Oireita

Aretha, tiäks, mulla on ihan samaa. Mä oon epäilly et johtuuko siitä etten yllä pyyhkimään kunnolla vai mistä johtuu. Vahvin johtopäätös on kyllä toi sama että rakkoa ei pysty puristaan tyhjäksi.

Ja kyllä rääpäle päällään välillä hölskyttää rakkoa niin että vihlaisee. Et kais silloinkin sitten voi läikkyä.

Joka päivä tuota ei ilmene, mut ilmeisesti puskemissuunta vaihtuu välillä niin aina ei saa rakko osumaa.

Hahhah meitä pissipöksyjä on näemmä enemmänkin :grin Hyvää vertaistukea, kun tietää ettei ole asian kanssa yksin.

Täälläkin ilmoittautuu yks pissan lirauttelija.. on niin inhottavan tuntusta kun ei vaan saa rakkoo tyhjäks...mä aina istun viel vessas monta minuuttia et ees suurinosa päätys pönttöön :D

Toi pyyhkimään ylettäminen on kyllä haasteellista, kun ei ole nähnyt omaa värkkiään kuukausiin. Jos on vähänkään ahtaammassa kopissa, niin hihat palaa, kun ei yllä eestä eikä takaa. Kotona pidänkin lavuaarin reunalla pesusientä, jonka avulla huuhtelen vielä pyyhkimisen jälkeen.

Pitääkö tässä nyt hakea Tenaa kaupasta?

Mie käyn hädän jälkee suosiolla suihkussa ihan. En käy taistelee ees alapesusuihkun kaa.. Paperil onneks viel onnaa pissapuolen kuivaaminen..

Joskus luin jostain vinkin että kun on pissinyt niin pitäis vielä nousta seisaalleen ja istua takas niin sen jälkeen saaa paremmin loput puristettua. Tää toimi hyvin silloin kun umpparista toipuessa ei pystyny kunnolla tiristelemään. Mut nyt ei toimi ollenkaan. Plus että seisomaan nouseminen housut kintuissa tän hetkisellä tasapainolla on ihan perhanan vaikeeta.

Miul auttaa, kun asetun yhä taaemma pöntöllä. En tii miks näin on, mutta jos istun normaalisti tai liian eessä niin ei tuu pissi ni hyvin.

Vauvalle pitää joka tapauksessa vielä hankkia vaipat, et jos siinä hihnalla sujahtais samalla ne tenatki suht huomaamattomasti.. :rolleyes:

miten vähän lapsivettä voi tihkua (jos se reikä tulee sinne ylös)..? vähän tihkuu jotain-ku ei osaa sanoa että mitä (kastelee paperin läpi)

Kun on pissalla, niin pyyhkiessä jää paperi normaalia märemmäksi. Johtuu varmaan siitä kun on ihan tunnotonta lirinää loppuvaiheessa. Mä edelleenki oksentelen helposti, ja sillon takuuvarmasti taas kastuu housut. Välillä mulla on taktisesti vessapaperia housuissa :grin

Levotontaaaaa, levotontaaaa..
Ihan kuin ois tosi kiihdyksissä.. Pyörin tossa hetken ympyrää, supisti kokoajan muttei kipeästi ja kun kävin istumaan niin piti ihan huohotella kun oli niin epämukava olo..

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Voiks joku pidemmällä olija kertoo jotain ruusuisia tarinoita vauvan muljaamisesta vatsassa? Mun vauva on yhtäkkii niin ison tuntunen ja olen todella huolissaan, miten nää loppuviikot oikein jaksaa. Siis maha on jo täynnä vauvaa, ja mun on varmaan vast 2,5 kiloinen..Ylösnoustessa painetta alavatsalla, vaikkei pissalla käynnistä oiskaan paljoo aikaa. Jos meen selälleen, mun mahaotus saman tien tekee pissarakkoon jonku epämiellyttävän muuvin, ja sit taas mentävä toilettiin tiristämään se puol desii.

Tänään on sukkapuikko repinyt tuolla alhaalla niin ahkeraan, että alettiin miehen kans jo katselemaan mahdollisia hoitaja vaihtoehtoja tytölle. Mies alkoi vielä 20.00 imuroimaan ja vei matot pihalle. Sanoi, et on sitten vauvan mukava tulla uuteen kotiinsa kun on puhdasta! :grin Ihan hassu mies, taitaa jännittää! :hug003

En mä ny todellakaan tiedä onko vauva syntymässä, mutta tän päivän kivuilla synnytys on jotenkin iskenyt meidän tajuntaan.

