Oireita

Hirveä pahoinvointikohtaus tuli kaupassa: alkoi oksettamaan, kuuma tuskanhiki, käsissä ei pysyneet tavaratkaan kun kädet alkoivat vapista??
Muistan esikoisesta jotain vähän samantyylistä loppuraskaudesta..
Autossa pisti huohotuttamaan ja vähän supisti..

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Ainiin ja aamulla tyhjeni koko suoli!!! Meinasi mennä vessanpönttö tukkoon, kun sitä oikeesti tuli kaikki mitä löytyi :D
Yritin lukea esikoisen odotusvihosta oisko jotain samaa pahoinvointia ollut ennen synnytystä mutten ole sinne kirjannut mitään :/
Luki vain että rv 37 ollut kunnon harj.suppareita 1-2 päivässä, ja tästä ollut jo viikolta 34 useammin.. Saa nähdä :)

Ei paniikkikohtaus saa mulle oksennusoloa, kärsin joskus lapsena niistä..
Tämä oli sama oli kuin oksennustaudissa, siis voimat läks käsistä, oksetti, mahassa kiersi..

Minuaki alko hitusen heikottaa kaupassa. En tykkää yhtään käydä siellä kun väsyttää, käy jalkoja särkemään ja kuumakin takki päällä. Mut nää on kyl takuulla vaan näitä pienen vuokralaisen mukana tuomiaan juttuja.

yhen tunnin supisti 3-5min välein riittävän tuntuvasti :S , sit reilu toisen 10min välein ja nyt loppu...? au, piti nukkuu päikkärit ku hirvee väsy mut ei oikein pystyny... eilen illalla supisteli kans, mut ne oli lieviä harjotuksia ku nukahin siinä laskiessa...

Mulle iski paniikki!! Hoksasin et mulla on viime viikkoina kämmenselät kutissu iha törkeesti!! Oon pistäny sen ihottuman ja kuivan ihon piikkiin mut nyt hoksasin ton hepatoosin. Muualta eijjoo kutissu, vaan nuo kämmenselät ja alaselkä. Mulla kyllä käsissä ollu ihottumaa johon on kortisonivoide kuuri jota en kylläkää oo käyttäny piiiitkään aikaan mut aattelin et maanantaina soittelen neuvolaan et laittaa lähetteen verikokeisiin. Toivottavasti on vaa tuo ihottuma pahana, ei muuta.

Kahvittelu kaupungilla oli näköjään tosi rasittavaa. Alavatsa kipuilee, mahaa kiristää ja tuntuu painavan tonnin, alaselkääkin jomotellut muutaman kerran niin et konttausasento jeesinyt. juiliimuilii keskivartalossa vähän joka paikkaan...

Juu alkaa käydä kauppareissutkin ihan urheilusta... mä oon yhen kerran meinannu jäädä tienvarteen ku tuli vaan niin heikko ja huono olo eikä ois millään jaksanu kantaa niit kasseja. Nyt mä oon käyny lähikaupassa aina pyörällä. Saas nähdä tuleeko siihen touhuun stoppi jossain kohtaa. Onhan mun tasapaino ihan luvattoman heikko mutta vielä oon pystyssä pysyny (kävellessä tuottaa enemmän ongelmia, perhanan mutapellot!). Neuvolaankin on helpoin mennä pyörällä vaan, se on niin hankalassa paikassa.
Jostain syystä pyöräily ei yleensä aiheuta mulle mitään kurjia tuntemuksia, kävely on raskaampaa. Outoa.

Hitto miten väsyttääääää.

Verenpaine laskee kun pitkään on pystyssä (kiertelee kaupoilla). Tätä mullakin on ollut jo pidempään....

Pyöräileminen sujuis, mutta venttiilit on alkaneet falskata ja nyt pitäis pumpata kumit joka kerta kun lähden liikkeelle. Ja se ei muuten oo helppoa.

Onks kenellekään antaa hyviä asento vinkkejä kun supistaa? Mulla oli äsken semmonen ihana 15minuutin kesto supistus, ja missään asennossa ei pystyny olee niin et olis saanu happea ja vatsaa ei olis kiristäny ja ahdistanu. Makuu asento oli ainaki ihan viimenen valinta.

Mua auttanut konttausasento nojaten sohvaan tai tuoliin. .. kokeile ihmeessä kaikkia niin voi auttaa sit tosipaikan tullessakin ku tietää missä helpottaa....

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Sitäkin kokeilin ja se oli yks parhaista asennoista mitä löysin, ainoo vaan et alko siinä särkee selkään. Todella ahdistavaa ku missään ei ollu hyvä ja sit jos tota pitää tosipaikan tullen kestää useita tunteja! Taidan oikeesti hankkia sen jumppapallon, jos vaikka se toimis mulla.

Mull on tänään ollu ihmeellistä kutinaa ylävatsalla. Just siinä mistä raskausmaha alkaa. Aamulla suihkun jälkeen rasvasin perusvoiteella kuten aiemminkin eikä iho erityisesti punoita tms. mutta kutisee kuin pienillä neuloilla tökkisi... Ihan ihmeellistä. Raskausarvista ei oo vielä mitään tietoa, kirisääkö vatsaa vaan vai oisko jotain muuta?

Illalla alkoi puristava vatsakipu ylävatsalla. Nyt kipu niin kova, etten pysty enää nukkumaan ja makaamaan. Pissat ja verenpaine alkuviikosta ok. Päivystyksestä kehottivat kokeilemaan 1g lääkettä ja rennietä ja olo alkaa oikeasti vähän helpottaa. Siis voiko närästys olla oikeasti näin kivuliasta? Olen säästynyt täysin siltä toistaiseksi. Nyt 33+1.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mullakin on ollut tuota vatsansekaisuutta ja oksetusoloa jonkin aikaa. Siinä missä aiemmin oli ummetusta, nyt tuntuu että isolla asialla joutuu käymään useamman kerran päivässä ja välillä hyvinkin ripeästi.

Mutta tää puutuminen... Herättiin jo puolitoista tuntia sitten ja vieläkin käsiä turvottaa ja pistelee niin etten meinannut selviytyä aamupalan syömisestä. Ärsyttävää!

Joo voi hitto! Eilen piti syödä hyvin illalla mun äippäloman kunniaksi niin alkoi kamala oksetusolo! Sit piti käydä kakkosella mut ei se oikein auttanut. Pala kurkussa sit vetelin lohta ja ristikkoperunoita mutta sen jälkeen olo sit vähän helpotti. Mut eipä oikein saanut nautittua ateriasta :sad001 Piti vaan hieroa mahaa koko ilta kun tuntui et koko vatsa oli ihan sekasin... Mistä moinen? Olisko vaan ollut suoliston kettuilua vai närästystä vai mitä? Ärsyttävää anyway. En kyllä ala jos nyt äippälomalla alan olee ihan vaivanen...:angry5

Takaisin