Oireita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kirppu^
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nyt 7+3 ja alusta alkaen rinnat arkana ja vaihtelevaa juilintaa sekä nippailua alavatsalla. Unihäiriöt, hirvee väsymys ja vessassa ramppaaminen sekä vatsan turvotus. Mielialan vaihtelut, ehkä enemmän masennuksen puolella kun ei ole voimia tehdä mitään ja se ärsyttää. Lisääntynyt jano, nälkä ja ilmavaivat! Siinä ne tärkeimmät taisi olla :)

Meinasinki kysyä et onko kellään unihäiriöitä. Itestä tuntuu et yöt on tosi huonoja ku jatkuvasti heräilee ja joutuu vessassaki ravaan kerran-pari yössä. Viime yönä oli niskat niin kipeet ettei mikään asento ollu hyvä, ja heräilee sitte siihen ku joutuu vaihtaan asentoa aivan.
Maha on ihan järkky turvoksissa iltasin. Näyttää nyt jo siltä ko ois viimeisillään ko vatsa niin pömpöttää! Kokeilin zalandolta tulleita äippävaatteita ja oli kyllä melkonen kokonen ja näkönen pötsi jo..

Siis tää väsymys on jotain niin kauheeta! Voisin mennä illalla klo 18 nukkumaan :D
Ja pahoinvointikin näköjään pahenee...
Onneksi mulla on ihana mies, joka hoitaa asiat ja mä saan pötköttää <3 Nytkin se kylvettää kuopusta :)

6+5

Muoks ja yöt nukun todella levottomasti...pyörin ja hyörin ja katson kelloa...

Luulin jo, että tää 24/7 oleva krapula hellittäis, kun oli pari helpompaa päivää jo...mut tänään on ollut taas ihan kunnon etomista koko päivän :hungover:

9+0

Tiedän niin tunteen kun kaikki ärsyttää! Täällä esiintyy sitä myös! Uusina oireina oon tänää huomannut hengästymisen ja pyörryttää kun nousee istumasta ylös.

Täällä myös hirveitä uniongelmia. Toissayönä tuli valvottua jopa kolme tuntia putkeen! Todella raivostuttavaa!! Ja tää nälkä! Vaikka mitä syö niin mikään ei riitä. Yölläkin pakko käydä jääkaapilla :arghh:.

7+1

Miul on nälkä 2 h välein, ja se nälkä ei kurni, vaan oireilee oksettavana olona. Eli pakko syödä 1,5 h välein ettei kerkee tulla nälkä. Ärsyttävää mut jos taas.pääsen pahoinvoinnin kanssa näin helpolla niin jee. En oo viikkoon juonu aamukahvia ja tänään maistu kahvi kymmenen jälkeen!

Täällä ei erikoisempia oloja...välilllä ihan pientä etomista havaittavissa, mutta tooosi pientä. Vessaan en onneksi oo vielä yöllä joutunu nousta, mut päivällä pitää käydä vähän useammin kuin normaalisti. Ja mua janottaa, yleensä mua ei koskaan janota. Nälkä välillä yllättää tosi myöhäänkin ja pakko vetää joku voikkari ennen nukkumaan menoa.

NÄLKÄ! Nytkin istun myöhäisellä iltapalalla, täysjyväleipää juustolla ja jukurttia. Jospa se vähän siirtäisi nälkää kauemmas. Aamulla herään nälkäisenä kuitenkin.

Rv 5+3 huono olo eilen aamulla iski ja kesti jonkusen tunnin. Paniikissa kaivoin magnesium + B6 vitamiinia ja lisäksi vielä erikseen B6 vitamiinia. Eilen nukkumaan mennessäni otin, jos helpottaisi. Nyt aamulla ei tullut mieleenkään ottaa kahvia, vaan hain ihan ruisleipää, mitä tavallisesti en syö ollenkaan. Jostain syystä eilen ostin sitä. Pelottaa pahoinvointi. Viime raskaudessa se alkoikin ennen plussatestiä ja kesti viikolle 16 ja oli ympäri vuorokauden kestävää. Nyt mulla on lapsi hoidettavana, en voi linnottautua sohvalle ja vessaan. Haluaisin oksentaa, mutta se tarkoittaisi että pahoinvointi on oikeasti alkanut ja se ei tule helpottamaan. Tosiaan apteekista pitää hakea sitä Salutem hammastahnaa, kiitos sille ylempänä joka mainitsit asiasta, ja lisää b6-vitamiinia.

Itellä oireina väsymys ja tosiaan jatkuva etominen ja vähän väliä käynkin oksentamassa. Veto on ihan veks ja esikoinen (kohta 2v) ei ymnärrä mikä äitiä vaivaa. Toivottavasti olo menisi paremmaksi! Oisko kellään antaa hyviä snoothie ohjeita? ;)

Jemina -87! Olin juuri kysymässä samaa :joyful:. Tänään tuli stoppi syömisille eli pahoinvointi on siinä pisteessä, että kaikki oksettaa ja kuvottaa. Jotain pitäisi siis keksiä. Juuri söin varrasleipää voilla ja mietin miten saisi muutakin alas. Smoothiet tuli mullekin mieleen eli vinkkejä hyviin resepteihin kaivataan. Myös muita ruokavinkkejä pahoinvoivalle otetaan mielellään vastaan :). Help!

7+2

Muokattu viimeksi:
Mitkä rv vkot sulla on kirsikka? :) Me ostettii eilen tuliterä boschin blenderi ni pakko päästä testaa ;)

Tosiaan ne viikot unohtui tosta viestistä. Nyt on 7+2. Jo reilun viikon on ollut etova ja kuvottava olo ja oksettanut. Mutta nyt tänään loppui ruokahalukin lopullisesti. Joskus toivon, että oksentaisin, jotta olo helpottuisi edes hetkeksi. Mutta ei. Ainoastaan öisin on vähän helpompi olo, jos ei nuku mahallaan.

Mulla oli esikoista oottaessa koko raskauden pahoinvointi.. mutta silti tuli +24kg, kiitos Juustopaahtoleivän mikä oli ainut mikä meni alas :D

Edelleen kuvotus, närästys ja ummetus (ei joka pvä) painottuu iltaan. Oksentanut en ole. Aamuisin on kauheaa väsymystä lukuunottamatta ihan hyvä olo. Rinnat arat päivän ympäri. Välillä mahaa joulii menkkamaisesti.

Jos kaikki on hyvin ja tässä on mun oireet niin helpolla tunnun pääsevän. :confused:

7+1

Mulla on kylmä koko ajan, nälkä ja kun syön niin alkaakin oksettamaan. Olen raivona kaikesta ja joudun öisin ravata pissalla, ja tissit helkutun kipeet. :mad:
Ilmavaivat on myös läsnä :yuck:

Rv 6+0

Mulla on kylmä koko ajan, nälkä ja kun syön niin alkaakin oksettamaan. Olen raivona kaikesta ja joudun öisin ravata pissalla, ja tissit helkutun kipeet. :mad:
Ilmavaivat on myös läsnä :yuck:

Rv 6+0

Mä voin niin allekirjoittaa nämä kaikki :D
Lisäksi nännejä kutittaa välillä aivan järjettömästi.

Miestä välillä naurattaa hervottomasti, kun kiihdyn nollasta sataan puolessa sekunnissa ja samalla hänestä näkee, että ei uskalla nauraa ääneen mulle :D

5+4

Takaisin