Oireita

Ihan järjetön kutina!!!! Maha, selkä, kyljet, tissit kutiaa enkä voi olla raapimatta!

Heräsin hirveään pissahätään, vessan ovelle saakka pystyin pidättämään mutta sitten kastui housut.. Ei kyllä koko raskausaikana ole näin huono pidätyskyky ollut!! Mietin olisiko voinut lapsivettä olla, mutta hätä loppui kun sai rakon tyhjäksi eikä nyt ole lorahdellut mitään..Tämä tästä enää puuttuikin! :D

Voisko vaan nukkua? Pari yötä meni pyöriessä mutta sen jälkeen oon nukkunu yöt tosi hyvin. Viime yönä heräsin vessaankin vasta siinä kohtaa kun hätä oli jo niin kova että melkein sattui. Sen lisäksi nukuin eilenkin kahdet! päikkärit. Ja nytkin heräsin, join kahvit miehen kanssa ja menin takas nukkumaan. Ja nyt jo on sellainen olo että voisko nukkua lisää.

Nukkuis, jos ei asuis Melukylässä. Tuossa tunti sitten karjuin sängystä, että voisitte edes yrittää (olla hiljaa). Jestaksen mölytoosat! Uhkailin jo, että rupean herättämään nekin öisin puolentoista tunnin välein vessassa käymään ja käsiä verryttelemään ja selkää voivottelemaan.

Mannaryyni ne otettiin just pari viikkoa sit ja kaikki pitäis olla niiltä osin ok. Mä vaan kutisen kuivuuttani. Eilenkin levitin vissiin 4 kertaa kookosöljyt pintaan!

hymykuoppa ootko kokeillu sitä nivean suihkussa levitettävää "rasvaa" ? mulla se autto kutinaan paljon paremmin ku normi rasva :)

Hymis: Mulle th suositteli Doven pesutököttiä. En tiedä ostinko oikeet, mut hieman parempi fiilis on ku saippuan jäljiltä. Mulla nuo ed. mainitut kokeet tällä viikolla, kunhan jaksan paastota sen väh. 10h...Ei hirveesti hotsita. Selvis et systerillä ei ollukaan sitä hepatoosia(mutsi taas muisteli väärin..), mut oli kärsiny kutinasta kuiteski tosi paljon, ja oli kuiteski sairaalassa sisällä jostain (muusta) syystä loppuraskaudesta. Oli saanu Ataraxia(allergialääke) ja Opamoxia(rauhottava/unilääke) yöks et sais nukuttua kutinalta. Kerto et oli juossu hädissään yöhoitajan perässä klo 2 yöllä et auta mua, ku kutina oli ollu niin sietämätöntä. Et sitä odotellessa.. Nyt mä rasvaan itteni kauttaaltaan Abo base creamilla suihkun jälkeen. Suihkuun on kuitenki päästävä hikoilun takia melkein joka päivä kaks kertaa ku sit alkaa tietty taas kutittaa ku hikeä pinnalla. Kortisonia lätkin pahimpiin kutinakohtiin. Ei o helppoo.. :sad001

Viime yönä vessassa 8 kertaa, jes! Onneks en oo sitä tyyppiä joka aina vilkasee kelloa ku yöllä herää, saisin varmaan jonku hermoromahduksen.
Eilisilta meni kummalliseksi, vatsa oli ensin ihmeen arka ja oli siinä pientä pahoinvointiakin ja sit tuli muutamat aika kipeät supistukset. Niiden aikana kuuli ku suolikin joutu ahdinkoon, kauhee ääni... :oops:
Koko illan oli vaikee löytää asentoa ja oli vaan tosi hankala olo. Lopulta mä päädyin kuitenkin lenkittämään koirat itse ja se oli yllättävää kyllä ihan hyvä veto. Olo helpotti ihan hiukan ja pääsin suht kivasti nukkumaan, muutaman vessareissun jälkeen...
Aamulla heti ekaks taas parit supparit ja arka maha mut tuntuis et meni jo ohi hiukan.
Oudointa on et mä en eilen pahemmin syöny muutakun aamulla ja illalla ihan hiukan joskus kuuden maissa ja siitäki vähästä seuras se huono olo. Aamulla mulla oli nyt nälkä jo kun heräsin mut ei kai se ihme oo ku edellisestä ruokailusta oli joku 15h...

Ja mun lempioireeni turvotus; mulle ei menny eilen jalkaan mitkään kengät. Ei ihan oikeesti menny. Päivällä koitin mennä crocseissa niin nekään ei mahdu! Että kengät on ostettava nyt "vähän" isompaa kokoa tai meen synnärillekin paljain jaloin...

Enhän mä ole taas mihinkään päässyt. Sain käytyä suihkussa ja meikattua ja siihen ne energiat sit loppuikin. Sitä oon viime viikkoina ihmetellyt, että miten mulle tuleekin aina huono olo, kun laittaudun uloslähtemistä varten? Happi loppuu, kädet tärisee, oksettaa.

Aaaargh! Menen vaikka väkisin!

Mullakin kutisee maha, arvet eivät nyt ole alamahalla kuten esikoisesta vaan levinneet enemmän ylös. Kutisee ja kutisee..

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Miulla on noissa joka vko kontrollit koska ne voi hypähtää iha millon vaa ja äidille se ei oo vaarallista, mut pienelle on. Et ei munkaa labrois oo mtn, mut oireiden takia eli siis kutinan vuoksi joka vko labrat kunnes syntyy tai jos arvot on yli 10 niin käynnistykseen. Mutta paikasta näköjää taas kiinni miten haluaavat varmistella.

Nyt mökiltä kotiuduttua yö meni vessassa ravatessa ainakin 5 kertaa ja aina samalla kävin juomassa. Kuuma ja mikään asento ei tuntunut hyvältä. Mökillä kun kävin vaan kerran yössä huussissa ja nukuin hyvin. .. Höh! Pääsispä takasin mökille :/

Mulla meinas mennä jalat alta äsken. Iski äkillisestä niin kova kipu tonne haaroväliin jonnekin et meinas taju mennä ja kauppakassitki levähti maahan. Onneks ei mitään hajonnu!

Miulla on kans ollut muutaman kerran sellasta, et yläreisistä lähtee yksin kertaisesti voimat ja tuntuu, et ny mennään nurin, mut onneks ollut vain hetkellistä.

Sama oli tunnelma ruokamarketissa tänään: olin aivan saletti, että nyykähdän siihen paikkaan. Jalkoväliin ja jonnekin kohdunsuulle sattui niin hitosti, reidet meni voimattomiksi ja muutenkin tuli olo, että oispa teleportti kotiin.

... ylipäätään kaikki muut asennot paitsi kyljellä makuu sattuu johonkin. Seisominen sattuu jalkapohjiin, pohkeisiin ja selkään, istuminen mahaan ja jalkoväliin, selälläänmakuuseen meinaa tukehtua. Kyljellä maatessa puutuu vain kädet, joten suosin sitä.

Takaisin