Oireita

hengittäminen kyllä on helpompaa-jos ei ois nenä tukossa, mut hyvin painaa laskeutuneena pikkusen pää tuonne alas ja pepun pyörittelystä pyörii koko maha... ihan en kävele ku pingviini, mut ei oo kaukanakaa :D rv 35+6

Stella
Käytättekö tukisukkia? Mulla on Klexane-lääkitys verenohennukseen käytössä ja olen aika neuroottinen mahdollisten veritulppien suhteen. Plus ainakin toivon, et ne ehkäisevät suonikohjuja ja jalkojen turvotusta.

Mulla siis reisimalliset 1.tason lääkinnälliset sukat. En pidä joka päivä, mut työpäivinä kylläkin. Alkaa vaan olla niin hankala saada niitä jalkaan: ähisen ja puhisen aamuisin sängyssä kun yritän kiskoa niitä, pallomaha ei taivu kummoisesti ja sormet on aamuisin niin kipeät ja turvonneet, et on työn takana saada napakkaa otetta sukista. Onko kohtalotovereita? Mukavaa päivää kaikille, paksuista sormista huolimatta. :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mulla toisessa jalassa reisipituinen lääkinnällinen hoitosukka, ollut käytössä jo viitisen vuotta ja nyt tietenkin myös raskauden aikana. Aikamoista jumppaahan ton pukeminen tuntuu olevan muutenkin (mulla puristusluokka III) puhumattakaan nyt tän mahan kanssa ku ei vaan perkele taivu! Etenkin ku koko ajan on kuuma ja nihkee niin pue nyt tota päälle, innolla odotan viimeisiä päiviä ku se pitää pukea.
Käytän kyllä päivittäin, vaikka oisinkin vaan kotona. Turvotus ja kipuilu iskee muuten joten on jumpan arvoista vaikka aina kiroankin koko sukan :grin (mulla jalassa synnynnäinen sairaus minkä takia sukka käytössä ja myöskin menee verenohennus..)

Kuuma. Siis perkele oikeesti näitä kuumia aaltoja, hiki valuu ja joka paikka menee nihkeeks ja ovet on selällään.

Jep, tuskin maltan odottaa kesää! Työkaveri varoitteli, että hiki tursuaa ja maito roiskuu ja öisin herää likomäristä lakanoista... Ihanaa! Haaveilen jo siitä hetkestä, kun saa mennä kaulaansa myöten viileään meriveteen.

Siis mullahan ei ollu mitään tuntemuksia et vauva tosiaan on jo noin alhaalla, eikä oo oikeestaan vieläkään. Välillä vihloo alapäätä kipeesti mut mitään muuta tuntemuksia mulla eijjoo. No lonkat on kipeät mut ne on kyllä ollu jo ihan alusta asti et voiko nekään lonkkakivut nyt siitä johtua. Oonko mä vaan jo niin löysä ennestään!? :D

lyyti, oo onnellinen jossei enempiä paina :) Mulla kun on painanu jo tovisen ja pissarakossa kiva paine melkeenpä koko ajan. Toinen vielä möyhii päällään rakkoa, ihanaa kun olet juuri silloin kaupassa asioimassa ;)
Mutta kyllä tämän kestää... :D

Mun paino on tippunu 3 päivässä kilon! Sunnuntaina punnitsin itteni kotona ja painoin 71,2. Maanantain neuvolassa painoin 71,0. Eilen aamulla kotona 70,4 ja tänään 70,2. Täytyy toivoa että tää tästä tasaantuu eikä paino lähe enempää tippumaan. Onneks seuraavaan neuvolakäyntiin on aikaa...vauvakin voi ehtiä syntymään jo ennen sitä!

Mie oon ymmärtäny, ettei painon lasku oo pahaks loppuraskaudessa siis meinaan, et jos se lähtee äipästä itestään. Mut siulla ei oo nyt mistä ees lähteekää :)

Miun massu laskeutu jo 2 vkoa sitte, mut ei kyllä hirveesti paineen tunnetta tunnu.

pitkästä aikaa ehdin tänne lueskelemaan teidän kuulumisia :) kovasti jo siis odotellaan pikkuisia syntyviksi <3

tyhmänä ensikertalaisena kyselisin että millaisia supistuksia teillä on? voiko ne olla sellaisia täysin kivuttomia ja tois puoleisia? mulla monesti iltaisin koko maha on tuossa oikealla puolella sellaisena isona kovana pallona, ei satu eikä oikeastaan tunnu miltään, ja vauva ei sillä aikaa liiku mielestäni, mutta kun se loppuu ja maha laskeutuu takas normiasemiinsa niin tulee potkuja... onko se sitä että vauva vaan venyttelee ja tunkee esim peppua tuohon missä se kova pallo on, vai voiko olla supistuksia?

