Oireita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kirppu^
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mun alaselkäkipu on palannut entistä hurjempana. Jumppa auttoi vain hetkellisesti. Olen puoleksi rampa. Nyt aamusta on hitusen parempi olo, mutta iltaa kohti tuo ärtyy. Paracetamol ei taita kunnolla edes kivulta kärkeä, enkä pääse sohvalta enää helposti ylös. Jätin pois varalta vahvan d-vitamiinin, kun olen kuullut että se voisi joillekkin aiheuttaa aloittaessa kipuja. Mut jos ei tämä selkä mokoma asetu, niin pakko se on lähtä lääkäriin. En vain ymmärrä et mitä voisin lääkäristä saada, kun kipulääkkeitä ei voi kaikkia ottaa ja liikkuminen sattuu. Tällä hetkellä tuntuu että oli harvinaisen typerä idea hankkiutua raskaaksi imettäessä, ja kun kuukautiset eivät ehtineet edes alkamaan, kun kroppa ei ehtinyt täysin palautumaan edellisestä raskaudesta (vaikka typy on jo 1v4kk)..

:dead:

Väsymys on nro1. Ihan Tajutonta ja loputonta.

Pahoinvointia aaltoilevaa ympäri vuorokauden.

Hampaita pestessä yökkäyttää jota ei muuten tapahdu.

Turvotus ja ilmavaivat kiusaa myös.

Rv8+4

Eufemia, suosittelen sitä vaahtoamatonta ja mautonta apteekin hammastahnaa! :) mulla loppu yökkäily ko vaihton normitahnan siihen.

9+0. Pahoinvointi vähentynyt huomattavasti, tissikipu aaltoilee, väsyttää enemmän ku tähän mennessä koko raskauden aikana yhteensä...

Mulla eilen illalla tuli yhtäkkiä ylävatsa pallean kohdalta hirveän kipeäksi! Piti mennä nukkumaan, ja ottaa särkylääke..:eek:

Onko teillä muuten ollut menkkakramppeja? Mulla on niitä lähes päivittäin, pari kertaa vuorokaudessa...tosi ilkeän tuntuista, ihan ku menkat alkais..
Liian monta keskenmenoa saaneena pelottaa hirveästi..:sad001

Ekaa odottaessa minulla oli myös reilusti menkkaramppeja, niiden takia tulin hakeutuneeksi lääkärille kun silloin krampit tulivat ennen ku tikussa näkyi edes viivaa. Krampit sain loppumaan sillä, että lopetin suosikkiteeni juonnin; mustaa teetä, maustettu hunajalla ja salvialla.... salvia aiheuttaa kramppeja.

Poltan kyllä vielä tupakkaa, mutta olen lopettamassa.:sorry: Vähentänyt oon ja sit lopetan kokonaan. En kertaheitolla lopeta, ja lääkärikin oli sitä mieltä että lopettaa vähitellen, eikä kerralla.
Teetä enkä kahvia juoo_O

Musta tuntuu, että tää alkuraskaus on ollut pelottavankin oireeton. Ei oksentelua, pientä kuvotusta silloin tällöin. Ruoka maistuu, kahvi saattaa joskus jäädä kuppiin. Tissit toki särkee ja turvottaa noin muuten.

Nyt toki parina päivänä selkä särkenyt todella paljon, mutta se on aina ollut huono, joten en tiedä johtuuko raskaudesta vai siitä että olen ollut nyt enemmän töissä (seistään koko päivä miinun ruokkis).

Hyi helkutti tätä pahoinvointia.:hungover: Tuli niin huono-olo että aloin tärisemään ja oli pakko päästä istumaan. Söin appelsiinin niin helpotti onneksi vähän.
Miten tuun pärjäämään siellä teneriffalla:arghh:
Lähtö siis nyt sunnuntaina....

Esikoista odottaessa mulla oli ihan törkeitä menkkakramppeja ihan raskauden alusta alkaen. Neuvolassa ainakin silloin mulle sanottiin että ne on normaaleja ensimmäisen kolme kuukautta. Sitten kun mulla jatku kovat vatsakivut toisella kolmanneksella hakeuduin lääkäriin ja ultrassa selvis että ne oli supistuksia. Mutta oletan siis että alkuraskaudessa ne on ihan normaaleja. Tässä raskaudessa on myös jonkin verran ollut menkkakipua mutta ei läheskään niin paljoa kun esikoisesta. Nyt rv 8+4

Menkkakramppeja myös täällä, päivittäin.
Ja onkohan sekin jonkinlainen oire kun näin viime yönä Antti Tuiskusta hyvin intiimiä unta? xD

Aina päikkyjen jälkeen on menkkamaisia tuntemuksia alamahassa:nailbiting:
Nytkin on, ja heräsin päikyiltä...

Samoin täällä, ja viime raskudessa oli myös. Silloin sanottiin et on normaalia,mutta varuiks pyydettiin antaan pissanäyte ku pissatulehus voi raskauden aikana oireilla vain alavatsakivulla. Mut puhas oli.

Mulla oli vielä viikko takaperin melkein koko ajan menkkajuilintaa, nyt enää välillä vähän. Repäisykipuja tulee yskäistessä ja äkkiliikkeissä, varsinkin jos oon istunut pidemmän aikaa.

Tänän on ollut paineen tunnetta yms. tuntemuksia alavatsalla. Etominen alkaa välittömästi, jos ei kahteen tuntiin syö mitään :hungover: Ei passaa yhtään venähtää aterioiden väli. Aiemmin sillä ei ollut merkitystä milloin söi, vaan pahoinvointia oli lähes tauotta. Nyt sentään ton verran helpottanut, et voi yrittää vähän pitää kurissa.

9+2

Täällä myös havaittavissa järjettömän hajuisia kaasuvuotoja. Mistä tälläset ilmavaivat on peräisin!?

Ja täällä [emoji85] ihan tappokamaa. Ja vatsa on jotenkin höttönen.
Luin ton kommentin keltarauhasesta.. onkohan raskauden jälkeenkin olevat tappoilmavaivat hormonaalisia? Vai oliko mulla leikkauksen takia paikat sekaisin..?

Eilen oksensin ekaa kertaa 5+4. Pari päivää olin huonovointinen. Se oksentaminen auttoi tuohon jäätävään paleluun. Mulla oli myös migreeni. Tänään ollut hidas päivä, mutta paljon parempi oli. Ehdin jo panikoida että tätäkö tää taas tulee olemaan viikolle 16 ja pitäisi toi 2v hoitaa tässä samalla. Onneksi ei ole koko ajan paha olo.

Ja ei hemmetti tätä hajuherkkyyttä. Miksi pitää olla niin paljon tuoksuja..? Luonnolliset ei niin paljon toki, mutta kaikki hajuvedet ja pesuaineet.. jopa rappukäytävästä tuli siivousaineen haju, oksettaa..

Takaisin