Oireita

Jännittää Lyytin puolesta. Mä taisin ennustaa reilu viikko sitten, että kuun puoliväliin mennessä saadaan kaksi uutta toukovauvaa.

Ennoo tositoimissa, luojan kiitos! ei ollu lapsivettä, hyvin on vaan miehen nesteet juoksettunu! :D ku päästiin perille hoitaja pisti minut siihen hyrrävärkkiin josta näky vauvan syke ja mun supistukset. Ehhä mää tajunnu et siin näkyy ne supistukset, vauvan sykettä vaa tollotin ku ei kukaa kertonu siitä hommasta mitään. Hoitaja sit hiippaili pois ja tuli 10 minuutin päästä sanoo että supistuksia tulee tasaseen tahtiin et lääkäri kattoo kohdunsuun tilanteen, muuten hoitaja ois vaa tehny sen lapsivesi kokeen. Ja en ees koko supistuksia ite tuntenu! Alaselkää vaa vähä jomotteli mut ei muuta. Kohdunkaula oli lyhentyny viime kerrasta mut ei kokeillu onko paikat enempää auennu. Sano vaan jotta vielä ei tartte lähtee synnyttää(en ois kyllä lähtenykkää..) ja thats it. Vaan HYVIN KIPEITÄ supistuksia tarttee vältellä, muuten voi elää normaalia elämää. Ja pojun kokoarvio oli 2400g. :) mua ärsyttää ku turhaan jouvuttiin käymään mutka mut kylläpä se nyt vauvveli on etusijalla.

No hyvä lyyti ettei vielä syntynyt, eikös sullakin ollu vasta toukokuun lopulla la? :)
Mulla oli myös se yks kerta kun tuli ihan hirveesti vuotoa yhtenä päivänä, aivan vetistä ja tein sen paperitestin ja siitä meni läpi mut ei sitte ollut lapsivettä. et ei vissiin kovin luotettava toi että "jos menee paperista läpi niin on lapsivettä" !! :)

On joo vasta toukokuun lopussa, vielä oiski ollu ihan liian aikasta pienelle syntyä. Painoarvion jälkeen päätin että loppuajaksi menee herkut iha minimiin! Karkkipäivä kerran viikkoon, ei enempää! :p seksiä ei sit meijän talossa taija enää olla, mieski säikähti sen verran paljon.. :)

Miulla seksin ja kovan hädän jälkeen juoksettuu ainaki valkovuoto ihan vedeksi.

Aijjaa, mää aattelin et se on hurjan iso ku rupesin miettii et kui paljo se kerkee viel kuudessa viikossa kasvaa. No tietty arvio on arvio. :p siis tuntu iha kamalalta eilen mennä sinne synnärille ku se käytävä oli niiiiiiin pitkä! Tuli iha semmonen elokuva-olo ku sitä pitkin vaappu niinkö ois menossa jonnekki teurastamolle! Viimeinen retki-tyyppinen! Siitä puuttu enää että loisteputki ois välkättäny, niinkö elokuvissa. :D
No mut oireena, kaikesta siitä eilisestä ronkkimisesta, tänään tuntuu olevan aika supistus herkkä päivä :(

Jos vauva kasvaa pari sataa grammaa viikossa niin kuukaudessa/reilussa se on kilo, eli l.a:n tienoilla olis 3400g. Eli ihan normi!

Rv 36+6: Masu tippunut lisää.. Ja tuntuu pienemmältä????
Olen jo tänään miettinyt, että onko lapsivettä tarpeeksi - mutta kai se on kokoajan lisääntyvä hengityksen helpottuminen mikä tekee tän kevyen olon..
Kaupassa kävelin kuin mummo.. Nyt alkaa pikkuhiljaa tulla ne "pallo jalkojen välissä" - fiilikset ja tästä ne vaan pahenee ja lopussa on sit ne "apua, tää vauva varmaan tippuu kohta ulos"-fiilikset..
Kaikenlisäksi tuntuu välillä että mun klitoris ois kohta repeämässä, mitä koin viimeksi synnytyksessä - tosin 10000 kovempana..

