Oireita

Onko teillä muilla tullu vuotoa sisätutkimuksen jälkeen? Ittiä nyt huolestuttaa :( tuntuu et se olis lisääntyny päiväsestä.. Soitin neuvolaan päivällä ja kysyin onko ok, niin sano että jos ei kuukautismaisesti vuoda ja oo "kunnon" verta, niin on normaalia.
Mulla siis ei siteeseen vuoda, vaan ku käy vessassa ja pyyhkäsee niin tulee semmosta hailakkaa verta, niinku veden sekasta verta joka väriltään vaaleanpunasta/ tai ihan hailakkaa rusehtavaa... :( pelottaa.

Mua kauhistuttaa ajatus, et huomisen sisätutkimuksen jäljiltä vuotais verta. Se ei mun mielestä kerro ikinä mistään hyvästä ja ymmärrän milleri täysin huolesi :/

Mulla on perse tosi kipeänä! Liitoskivut häipyivät pariksi viikoksi, mutta nyt ne ovat palanneet ihan uusiin paikkoihin.

Mulla on painetta perseessä! Ei kuitenkaan tunnu kakkoshädälle vaan joltain isommalta o_O

Ei minustakaan tunnu hyvälle että tuolta tulee jotakin muuta kuin kirkasta tai keltaista..... siksi tuo saa huolesta sekaisin :/ vaikka neukkutäti sanoi ettei syytä huoleen. Että jos just kuukautisten tapaista vuotoa alkaa tuleen, niin sitte pitää mennä polille. Mutta vauva ainaki liikkuu hyvin :)

On vaan paikat pikkusen hellänä kun sattu niin hulluna ku se strepto otettiin. Ite sisätutkimus ei tuntunu missään, mutta se puikko, voi luoja - mikään ei oo ikinä sattunu niin. Nytki ku vessassa käy, niin pissalla käynti sattuu. :sad001 Mikähän sillä meni vikaan siinnä.

Hymis: Hyvä jos näin on, etsin vain kohtalotovereita jos muillakin olisi vuotanut, googlettelin kyllä ja joka paikassa sanottiin että on normaalia, mutta siltikin itsellä epänormaali olo :sad001

Mahtoiko Milleri sohaista nyt tikun jonnekin limakalvoille hiukan ilkeeseen paikkaan tai tuli naarmu? Meinaan mä otin itse sen näytteen labran ohjeistuksella ja annoin purkin takas labraan. Ja aivan täysin kivutonta oli. Ja sisätutkimukset jälkeen voi vuotaa, mulla tuli hiukan vuotoa samana päivänä.

Milleri kyllä sen pitäis normaalia olla. Jos vuoto tulis vauvasta tai istukasta, niin se olisi ihan kirkasta juoksevaa verta. Todennäköisesti vuotoa tulee jostakin limakalvolta ja toi ruskea värihän kertoo jo tyrehtyneestä verestä. Se vaan tulee hitaasti sieltä muun mömmön kanssa pois. Lapsivesi on kirkasta... Limatulppahan voi olla hieman rusehtava, mut jos se irtoo niin ei ole mitään hätää!

Voithan rauhottaa mieltä ja soittaa ja kysyä synnäriltä!

Onko muilla mennyt tunto vatsanahasta??? Mun mahani on jo niin pinkeä, etten yksinkertaisesti tunne sitä! Todella omituisen tuntuista, jos mies vaikka tulee mahaa silittämään; silmät näkee että siinä se käsi on, mutta tuntoaisti on kyllä hukassa paikkapaikoin.

Ameeba: Nyt kyllä syytämme lääkäriä, se sen puikon sohaisi :grin Minulla ei osuutta eikä arpaa, makasin vaan laverilla ketarat ojossa.

Soitin synnärille, kätilö oli ihmeissään että miten se strepton ottaminen on voinu käydä kipeää, että lääkäri sohaissut varmaan sen puuosan limakalvolle ja se nirhassu sitä ja siksi nyt niin HELVETIN kipeä ja tuhrua tulee. Että kuulemma sen strepton otto ei pitäs sattua, oli ihan "kauhuissaan" mun kokemuksesta. Mutta sano että ei tartte olla huolissaan, sitte jos vuoto lisääntyy niin sitten.

