Oireita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kirppu^
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mua on vähän alkanu huolettaan tää oireettomuus. Vieläkään ei oo yhtään mitään kummempia. Edellisessä oli niin hirvee se pahoinvointi ja nyt ei oo vieläkään mitään :o mitehä sitä pystyy oottaa vielä kaks viikkoo ultraan :(

Nyt pari päivää ollut ihan oireetonta väsymystä lukuunottamatta. Eilen illalla kyllä vihloi vähän alavatsaa. Rintojen turvotuskin on laskenut.

Pahin etominen on toistaiseksi pysynyt poissa. Etoo kyllä vielä, mut se ei ole enää niin lamaannuttavaa. Ehkä kestääkin kerrallaan vähemmän aikaa. Pystyy jo toimimaan huomattavasti paremmin. Väsyttää ja yöllä pitää herätä vessaan. Välillä on hieman ollut tuntemuksia mahassa. Varmaan siellä raivailee tilaa välillä :happy:

8+5

5+6

Toisaalta oireetomuus (lue: ei vielä pahoinvointia) ja pahatkin alavatsakivut ja vihlaisut saavat pelkäämään pahinta tai etten edes ole raskaana. Toisaalta taas närästys, iltapahaolo, kipeät nännit ja kovat rinnat muistuttavat että oonkin raskaana..

Mulle tuli tänään vasta tissikipu, auts. Väsyttää ja alavatsalla särkyä, varsinkin jos tekee jotain raskaampaa. Ja huimaa :/

6+3

Eilen alkoi kuvotus. Tulee aalloissa. -.- Ristiriitaiset fiilikset kun on paha olo, mutta onnellinen kun on selkeitä oireita. ;)

Nyt 6+5

Eilen tuumin että raskausajan pahoinvointi on kuin elämän ensimmäiset menkat. Niitä odottaa kuin kuuta nousevaa ja miettii onko normaalia kun niitä ei näy eikä kuulu. Teininä kirjoitettiin teinilehtien lääkäri vastaa palstalle, nyt sitä toista tuumitaan vauva foorumeilla. Ja sit kun ne alkaa niin sitä vaan miettii, et mitä helvettiä tässä olikaan odotettavaa? Sitä paitsi menkkojen uutuuden viehätys katoaa yhtä nopeesti kuin pahoinvoinninkin :wink

Voiko vatsalihaskivut olla raskausoire? :confused:
Nyt on vasta 5+1, mutta eilen ja tänään on tuntunut siltä että olisin tehnyt kunnon vatsalihastreenit/vatsalihakset tuntuvat omituisilta ja tekisi mieli venytellä niitä :D

8+1 etovuus on ehkä vähän hellittänyt. Vaikka ailahtelee olo kyllä päivän aikana. Yökkäilyjä vähemmän. En jaksa oikeen mitään ylimääräistä. Ärtynyt olen myös ollut enempi kuin yleensä. Välillä myös pientä juilintaa alavatsalla.Yöllä vessaan ravaus ja hengästyminen ihan tyhjästä on tullut uusina oireina. Tämä 1. kolmannes on kyllä minusta haastavin kaikista näistä kolmesta. Huh.

Mua niiiiiin ärsyttää kun illalla armoton väsy ja sitten aamuyöstä ei meinaa saada nukuttua vaikka väsyttäis...

6+4

Nyt varmaan 5+0 menossa ja oireitakin jo on:
-alamahaa jomottelee ja vihloo vähän väliä. Välillä ihan säikähdän kuin kipeää käy.. kai se on ihan normaalia?:/
- etova olo iltaa kohden ja huimausta myös illalla. Aiemmista raskauksista pahaolo tullut RV 6-> eli sitä odotellessa
- kahvi tökkii, pakko pari kulausta silti juoda ettei tulis pää kipeäksi
-mulla on migreenitaustaa ja nyt jouduin lopettamaan estolääkityksen ja kohtauslääkkeenki. Jännittää kuinka selviän. Vaikka voihan se olla että hormonit pitää siitä huolen :) Panadol ei oo auttanut ainakaan aikaisemmin, nyt ei ole vielä tarvinnut kokeilla
-lämmöt on koholla ja nenä tukossa
-palelua ja väsymistä vaihtelevalla menestyksellä
-rinnatkin vähän arat

Täällä myös yksi aamuyön heräilijä. Pakko käydä pissalla ja sitten ei uni välttämättä tule enää. Kiitos toivosta että tissikipu laantuisi [emoji5] onko muilla pohjaton nälkä? Ei tekisi oikein mieli syödä, mutta vatsalaukussa ihan kourii nälkä? Ja tuntuuko muilla jatkuva menkkakipumainen "särky"? Mulla on kyllä tosi herkkä tuntoaisti alakerrassa edellisen synnytyksen jälkeen..

