Oireita

Mulla alkaa bebe jumppaamaan ja möyrimään, jos istun liian kumarassa. Selkeesti on sitä mieltä, että nyt ahdistaa ja alkaa karmee jytääminen. Pakko ojentaa ruoto suoraks....

Mutta nuo kakka-jutut... Miten ne voikin aina naurattaa :laughing025 Kyllä taas sieluni silmin näin kuinka Nipsumuki siellä hytkyy pöntöllä ylös alas... ylös alas... :laughing005

Katos, kohtalon sisko! Tosi ärsyttävää tuo kyl. Helpompi olla kyljellään makuullaan.. Tekis mieli kyl välil istua normistikin. Ehkä sitäkin saa sit kokeilla kesällä..

Mä oon puhunu tääl tosta mahan löysyydestä varmaa kolme viikkoo. Tänä aamuna oli ihan vetistä settiä :( tuskin tää mitään synnytystä ennustaa, koska on kestänyt niin kauan. Surffailin netissä ja totesin, että muillakin on loppuraskaudesta maha löysällä.

Miulla oli n. 3vkoa sitten maha ihan itsessääni vesi ripulilla. Siin oli vähä sellai olo, et onkohan lähtö lähel.. Eeiii. täällä ehjänä viel..

Mitähän muuten cranberrylle kuuluu. Toivottavasti ei ollut vaarallinen kipuilu tai sitten on jo se vauva sylissä tai kovaa kyytiä tulossa.

Niinpä! Toivottavast ei ois hätää ja toivon mukaan beibikin ois koht sylissä niin helpottuis mahan osalta huolet :)

Mä oon muutamana yönä heränny siihen, että varpusparvi on halunnu laskeutua pönttöön. Joka kerta oon miettiny, et ei en kyllä vielä lähe synnyttämään ja pehkuihin takas :grin Varmaan muksu jotenkin painaa päivällä suolta ja sit pääsee yöllä tavara liikkumaan. Ekassa synnytyksessä tuli ensin lapsivesi sit alko se vessassa ravaaminen ja sit alko supistukset.

Mulla on nyt pari päivää ollu aika kovakin mahakipu istuessa ja maatessa, mut seisoessa ihan ok olo. Päättelen tänkin olevan jotain suolistoperästä. Mies kyllä eilen katteli mun touhuja ja sano, että uskot vauvan synytyvän varmaan vasta sitten ku pää jo näkyy. Minä siihen vaan ähisin takasin, että ei ku nää ei ole mitään supistuksia vaan jotain muuta kipuilua. Kun kerran olo helpottuu seisoessa, eikä kipu oo miteenkään aaltoilevaa ja paikallistuu tohon navan alapuolelle ni en ole synnyttämässä vielä, piste. Täähän tarkottaa vaan, että mamman täytyy pysyä koko ajan jaloillaan ja liikkeessä. Muuten hyvä, mut aattelin just ottaa vähän lepiä kun vkonloppuna kaikenlaista :eek:

no joo mä jo hetken hätäpäissäni mietin et pitääkön mun jo soittaa synnärille.... mut mitä mä oisin sanonu...?! "anteeks, mulla tuli ihan hirveen iso kakka, pääsenkö jo synnyttämään..?" ku en ollu yhtään kipee enää sen jälkeen.... mut josko mä vaan seurailen tilannetta täällä kotona ja informoin mun kakkajutuistani teille :grin täällä ainakin tunnutaan ymmrätävän :p:p:p

Siis mitkä liitoskivut heti aamusta alkaen!!!
Mä en tietty ollu aikataulussani varannu aikaa millekään suunnitelmanmuutoksille joten pakkohan se oli pyörällä ajaa neuvolaan kipuineen päivineen. Lisäks mulla edelleen tulee pyöräillessä helposti sellanen pissahousuolo, et ihan niinku väkisin meinais lirahtaa. Inhaa. Pitääks mun muka lopettaa pyöräily?!
Noo, reissun jälkeen ne kivut ei varsinaisesti oo hellittänykään et ehkä kannattaa harkita paljonko itteensä kiusaa jatkossa. Plus ettei selkäkään varsinaisesti ilahdu tosta ajelusta...

Huih ! Kylläpä taas sai säikähtää. Lekuri epäili vuodon olevan limatulppaa :confused: Vaikka musta se ei kyllä ollu sellasta niin limasta ja se viiltävä kipukin ihmetytti o_O Noh mitään hätää ei kumminkaan ole. Ja vauva katottiin ultralla ja kaikki näyttää normaalilta. Tosin nää kovat supistukset on VIHDOIN ja VIIMEIN tehnyt tehtävänsä ! Lääkäri epäili et synnytys vois käynnistyy jo viikonloppunakin :p Laitto kontrolli ajan kyllä viel keskiviikolle, mut sanoi et hyvällä onnella ollaan jo vauva kainalossa kotosalla. Tosin mua vituttaa et toi ukko oli mukana kun en saanut oikein asioista puhuttua. Vaikka kyllä huomasin kätilöstä et se katto meidän vuorovaikutusta aika tarkkaan. Ukko meinaan oli ihan jäätävä ja mua hävetti niin paljon. Mä pelkäsin ja tärisin ja toinen istuu ku jääpuikko kilometrin päästä musta. Mulla oli just sellane olo et se kätilö varmaan kyselee asiaa jälkeenpäin. En kyllä halua sitä enää mukaa. Ällöttää ku se kattoo mua sillee inhoten. En haluis et se kattoo mua ja vauvaa niin. Ja kaiken kivan ronkkimisen jälkeen mua on supistellu nyt ihan jatkuvasti ! Tulis nyt jo prkl ! :grin

Siis häh, miksi se sun ukkos nyt änki mukaan jos sitä ei kerran edes kiinnosta? Hyi!

no niinpä!!! sanot ihan suoraan sille ukkolle "et muuten tasan tuu mukaan!!!" :mad: ei sun tarvihe sille edes mitään selittää... jos se ei kerta muutenkaan viihy seurassa niin olkoot omineen!!!! ja jos se hyödyks haluaa mukamas olla, niin vahtikoon teidän ekaa lasta... ja sit ku vauva on kainalossa niin ei ku kassit matkaan ja lasten kans vaikka sinne ensikotiin...! tsemppiä!!!! ootellaan innolla vauva uutisia :p

Täällä taas on uskottu lääkäriä, eilenhän kävin tosiaan lääkärillä ja sain "liikuntakiellon" maanantaihin asti (sillon se synnytystapa-arvio). No piti kuitenkin äsken imuroida ja mopata talo, nyt en pysty käveleen kun alko painaan tuohon häpykummun/luun alle, mikä ikinä onkaan. Ai hemmetti, tämmöstä ei ookkaan ollu :eek: tämä tuli ihan just nyt heti tuon touhuamisen jälkeen... vissiin kantapään kautta saa oppia :oops:

Takaisin