Oireita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kirppu^
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä kans nyt kolmatta päivää semmosta rusehtavaa vuotoa.. yritän olla stressaamatta mutta vaikeaahan se on. Kipuja ei oo ja lähinnä vessassa pyyhkiessä tulee :depressed:

Yritän lohduttautua sillä, et tänä aamuna oli ihan hilkkua vailla etten laatannut.. huomenna otan vitamiinit vasta illemmalla niin kuin tähän asti, et oisko se voinut olla niistä...

6+1

Muokattu viimeksi:
Täällä ollu tänään ensimmäinen päivä etovaa oloa, esikoisesta kesti aina koko päivän, iltaa kohden hiukan helpotti.

Toivotaan että vuodot on harmittomia <3

5+2

Kiitos tsempeistä. Muutama kyynel tirautettu kun tilanne on melko epävarma. Aiemmissa raskauksissa en ole vuotanut. Nyt vaan pelottaa, että menee kesken ;(

Tällä hetkellä odotan aamua ja pahoivointia. Samalla toivon, että vuoto lakkaa tai ei ainakaan lisäänny.

Voi marce! :oops: Toivottavasti olisi ihan harmitonta! Olen paljon lueskellut erilaisia raskauteen liittyviä tekstejä viimeisimpien kuukausien aikana ja kovasti olen saanut sellaista kuvaa, että on ihan normaaliakin, että toisilla tulee erilaisia vuotoja raskauden aikana, vaikka kaikki on hyvin. Toivottavasti siis näin :Heartblue

Mä tässä olen tänään miettinyt.... onko ketään joka sairastaa IBS:ta eli ärtyvän suolen oireyhtymää? Itse tätä sairastan ja joskus se aiheuttaa koviakin vatsakipuja jotka voivat olla melkein missä vaan alavatsalla. Joskus keskellä, joskus reunoilla.... Tänään on ollut vähän suurempaa nipistelyitä vatsassa ja häiritsee melkoisesti kun en tiedä onko kipu kohtuperäistä vai suolistoperäistä :eek: Eli täytyykö olla huolissaan vai ei... mutta kun vatsan vähän voimakkaampikin nipistely kai muutenkin on normaalia raskaudessa? :eek:

Mansikkasuukko 5+5

Mulla kans IBS ja tosi tosi vaikee välillä sanoa että mistä mikäkin kipu tulee. Oon joskus poistattanu kierukankin kipujen takia ja sit selvis ettei ne siitä johtunutkaan. Vähän vainoharhainen meininki kipujen kanssa ollu lähiviikkoina.. Mulla myös iltaturvotus on täs pari viikkoa ollut "normaalia" pahempaa ja sellanen olo koko ajan et halkeaa :dead:

siska, kohtalotoveri! IBS on ärsyttävä kun se ainakin mulla tulee aina kun huvittaa. Yhtäkkiä joku päivä huomaat että karmeat kivut päällä ilman mitään ennakkovaroituksia o_O Vatsassa nipistelyn lisäksi huikea ilmapallo-olo. Tuntuu että kun neulalla pistäisi niin ilmat lähtisi pihalle :hilarious:

Mansikkasuukko, mä ainakin pyrin miettimään ne kivut mahdollisemman järjellä, vaik onkin vähän hankalaa nyt kun raskaus vielä niin alussa. Kivut kun voi olla normaaleja alussa käsittääkseni ja oon yrittäny olla niistä huolehtimatta. Ja usein noille voimakkaammille kivuille löytyykin selitys kun vatsa parin tunnin päästä yllättäen toimii tai vastaavasti huomaa et se ei oo toiminu muuten koko päivänä.. :)

Täällä podetaan flunssaa. Ihan vetämätön olo on kun flunssan päälle tulee aina välillä ällötyskohtauksia :depressed:

Mulla on kadonnut uni öisin. Kun alan nukkumaan, tunnin ehkä nukun. Sitte ei tuu uni, välillä ehkä 5min nukkuu ja taas pitkään hereillä. Aamulla maistus uni, mutta esikoisen kans on noustava :dead:

5+3

Mulla on kadonnut uni öisin. Kun alan nukkumaan, tunnin ehkä nukun. Sitte ei tuu uni, välillä ehkä 5min nukkuu ja taas pitkään hereillä. Aamulla maistus uni, mutta esikoisen kans on noustava :dead:

5+3
Mie niin tiiän tän. Meillä esikoinen alkanu nyt nukkuun melkein 12 h öitä, ja sais sitte itekki nukkua, niin ei. En käsitä mihin sitä herrää niin virkeenä parin tunnin unien jälkeen :sorry: ja poika kuiten herää sit viimeistään seiskalta :shifty: ai että ne päikkärit on makiat aamulla :happy:

Meillä nyt siirtymässä vissiin yksiin päikkäreihin, ennen sai ite levähellä parien unien verran :joyful:

Jospa ne yöunet tulis takas, en ihan muista katosko viimeksikki alussa yöunet o_O

Mistä tätä väsymystä riittää?.. Tänään aamuviideksi tulleena töihin, alkaa jo kaipaanaan päiväunia. Illat menee nukkuessa sohvalla.
Huimaus, tähdet vilisee välillä silmissä.. ja ollut sellaista kirkasta veristä vuotoa, siskolle soitin hädissään kun neuvolan tätinä äitiysneuvolassa on että limakalvot on niin herkillä että jos vähäänkään ryhtyy puuhiin makkarissa niin vuoto alkaa.
Ja vessassa saisi ravata alvariinsa...

6+5

Heinis: Kannattaa ostaa apteekista jotain intiimialueelle tarkoitettua rasvaa. Mullakin limakalvot taas kuivui raskauden takia. Acolla on mielestäni hyvä voide, öljyt helposti kirvelee.

Tänään ilmeisesti RV 4+3, vasta, mutta oireina on jo kuvottava olo aamuisin/aamupäivisin ja kauhea väsy vaikka nukkuis hyvät yöunet :D On tässä ollut menkkajuilintaa ja repäisykipujakin. Plussasin lauantaina ja nyt vaan toivotaan että pieni pysyy matkassa mukana <3

Hyvä lukee muiden oireita, kun ei ole edes tajunnu liittää kaikkea raskauteen. Nyt tajusin syyn yölliselle valvomiselle :)

Takaisin