On se kyllä jännä miten oireet nykyään hellittää viikonlopuksi ja heti maanantaiaamuna palaa. :eek: Hirvee ällötys ollut koko aamun. Täällä just oksennusta nieleskelen ja ihan kohta pitäis palaveriin selviytyä. Nännejä on myös alkanut aristaa, muutaman viikon myöhemmin kuin esikoisesta. Yöllä en välttämättä kans saa heti unta, jos esikoinen heräilee. Menkkajuilintaa ei oo vielä ollut oikeastaan yhtään. Oliskohan kohtu jotenkin "turtunut" ekasta raskaudesta eikä nyt alussa vielä kipuile? :D
9+1 tänään.

Minulla on ihan uutena raskausoireena julma alaselän kipu. Sen verran luin Odottajan käsikirjasta, että syynä on heikot selkälihakset :bag:. Habaahan minulla on vaikka muille jakaa kun nostelen tuota 12kg punttia syliin ja alas, mutta selkä on jäänyt vähemmälle huomiolle.

Onko meillä yhtään liikunnan ammattilaista joka osaisi kertoa et miten alaselkää jumpataan? Osaan tasan yhden liikkeen, päinmakuulla jalkojen nostelu, ja se tuntuu tosi ikävältä kun vatsa on turvoksissa ja tissit pinkeänä.

Nyt varmaan 5+0 menossa ja oireitakin jo on:
-mulla on migreenitaustaa ja nyt jouduin lopettamaan estolääkityksen ja kohtauslääkkeenki. Jännittää kuinka selviän. Vaikka voihan se olla että hormonit pitää siitä huolen :) Panadol ei oo auttanut ainakaan aikaisemmin, nyt ei ole vielä tarvinnut

Mullakin migreeniä, mutta mulla vain lääke vaihdettiin (kohtauslääke) ja kerran oon joutunut ottamaan sitä uutta mikä onneksi kyllä auttoi. Kysy jos sullakin onnistuisi vaihto.

Voiko vatsalihaskivut olla raskausoire? :confused:
Nyt on vasta 5+1, mutta eilen ja tänään on tuntunut siltä että olisin tehnyt kunnon vatsalihastreenit/vatsalihakset tuntuvat omituisilta ja tekisi mieli venytellä niitä :D

Kirputar, mulla samat mietteet, alavatsalihakset on jotenki arat enkä mielestäni ole rehkinyt kauheesti! Mulla kans vasta 5+4 niin ihmettelen näitä tuntemuksia! Muutenkaan ei kauheesti oireita ole, rinnat jonkinverran arat ja välillä huono olo, ei edes joka päivä.

SportMom, mullakaan ei ole mitään juilimisia alavatsan alueella ollut, vaikka esikoisraskaudessa niitä oli. Olettaisin, että kun kohtu on kertaalleen venynyt, niin nyt se pieni venyminen tässä alussa ei tunnu. Kohtuhan ei myöskään palaudu synnytyksen jälkeen enää ihan niin pieneksi kuin oli aiemmin, niin sekin voi vaikuttaa.

Täällä myös pahoinvointi ollut nyt pari päivää pois ja heti mietin, onkohan kaikki ok... Mielialat kyllä heittelevät, olen ollut tavallista ärtyisämpi ja välillä meinaan herkitystä itkuun asti joistain asioista. Nänneissä on jotain pienen pientä aristusta ja alavatsalla on tuntunut nyt joitakin kertoja repäisykipuja, jos olen lähtenyt liian nopeasti esim. sohvalta liikkeelle.

8+1

Takaisin