Oireita

Mua harmittaa kun oman äidin synnytyksistä ei voi päätellä mitään kun kaikki 4 ollaan synnytty sektiolla :/ Mun (eli esikoisen) synnytys meni 10 päivää yli ja sit olikin kyllä kaikki apukeinot käytössä kunnes lopulta päädyttiin siihen hätäsektioon. Eli jos se jotain ees kertoo niin että yli varmaan mennään. Toisaalta kuitenkaan raskaudet ei oo tähänkään asti menny samoin niin en tiiä voiko loppuakaan sit oikein verrata... Ei mun äidillä esimerkiks ollu supistuksia ollenkaan ennen kun vasta joskus rv30 jälkeen kun mulla taas alko jo rv18.

Muokattu viimeksi:
Mullakaan ei ole ollut vielä mitään sellaista merkkiä että ipana olisi ulos haikailemassa. Harjoitussuppareita on, mutteivat ne tunnu miltään.

Tänään kyllä kun tein noita kyykkyvenytyksiä niin kova paineen tunne alapäähän. Mut ei sekään tainnut vauvan laskeutumisesta johtua vaan ihan vaan tosta pukamasta. Se ei oikein digannut noista kyykkimisistä. Etten yhtään ihmettele jos tuon tyylisessä ponnistuksessa pukamia pukkaisi. Mä en kyllä silti haluaisi istuen tai makuulta ponnistaa. Jos siinä istuu synnytyskanavaa littaan ja vauvaa työntää maan vetovoimaa vastaan niin luulisi helpommin tulevan repeilyitä? Ja ennemmin otan kivut kakkoseen kuin ykköseen. Tai taitaa joka tapauksessa saada molemmat, ei nää nyt näytä täysin häviävän nää pukamat vaikka voiteilla pysyy kipu kurissa ja tuskin noi synntysrepeämät ihan pelkästään asennosta on kiinni.

Mun isoveli tuli 40+3 ja mä tulin melkein 3 viikkoa ennen l.a. Mun esikoinen tuli 40+6 joten tää toinen vois nyt tulla pari viikkoa ennalta, KIITOS!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Ihan hirveä yskä. En ole koko raskauden aikana syönyt lääkettä paitsi nyt, eli ollaan siis tosi kipeänä..
Kahtena yönä nukkunut ehkä 2 h heräämättä..
Nyt juilii hyvin menkkamaisesti ja supistaa, varmaan kroppakin väsyy kun pari yötä hikoillut ja yskinyt ja voivotellut.
Ja eilen oltiin 3 tuntia pihalla lasten ja naapuriäidin kanssa.. Ei ois kannattanut, tänään nimittäin levätään!!!!!!!!!!!!!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Voi ei liii-saaa! Toivottavasti ei ala synnytys tohon taudin päälle vaan ehdit parantua ja kerätä vähän voimia ensin!

Mun flunssa alkaa jo olla paranemaan päin mutta en silti saa nukuttua kun just noita parin tunnin pätkiä kerrallaan. Supistuksia tulee pisin iltaa ja varsinkin sillon kun haluis nukkumaan ryhtyä, yölläkin herätessä. Ja voi auts noita ku viiltää alapäässä kun vaihtaa asentoa tai nousee ylös.
Nyt mulla on ihan krapulaolo tai joku karmee sydämentykytys, ei ilmeisesti ihan tää määrä unta riitä mutta mistäs sitä kehität kun ei vaan uni enää tule. Outoa kun tuntuu et syke ois 150 mut ei se onneks oikeesti ole.

Sain onneksi 2 h vielä nukuttua ja menkkakivut loppui, ihan selvästi univajeoireilua..
Epäilen että esikoinenkin syntyi rv 38+6 tilanpuutteen takia kun oli niin iso - tää varmaan vaa kiukuttelee sairastelusta sinne laskettuun aikaan asti, muttei tule aiemmin koska tilaa on :)

Lonkat piti mua hereillä koko yön. Hetkeksi sain hyvän asennon mutta kohta alkoi tuntua siltä että jalka tippuu paikaltaan. Yleensä lonkkakipu herättää mut kerran ja sen jälkeen menee ohi, mutta nyt meni koko yö kärsiessä.