Tosiaan ku pissalla käyn, kirvelee makiasti ja sillon ku pyyhkäsee niin sillon jääkin sitä veren sekasta tuhrua. Ei muuten.. mutta römpsä on kipiä, KIPIÄ! :sad001 Tämä tästä puuttukin. Eli siis ei siteeseen asti vuoda, ainoastaan tulee paperiin kun käy pyyhkimässä.

Sorry :oops: Mulla puuttus pilkku taikka joku substantiivi tuolta eli tarkoitinkin sitä lääkäriä vaikken erikseen maininnut. Sen siitä saa kun kirjoittelee liikaa tänne palstalle.

Eli muoks: mahtoiko Milleri, se ronkkaista hiukan väärästä kohtaa ja aiheuttaa naarmun oli mun lauseeni tarkoitus.

Milleri mä oon kahdesti käyny vuodon takia näytillä ku just sisätutkimuksen jälkeen tullu sitä verta ja aluks ihan pieniä määriä mut sit mulla tuli joku ihme juttu et sitä verta tuliki oikeen kunnolla. Tutkittiin ja syytä ei selvinny, antoivat sit kuitenki antibioottikuurin ku vuoto oli jatkunu neljättä päivää.
Ei kannata pienestä huolestua, limakalvot on raskaanaollessa hauraammat ja saattaa rikkoutua hyvinkin pienestä. Ja se kipukin on ihan normaalia, se sisätutkimus on muutenki karseeta ja mulla ainakin raskausaikana tehny sata kertaa kipeempää.
Viimeksi sairaalassa tehdyn sisätutkimuksen jälkeen vuotoa ei taas tullut, outoa... ehkä kun siinä ultrailtiin ja oli ne geelit sun muut.
Pointtini on lähinnä se että vaikka menis näytille, todennäköisyys että selviäis tolle joku syy ja silleen on hyvin hyvin pieni. Seuraile vointias muuten ja pienen kanssa! Jos tulee jotain muuta vielä ni sit kantsii mennä päivystykseen.

Hei mut mullaki sattu strepton ottaminen! Tosin ihan oma vika kun yritin tunkee sitä puikkoo vähän ohi oikeesta reiästä.... :DD

Mullakin painetta perseessä. Mut ei sellasta et ois tavaraa tulossa vaan ihme kipuilua. Joka rööri kipeenä vuorotellen

Mulla oli sisätutkimus rv 38+3, 2 päivää siitä alkoi pientä tiputtelua verta ja synnytys käynnistyi 12 h verenvuodosta!
Jostain luin että on normaalia että sisätutkimus tekee tota ja loppuraskaudesta voi merkitä synnytystä..

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Mulla tuli viimeviikolla äitipolikäynnin jälkeen sen päivän veristä vuotoa mutta taysin äitipolilla lukee joka puolella että se 1-3 päivää on normaalia ja lääkärikin sano jo sisätutkimuksen jälkeen että anto kovakourasemman käsittelyn niin verta tulee varmasti ainakin sen päivän. En oo siis ollu huolissani. Lisäks viimeviikolla tuli veristä limatulppaa mutta sekin kuuluu asiaan.

mullakin tuntuu painetta perseessä... ihan ku joku painais suoleen... ja joskus ku on istunu kauan jalat levälleen ja sit yrittää nousta niin ihan ku se pää olis jo siel välissä :confused:

Mulla kun on ollut noita vuotoja pienempiä ja sit semmosia et ihan melki litra keralla tulleita, niin on lääkärit sanonu et noista pienistä vuodoista ei niin kannata välittää muuta kun et ottaa pari päivää iisisti.. kätilöt on sanonu et jos on vaan pyyhkimävuotoo niin ei mitäö hätää ja hekää ei niihin mitenkää reagoi ja ihan normaalia sisätutkimuken jälkeen jos tulee pientä vuotoo.. jos ilman et on tehny mitää tai paikkoja ronkittu alkaa tiputteleen, niin on neuvottu tunti tarkkaileen ja jos tunnin päästä ei oo rauhottunu niin näytille. Ja sit jos käy niin ku mulleki parikertaa on käyny et tulee tyyliin litra kerralla, niin lanssilla sairaalaan.. millään kertaa ei oo varmaks voitu sanoo munkaan kohdalla et mistä vuoto johtuu, mut mulla istukka todennäkösin syy..

No niin nyt sit meni sattuu ja kunnolla. Kantelin saunaan puita ja sit iski mukava viiltävä kipu ja hetken päästä alko vuotaa verta ! Ihana mukava paniikki kun en vielä tiedä mitä on tapahtunu

Takaisin