Supistuksia edelleen vaan max. 5 kunnolla mahan kovettavaa, loput sellaisia lievempiä ja olen huomannut että vauvan pyllyily + suppari samaan aikaan on tosi, tosi pysäyttävä yhdistelmä! Se kai sit jotenkin voimistaa supparia, kun kohtu jo valmiiksi kovana ja vauva vaan tunkee itseään suppareista huolimatta.. Hmm :)

Tänään on ollut oudon seesteinen olo huonoista yöunista huolimatta, kävin 22 nukkumaan ja sit oli pissattava ja käännettävä itseään, sekä mies heräs 4.00 töihin ja 5.00 valvoin tunnin ja kävin 1,5 tunniksi tutimaan..
Olin aamulla niin jäissä, että unohdin syödä itse aamupalan - mitä tapahtuu toooosi harvoin!!

Vielä pitäis raahautua metsästämään orvokkeja, sekä multaa..
Kaupasta jotain pientä! Ei vaan huvita lähteä mihinkään kun jotenkin niin vaivalloisen näköistä se kävely ja sit kaikki vaan tuijottaa .. :D

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Kannattaaki liii-saaa mennä kauppaan just aamusta ja alkupäivästä kun sillon siel on muutkin vastaavat liikkeellä; hitaasti etenevät mummot, ja muuten vaan "hitaalla käyvät" työelämän ulkopuolella olevat.... :P
Ei ainakaa oo työssäkäyvien normi-ihmisten tiellä niinku mä varmaan eilen kun menin kärryn kans haahuilemaan hitaasti kaikkien eteen just puoli viisi.

Jee, mun kaveri kävi kylässä ja huomas heti et masu on laskenut! Mä ehkä synnytänkin vielä tänä vuonna!!!
Kuulemma myös ylähuuli alkaa turvota synnytyksen lähestyessä ja sellastakin on näkyvissä joten ehkä tää tosiaan ei jää ikuisiks ajoiks mahaa kaunistamaan :).
Mulla on vähän sama havainto ku sulla liii-saaa, ihan ku ois maha muka pienentyny laskemisen myötä? Turvotuskin on hiukan laskussa tänä aamuna, huh.
Mä en huomaa tota hengityksen helpottumista ehkä tän flunssan takia...
Eilen illalla tuli vihdoin taas niitä supistuksiakin, mahtaako mun kiukku provosoida niitä? ;)

Eilen muuten pyöräillessä tuli sellanen olo et melkeen taas lirahti jotain housuun et liekö tuo sit se mikä mun pyöräilyharrastukseni kohta lopettaa... ku ei kehtaa ajella pöksyt märkänä! Samaan aikaan kävi mahassa kova könyäminen joten ehkä se osu taas sopivasti rakkoon...

Minkä ylähuuli?? :confused: Häpyhuuli? Wot?

Miulla on vaa kova väsy.. Ja alaselkä juimii välil ja menkkakipuja vähä välii...

Mielenkiintoinen kommentti sarralta tuo ylähuulijuttu. Kuinkahan moni kokeili ylähuulta lukiessaan tota? :)
Mulla noi subbarit on vähentynyt tai sit oon tottunut niihin, koska ne ei oo kipeitä, henkeä vaan ahdistaa. Onks teidän supistukset kipeitä?

Mä koitin heti ylähuulta! Ja mietin, että varmaan kaikki tekee sen. Hauska pakkoliike! :grin

Sille mun ärsyttävälle suonikohjuvaivallekin löyty nyt syyäitipolilla. Vauvahan on päättäny laskeutua ja paine alakerrassa siks lisääntyny. Hyvä vaan vauva, tuu rohkeesti ulos jo!

Aamulla vauva selkeesti laskeutu alemmas taas.. Mulla napa on ollu puoliks plumpsahtaneena ulos, mut nyt sit välillä se napa menee ihan "normaaliks" et mahtuu sormenpääki sin sisää, johtusko tosta laskeutumisesta..?
Vähä väliä supistaaki niin et tuntuu et maha on ihan kivi kova..

Olen kans kuullut ton huulijutun.. Ja siis puhutaan ihan suun huulista eikä alapään huulista...

Mä säikähdin päänsärkyä mitä kesti kaks päivää mut tänään ei ole enää. Painoa tullut oman vaa'an mukaan 800g/2vko eli vähän mun mielestä liikaa. Turvotusta ei ole. Verenpaine oli hyvä joten ei kai se pääkipu ollutkaan alkavaa myrkytystä. Ens viikolla neuvolalääkäri...

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Hmm, no enpä hirveesti oo kiinnittäny minkää huulien turvotuksee.. Saattaa olla huulet turvoksissa iha siitäki, kun revin kuivaa ihoo huulista irti..

Tosin ei näil juimimisilla hermot kestä katella ees minkäälaisia turvotuksia..

Takaisin