Ei auttanut tyyny eikä jalkojen suoristelu. En käynyt eilen lenkillä, voisikohan se vaikuttaa? Yleensä kyllä lonkat vähän jomottelee heti kävelyn päälle. Vai olikohan ne eilen kertaalleen tehdyt kyykkyvenytykset ja räätäli-istunnat noin tehokkaita että lokat levis kerrasta?

Tavallaan kai hyvä että lantionseutu hölstyy mutta olisi se kiva nukkuakin. :angry7

Oon kohta kädetön. Ei siinä mitään, että herää yöllä klo 1, 3, 4.30 ja 6.30, mutta nää käpälät - turvoksissa, tunnottomat ja pistelevät. Koko lailla voimattomat. Onko mulla joku hermopinne?

Myöhään eilen illalla tuli yksi reipas supistus, sellainen että piti otsaa kurtistaa ja vähän puuskuttaa. Mies oli ihanasti vieressä, silitti olkavartta ja vatsaa ja kyseli, että meneekö ohi. Ja että joko tuntuis siltä, että sais riittää. Totesin, että olkoot niin pitkään kuin on, tyyppi tulee sitten kun on valmis. Minä kestän kyllä odottaa.

Mullakin on LA vasta 18.5. Jos tulee suunniteltu sektio, niin syntyy ennen laskettua aikaa, mutta jos bebe kääntyy rt, niin sit varmaan mennään loppukuulle ihan kevyesti. Molemmat aiemmat synnytykset on käynnistetty. Esikoinen syntyi rv 41+0 ja kakkonen rv 39+2.

Alaselässä tuntuvat "menkkakivut" on tullu nyt vissiin pysyväksi vaivaksi, niitä voi tuntuu ihan muuten vaan tai sit supistusten aikana. En tiiä onko ne merkki jostain et nyt siel jo jotain tapahtuisi kun aiemmat supparit ei oo mitään aiheuttanu???

Mullon alavatsa kipee. Mut vain ylös noustessa/kävellessä. Ja oikeeta jalkaa en saa nostettua. Mies eilenki nauro mulle ku en meinannu saada pikkareita jalkaan saunan jälkeen.

Alaselän särky/jomotus/kuumotus pahenee vaan :confused: tuntuu missä asennossa vaan.... mut selkä vaivannu kyl ihan rv16 asti, niin en nyt tiedä enteiliskö se mistään.... tosin se oli kyl melkein kokonaan tos välissä pois ja nyt reilu viikko sitten tullu takas.......

Jahas, käviköhän tässä niin ettei se flunssa vielä loppunutkaan... Mä kävin kaupassa ja olo oli aika lailla hutera. Nukuin aamulla pari tuntia lisää kun viime yö tuli nukuttua niin heikosti ja söinkin hiukan ennen lähtöä mutta kaupassa iski superheikko olo, pyörrytti ja valot näytti oudolta ja hikoilin ku pieni porsas. Nyt on jo parempi olo mutta tärisyttää edelleen.
Söin heti kotiin tultuani mutta jotain outoa tässä nyt on. Kuumetta ei oo.

Sarra, mulla oli noita tykytyksiä ja heikkoa oloa kunnes tauti puhkesi tosi voimakkaana päälle..
Mulla on niin kipeä yskä ja nenä täys räkää ettei mitään! Korviakin tuikkii!
Ja just toi hikoilu - sitä oon tehnyt kohta 3 yötä!!!!!

Tuli hemmetin hyvät korvapuustit ja hyvin epämukavat supistukset ja jalkoja pakottaaaaa!! Nyt vaakatasoon lämpöpussin kera!

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

Lekurin ronkkimisesta asti ollut perse herkkänä. Toosassa ei tehnyt kipeetä eikä vieläkään mut toi kakkospuoli on ihan kipeenä. Kai se pää sit siel painaa nyt johonkin kummaan paikkaan. Tuntuu kyllä oudon keljulta!

Mulla on koko alakerta kipeä sen kokoarvion jäljiltä vieläkin! Se lääkäri vaan totes, kun aloitti alatutkimuksen että alkoi vissiin supistamaan samaan aikaan?! Joo, niin alkoi. Auts.

Takaisin