Oireita

Mua vaivaa menkkakivut nykyään koko ajan, on ollu nyt jo muutaman päivän. Ei oo onneks yhtä kovia kun oikeet menkkakivut mut ihan samanlaiselta tuntuu alavatsalla.

Mulla on nyt selkeästi joku seesteisempi kausi, kun Repe on laskeutunut alemmas. Nukun yöt putkeen ilman vessakäyntiä, oikean puolen järkyttävä lonkkakipu on vaihtunut molempien puolien lievemmäksi kipuiluksi, selkä ei ole kipeä... Olohan on melkein kuin toisella kolmanneksella!

Mulla on epäilys, että vauva on alkanut laskeutumaan. Lisäksi pari viikkoa olen kärsinyt ilmavaivoista, ne vaan tulee pihalle missä vaan :D tosi hauskaa! Maha on koko ajan löysällä, tuskin muuttuu tilanne mihinkään ennen synnytystä :(

Jatkuva nälkä. Ihan sama, miten paljon syö - viiden minuutin päästä on nälkä. Ja kun yrittää katsoa, ettei söis koko ajan ja mitä sattuu, niin ärtyyhän siitä.

Varmaan tuo vatsalaukku lähettää nälkäsignaalia heti tyhjentyessään. Heräsin aamullakin nälkään! Täytyy varmaan laittaa joku yöpalalautanen sängyn viereen.

Turvotus on alkanut... Sukista jää rannut nilkkoihin! Käsiä on näin illalla "vaikea" saada nyrkkiin kun sormet on kuin kohta halkeamassa olevat nakit! :(

Tänään supistellut kipeästi muutamaan otteeseen, helpottanut kun mennyt lepäämään :/ ennen menkkajomotus oli selässä nyt tuntunut mahan puolellakin. Mutta jospa tämä jäisi tähän...

Muutamana yönä ollut myös menkkamaisia juilimisia ja haittaavat kyllä jo valmiiksi pätkinäisiä öitä. Tänään myös pihaa haravoidessa alkoi kivuliaammat supistukset, joutu jättään homman kesken. Huomenna jatkaa loppuun jos kykenee.
Kyllähän tässä taas viikot poksuu, tänään 36+0!!
Ja en tiedä miksi mutta mullakin ajatukset harhailee usein vauvan koossa, kuin iso jo on, että voiko luokitella oireeksi kun täällä oli muitakin jotka huolissaan samasta? :D

Mulla on oikee jalka ruvennu tuleen kipeeks, kun makaan sen päällä. Öisinki vaihdan aina vessareissun yhteydessä kylkee, mut silti vaan oikee jalka tulee kipeeks. Tyynyviritelmät ei ees auta siihen :/ En tie sit painaako vauva jotenki enemmä oikeelle puolen, kun sillä puolen se nimenomaan on tuolla massussa.

nyt on ruvennu turvottaa :S naama pallona, sormet ja nilkat vähän myös... verenpaineet heittelee hieman... varoilta soittaa äitipolille kun on vähän katottu raskausmyrkytyksen varalta... päässä välillä vähän pöhnö-huippaus olo :S

Rintoja "viiltänyt" ja nyt jotakin nestettä tulee, ei ole kyllä maidon väristä..mutta olisko jotakin ensimaitoa tms?

Mulla on niin infernaalisen kipeä peräpukama että tekis vaan mieli huutaa. Ostin ensin salvaa apteekista ja tänään hain reseptillä puuduttavaa kamaa - puudutus my ass.

Ihan invalidiolo. Ja jokainen liike tuntuu juilintana hanurissa niin että sohvalta nousu melkein pelottaa ja alas istuminen pelottaa ihan oikeasti.

Onko tää taas joku luonnon tapa valmistella synnytyskipuihin? Näillä tuntemuksilla on pakko päästä jo varsin lähelle.

Kävin työterveydessä näyttämässä hanuria. Sanotaanko että siinä kohtaa tuli jo hivenen epäilevä olo kun lääkäri heti pakaroiden väliin kurkattuaan huudahti OHO.

Lekuri koitti tyhjentää pukamat, mutta ei saanut hyytymiä ulos. Yritys kyllä sattui niin saatanasti. ja rei'ille sörkitty pukama särki entistä lujemmin ja alkoi vuotaa. Lääkäri oli kyllä hyvin myötätuntoinen ja lohdutteli mua vuolaasti kun ei enempää pystynyt auttamaan. Sanoi jopa että ehkä synnytys voidaan käynnistää jo parin viikon päästä että pääsen kivuista. No, en ehkä aio pyytää käynnistystä pukaman takia.

Sain repseptillä lisää puudutetta, Emla-voidetta, joka maksoi melkein 40 € (!!!!!!). Mä oon nyt ostanut tähän vaivaan jo tuubin kortisonivoidetta, kortisoni+puudutevoidetta ja nyt vielä ton pelkän puudutteen. Voin kertoa että toi 60 € investointi rasvoihin ei oo auttanu pätkän vertaa.

Hain sitten vielä kyrsiintyneenä tuubin ihan mentolivoidetta. Tiätteks mitä - se auttoi kipuun saman tien! Saa nähdä meneekö teho ohi samantien mutta nyt vielä nautin ihanan viileästä tuntemuksesta ja kivuttomuudesta.

Yöllä supistelut jatkui ja nyt helpottanut.. neuvolassa käskivät soittaa äitiyspolille hyvissä ajoin, eikä "odottaa" että supistelut menee ohi.. kuulemma kerkiävät antaa kortisonit. Mutta jotenki sitä ei osaa "näillä kivuilla" soittaa yhtää minnekkään, odottelen KUNNON kipuja?! Tai nämä kivut ovat kuin menkat olisivat alkamassa, normaalisiti siis ottaisin satsin lääkettä ja kivut olisivat tipotiessään. Nyt kärvistelen ilman lääkettä.

Ja jotenkin kun ei ole päätä- eikä häntää supisteluissa, en osaa kellottaa. Vaan ne tulee kun tulee ja loppuu kun loppuu that's it.

Takaisin