Mullaki on jotenki just tänään tullu se fiilis et jos pääsiski synnyttämään ennen kesäkuuta! Mulla sen mahan laskemisen huomas yhtäkkii niin selkeenä ja toi pissahätä on kyl koko ajan ongelmana. Yöllä varsinkin, ei riitä enää se yks tai kaks pissireissua per yö... Nyt odotan innolla koska alan aivastellessa lirautella, tuntuu jotenkin et omia lihaksiaan on täysin mahdoton hallita.
Mahan putoomisen myötä on tosiaan se hengitys helpottamaan päin ja pikkusen liikkeetki tuntuu ihan eri paikassa, kyljessä lähinnä eikä keuhkossa.
Mulla on ollu tota paineen tunnetta jo pidempään ylösnoustessa ja asentoa vaihtaessa eikä se nyt ainakaan vähentyny kun maha laskee...

Tää kuuluis varmaan ällöttävää-palstalle, mut mun kipiä peräpukama on suurentunut ja sit tuhras mun yhdet pikkarit ja samalla kai hiukan kaverilta lainassa olevia äitiyspöksyjä- iyyyh ällöä! Se ei vaan puhdistu pelkällä alapesulla vaan suihkussa kunnolla. Sorry raportti tästä, mut inhottaa neuroottisena ihmisenä kun ei tiedä riittääkö se 60 asteen pesu ettei vaan viiruakaan tullu niihin kaverin pöksyihin.

Ja samat pissavaivat, mut nauraessa etenkin. Nyt vauva vihloo tonne alas, et pelkään et millon lirahtaa.

Hengenahdistus on aikamoista, eli vauva ei oo vielä ees laskeutunut. Mitenköhän mun rakon ja pukamien sit käy??? :oops:

mulla kans tihkuu pissaa :mad: toooooooooooosi rasittavaa!!! ja joka kerta ku vähänki ponnistaa niin lirahtaa... eikä edes tunnu et tulee... koko ajan ihan ku olis hätä, mut pytylle ku menee niin tulee lusikallinen.. oon yrittäny pissalla käydessä olla eri asennoissa, et sais rakon tyhjäks, mut ei tunnu auttavan... mä ostin niitä libressen fressness pikkuhousunsuojia, ku mua häiritti, et jos haiskahtaa välillä :confused: ne on kyl ollu hyviä!!!!! suosittelen kaikille kusihousuille :grin ja nyt on ruvennu beijbe painaa tonne suoleenkin.... varmaan 6kertaa käyny tänää kakkosella :eek:

Mulla tihkunut kans ties kuinka kauan :/

Kivat mahakrampit taas heti aamusta, aamu alkaa heti kiireesti vessaan menolla tai tulee 2. housuun!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Tuo sukkapuikon puukotus yltyi vaan ja pissatessa sattui todella paljon. Aloin miettimään onko mulla virtsatientulehdus?
Viiden aikoihin ei enää sattunut vessassa käydessä ja tää aamu ok. Mutta taas äsken kun nousun tuolista riipaisi.
Kai mun täytyy soittaa neuvolaan ja kysellä mitä mieltä terkka on, voiko olla jokin tulehdus oire vai mikä tuolla repee.
Voihan tää olla sitä normi avautumista!

Miulla ei meinaa makaaminenkaa enää onnistuu.. Lonkat tuntuu olevan niin irti kun olla voi. Kyljelläs, kun makaat ni tuntuu, et toinen lantioist on viel selälleen siis lantio menis L-muotosesti.

Tuo virtsankarkailu on kyllä ihan hanurista. Mulla on ollu sitä koko ajan vaikka lääkäri arvioi lantionpohjanlihakset ihan hyvässä kunnossa oleviksi. Mutta nyt loppua kohden selkeesti lisääntyny toi virtsaamistarve. Vessassa saa ravata jatkuvasti ja sit tulee vaan lusikallinen. Kiva neuvolassa antaa pissanäytettä, kun ei oo sitä pissaa siellä rakossa tarpeeks.

Noista peräpukamista. Mulla tuli niitä jo ekassa raskaudessa ja on ollu ihan kivuttomia. Nyt yks kerta vessareissulla huomasin yhden pukaman tihkuvan verta. Onneks se oli vaan yksittäinen kerta. Miksei miehet vois saada edes osaa näistä vaivoista????? :mad:

Eilen illalla vauva mylläs ihan järjettömästi mahassa ja supisteli hiukan. Ei mitään tosi kovaa, mut yhtä äkkiä alkoi tuolla peräaukolla tuntua ihmeellinen paineentunne. Ja samalla ylävatsaa kiristi. Mikäs tää tämmönen tunne on? Mulla on supistelut tuntuneet mahan kovettumisena sekä menkkamaisina juilintoina aiemmin.

Takaisin