain, KUNNES puoliso antoi ilta tuoreruuat kissoille. Siis hyi helekatti, oksensin kaaressa välittömästi, en voinut mitään. Puoliso siirsi kissojen ruuat nyt saunaan ja sinne EN MENE. mut tänään avas purkin jo keittiössä ja olin vieressä, kyllä se vaan HAISEE. MITEN MÄ KESTÄN ku neki pitää ruokkia ? :eek:
Mä niin allekirjoitan tän, toki koiranruuan kanssa! Huomaa, että hajuaisti on herkistynyt, ennen tuokaan lihamössö ei haissut kummemmalle, taisin joskus miehellekin kehua, että harvinaisen miedon tuoksuinen vaikka on kalkkuna&lohi. Mutta tänä aamuna sitten, yöööööööööök. Hengitystä pidättäen koiralle sapuska noukan eteen :D

Mun viholliset on astianpesukone ja jääkaappi... Se haju mikä niistä lähtee. Plus kun noi kissat käy vuoronperään kakalla ni en kestä...

Mun viholliset on astianpesukone ja jääkaappi... Se haju mikä niistä lähtee. Plus kun noi kissat käy vuoronperään kakalla ni en kestä...
Laita jääkaappiin puolikas sitruuna sellaisenaan. Pitäisi neutralisoida hajuja. Tai sitten hiilipaloja, nekin auttaa. Toisaalta, jos jääkaappi on puhdas, ei se kai millekään haise, että rättiä kouraan vois kans olla jees. Tosin tiskirätti se vasta pahalle haiseekin, ellei ole suoraan paketista otettu. :D Astianpesukone ei haise, jos kannen pitää hiukan auki koko ajan, joku lyijykynä vaikka sinne väliin.

Ei taivas mikä olo...oksettaa, tärisyttää enkä voi seistä tai menee taju TAI lentää laatta. Ja 2 tunnin päästä pitäs lähteä Helsinkiin:smiley-angry016

Laita jääkaappiin puolikas sitruuna sellaisenaan. Pitäisi neutralisoida hajuja. Tai sitten hiilipaloja, nekin auttaa. Toisaalta, jos jääkaappi on puhdas, ei se kai millekään haise, että rättiä kouraan vois kans olla jees. Tosin tiskirätti se vasta pahalle haiseekin, ellei ole suoraan paketista otettu. :D Astianpesukone ei haise, jos kannen pitää hiukan auki koko ajan, joku lyijykynä vaikka sinne väliin.

Jääkaappi pesty ja täynnä sitruuna lohkoja. Haisee mun nenään ruoat. Ja mitä tulee tohon astianpesukoneeseen, ei pysty pitämään raolla taaperon takia...

Koitin aamulla juua sitruunavissyä mut se oli kammottavaa. Appelsiinimehu varmasti ois jees, mutta siinä ok sokeria niin paljon... Piimää pystyn juomaan, ja vettä. Ja aamun jälkeen olo vähä parani ko joi vähän kahvia :) ehkä inhottavinta tässä se et yrität koko aika peitellä työkavereille et kaikki on hyvin, vaikka oksennus/ruoka on jo nielussa asti :o mandariinit, mansikka, rahka ja näkkäri on ne mitkä nyt maistuu.
Porukoille voin joutua kertoon raskaudesta jos olo on koko vkl samanlainen.

Yyni, mullakin pahoinvointi loppui tuossa viikko sitten 8. viikon lopulla, samoin en ole ollut hajuillekaan nyt niin herkkä. Pelottaahan se minuakin, että jos kaikki ei enää olekaan hyvin. Toisaalta yritän rauhoitella itseäni, että aiemmin kkm on oireillut vuodoin, nyt vuotoja tai kipuja ei ole ollut. Toisaalta tiedän valitettavan hyvin, että raskaus on voinut mennä kesken, vaikka vuotoja tai kipuja ei olisikaan. Esikoisraskaus oli hyvin vähäoireinen ja se tuo vähän toivoa, mutta en pysty siltikään rauhoittumaan täysin ennen kuin näen tai kuulen, että masussa on kaikki hyvin. Dopplerilla en kuitenkaan ole saanut sykettä vielä kuuluviin. Kohdun en tunne nousseen vielä häpyluun yläpuolelle, mikä kaiketi selittää myös osittain sitä, että doppleristakaan ei mitään kuulu.

8+5

Mulle iski niin kauhea oksetusolo ja heikotus töissä tossa puolenpäivän aikaan, että mun oli ihan pakko lähteä kotiin :( Kerroin vaan, että voin pahoin ja sain lähteä kotiin, tunnit teen sitten jonain muuna päivänä kun nyt tuli miinusta... Nukuin sitten kotona tunnin verran, vähän olo helpotti, mutta edelleen kuvottaa ja tuntuu että en uskalla mitään syödä [emoji51]

Vatsa on paisunut kuin mikä :D

7+1

Huoh, täällä ollaan hulluuden partaalla, kauhee stressi. Vuotoa on edelleen, nyt kolmatta viikkoa. Tänään ja eilen ollut ihan sellaista vuotoa ei tiputtelua. Mitään kipuja ei ole, lähinnä sellainen perlko persiissä olo mahassa. Tuntuu että syke nousee pilviin joka kerta kun vessaan menee. Varattiin nyt varuuksi lääkäri ensi viikolle. Ja sykkeet saan kuuluviin kyllä, vähän lohduttää mieltä. Mutta nyt olo sellainen että ei tiedä miten päin olisi... tunteet heittelee laidasta laitaan, tätäkin kirjottaessa kyneeleet vain valuu. Sisko työskentelee äippä neuvolassa ja käski nyt vain ottaa iisisti.

Meillä olisi kohta lähtö pikkujouluihin ja itsellä on ihan hirveä olo. Paleltaa ja kuvottaa ja samalla on hirveä nälkä.. Mutta jospa tämä tästä..

Takaisin