mulla kun ei taida supistuksia (kivuliaita ainakaan) olla vielä tullu... joskus kävellessä rivakammin kyllä pistää mahaan (ja taas oik. puolelle) , oon ajatellu että se ois supistamista.. mut en mä enää ole varma hitto mistää :D

Mulla on aika usein tuota samaa oikeanpuoleista kipua, viimeks tänään kun istuin kurssilla pitkään yhtäjaksosesti. Se kipu on sellasta joka tuntuu just kun kovettas koko oikeeta puolta mahasta ja selästä. Ja sitten mulla on yhtä aikaa ollu myös sellasta koko mahan polttelua.
Tänään se ainakin johtu ihan selvästikkin siitä, että vauva jotenkin pönkitti itteään sinne oikeelle, välillä vähän liikahti, ja sillon mullakin olo helpottu. Kunnes se taas parkkeeras ittensä ihan tuonne kylkeen. Piti jo alkaa jossain välissä tuuppia mahaa, et liikuhan nyt ihan oikeesti pois sieltä. Liikkuhan se, ja voit uskoo että kävi jossain suolen mutkassa pulputus kun vissiin mutkat oikeni tai jotain :grin Kyllä helpotti oloa! Tiiänpähän ens kerralla kun alkaa ne samat kivut, niin herätellä tyyppiä ensin ettei tarvii hyvin kauan kärvistellä siinä kivussa ja epätietosuudessa.

Minnka, mulla on toistaiseksi vaan kivuttomia supistuksia joita en juuri edes huomaa. Se toispuoleisuus johtuu varmaan siitä, että vauva on siinä oikealla ja erottuu supistuksen aikana möykkynä? Vaikka kyllä se vauvamöykky erottuu mulla selällä maatessa muutenkin, ei tartte supistusta.

Mulla ei oo ollu kuin yhen kerran kipeitä supistuksia ja niistäki viikko ja ei niinku minkäänlaista elettäkää et saatais nyydi syliin.

Mulla tontuu supistukset melkeen aina kovemmin oikeella kun vasemmalla ja maha myös pullistuu toispuoleisesti, mutta oletan että se on jotenkin kohdun asennosta tai rakenteesta kiinni ja siis normaalia.

Mannaryyni onks käryä et miten se vois olla haitallista että tota painoa tippuu?

kivuliaat supistukset on tuntunu pääosin vaan tuossa alhaalla, kivuttomat aika keskellä-vauvamöykky kyllä erottuu hyvin, yleensä tuossa oikeella kun siinä viihtyy pikkunen...

En tiedä yhtään, mut eikös ite vauva kerryytä painoa näil viikoilla jopa 200g per vko?? Emmää tiiä :eek: Mut ite äidin painon pudotushan on omien kuulemieni mukaan ainaki vaa hyvästä loppuraskaudessa.

Haha siis mä luin ton sun edellisen viestin ja luulin et sanoit että se on haitallista vaikka sanoit just päinvastoin ettei oo! Sori, hetkellinen lukihärö :D

Mä en usko kans et painon putoaminen ois silleen haitallista muuten kun et saa neuvolantädiltä nurinat... toki meillä ainakin on tätsä aina luovuttanu ku olen sanonu että en ole tahallani laihduttanu.
Mä sen sijaan epäilen painon nyt nousseen vähän enempi kerralla kun tuntuu olevan turvotusta ja just nivelet hiukka jäykät ja oudot sormissa ja nilkoissa. Tänään ei onneks oo niin paha ja kylkikivun kanssaki voi melkeinpä elää...
Mut apua, mun hampaita on vihlonu ja mä niiin pelkään et niihin iskee nyt reikiä!
Poskikin on hiukan kipeä mut mulla tulee nukkuessa aina oikee korva ja poski kipeeksi, ilmeisesti tungen itteni tyynyä vasten hieman liiankin tiiviisti.

Niistä ympäristömyrkyista vouhkaavat, et jos äiti laihtuu raskaus-ja imetysaikana, niin nuo myrkyt siirtyy äitistä vauvaan.

Mut osa kuihtuu ihan itsestään imettäessä ja toisilla, kuten mulla, kilot pysyy entistä tiukemmin.

Nyt ei paino ole pudonnut merkittävästi eikä enää noussut raskaanaollessa. Kasvoista ja muualtakin näkee, et jotain on siirtynyt äitistä vauvaan.. Toivottavasti ne ei oo niitä myrkkyjä.

No mä kävin tänään onneks syömässä vähän mozzarellatikkuja ja siipiä miehen kanssa niin eiköhän toi painoasiakin niillä korjaannu :)

Takaisin