Päivällä ei oo ollu muuta ku kivuttomia suppareita. Höh! Toivottavasti ois toimintaa vähän tässä illalla tai vaikka yöllä mun puolesta et jotain tapahtuis
Mullaki parhaimmillaan ollu noita monen minsan suppareita. Sit ku se yks laantu ni heti tuli jo toista tilalle. Sai jo sillon aika toiveikkaaksi, mut ihan turhaan ku ei taas oo pariin päivään ollu mitään äksöniä..
Muistakaa suppareiden aikana: silmät ja suu auki. Tuota kun pohtii hetken aikaa, että onpa urpon kuuloinen ohje, niin sitä tulee toteutettuakin. Kun pitää silmät auki, ei pyörry niin helposti, ja kun suu on auki, muistaa hengittääkin. Helpompi ponnistaa, kun on tajuissaan ja happi kulkee.
Turvakaukalo valmiina viimein ja tossa pyykkiä viikatessä jätin itelleni vaatekerran hollille, et jos lähtö tulee ni siitä voin sit helposti sipasta päälle. Hmmmm... Mietin, et pitäskö toi samperin kaavakekin varuilta täyttää nyt. Tänään on ekaa kertaa tuntunu siltä, et on ihan okei jos vauva päättää syntyä. Tähän asti on ollu lähinnä olo, et ei nyt ihan vielä ku olis sitä ja tätä. On mulla edelleen kaikki hommat vaiheessa, mut nyt vaan alko tuntumaan et ois ihan okei. Kassia en oo kummemmin pakannu. Sillä neuvolakortilla ja hammasharjalla pääsen jo pitkälle, tuokoon ukko sitten perässä jos pakaasi jää laittamatta :)
HUS:n sivuilta löytyy Ajatuksia tulevasta synnytyksestä -lomake, johon voi laittaa toiveita mm. kivunlievitykseen liittyen. Ei ole kyllä kyselty uskonnosta tai ruokavaliosta, Jorvissa jälkimmäinen ilmoitetaan vasta osastolle mentäessä.
Mä epäilen, ettei ne tuota lappua K-SKS:ssakaan niin kovin tarkaan lue. Ainahan kuitenkin varmistellaan allergioitakin uudestaan jos jotain tehään ja muistelisin, et ruokavaliotakin on kyselty sit viel osastolla. Ehkä ton aiemmat kokemukset ja ton odotukset ja toiveet kätilö hätäseen kattoo jos jotain ihmeitä heti esille nousis Tai mistä minä tiiän, kuhan arvailen.
Au! Oon marissu ku supistelee max.6krt/päivässä ja yks supistus kestää sen 2-3min.kerralla.. Niin nyt illalla oon saanu esimakua ku supistuksia satelee urakalla ja sukkapuikot viuhuu häpyluussa, katotaan kauanko tätä ilottelua jatkuu. Selkä tuli kipiäksi ku supisteli niin lujaa alaselästä, samalla vauva jotaki työntelee tuolla reiällä, tuntuu semmonen pulputus ja se tuntuu ihan tuolla hollilla :D
Mie oon Muruska kanssa menossa Koksiin synnyttämään enkä oo neuvolasta saanu mitään synnytystoivelistaa täytettäväksi. Veikkaan että siellä ei oo mitään semmosta. Kai ne oleellisimmat kysyy sitten kun sitä vauvaa pääsee sinne pusaamaan...