Oireita

Kerro hymykuoppa sit mitä se sano! Mulla ei oo vatsa toiminut kunnollisesti sitten syyskuun (tietty tavaraa tulee ulos mutta ei normaaliin malliin pitkäkestoisemmin) ja huomaan itsessäni kateutta ihmisiä kohtaa joilla on ripuli:grin Yritän uskoo siihen et kuten useilla, mullakin synnytyksen lähentyessä lähtis tuo vatsa toimimaan. Mies kyl sanoi "saas nähdä, kumpi on isompi vauva vai kakka:grin". Kiitos kulta:Heartred

Musta tuntuu että Hymykuopan vauva on nyt jonkun suolenmutkan päällä!
Mulla alkoi kans ummetus nyt kun vauva laskeutui vähän alemmas.
Eilen sai tehdä töitä että jotain tuli ulos :/
Tänään sit aamulla tyhjeni ne mitä ei eilen tullut ulos - paineella!!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Aih näitä kylkiä! Sattuu ihan penteleesti! Mä en pysty käytännössä tekemään juuri mitään ilman että kirpasee ja pahasti, kaikki käden ojentelut ja venytykset tekee niin pahaa, huh. Sais mun puolesta tämäkin pikkuveijari ottaa ja laskeutua hiukan alemmas. Johtuukohan nää oireet osittain siitä et oon ite ihan persjalkanen?? Jos lyhyellä ihmisellä tulee ne kylkiluut nopeammin vastaan :D.
Pitäs opetella lassoamaan et saisin koirat lenkille, hiton inha pyydystää niitä ja taistella pantoja kaulaan...

Jomsuli ei se neuvolatäti sanonu muuta kun että isompaa annosta levolacia ja luumusosetta kaupasta. No ehkä jaksan vielä muutaman päivän kokeilla ja sit soitan neuvolaan jos ei auta.

liii-saaa vaikee uskoa kun vauva ei oo yhtään laskeutunu ja asentokin on ihan sama kun viimeset 5 viikkoo. Mutta voihan se olla että johtuu vauvastakin, ei noistaikinä tiedä.

hymykuoppa, mulla toiminu paremmin esim. pegorion tai välillä vi-siblin, kuin levolac.

Oon alkanu nyt turpoamaan. Painoa tulee 600g/viikko. Tää on inhottavaa, mutta kai kroppa valmistautuu synnytykseen. Nestettähän menee siinä touhussa tolkuton määrä!

Hymykuoppa, toi levolac tosiaan on yleisimmin käytetty, mutta aiheuttaa monille vain ilmaa suolistoon. Ei kovin tehokas!
Kannattaa koittaa noita mitä aikasemmin joku suositteli esim. V-siblin.

Itse olen kärsinyt ripulista koko raskauden ajan. Nyt on mennyt jo vähän ummetuksen puolelle. Viime synnytyksen muistot suolilamasta saa mut kyllä nyt tekee kaikkeni, ettei vatsa ole jo valmiiksi tukossa.

Ummetukseen auttoi mämmi. Todella hienosti!

Musta on tullut jotenkin tosi kömpelö. Oon kaatunut pihalla kaksi kertaa (2!!!). Onneksi mahaan ri sattunut. Toisella kerralla teloin polveni ja toisella itsetuntoni, koska katselijoita oli muutama oman miehen lisäksi. Noista möksähdyksistä lähtien oon ollut ihan paniikissa, etten voi kantaa vauvaa ollenkaan, koska kaadun kuitenkin sen kanssa ja sit se loukkaantuu tai lytistyy!

Mä kanssa kolauttelen itseäni pitkin ovia, seiniä ja karmeja. Mietin tossa et hui kauhee, kai sitä tulee äitinä varovaisemmaksi ettei lapsen pää kopise pitkin kämppää :D

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Mäkin kolauttelen itseäni sinne sun tänne. Tuntuu jotenkin et oman kehon hahmotus on huonontunut ihan hirveesti! :)

Toisaalta niin on kehon mittasuhteetkin ;) (itsellä vähintään aareista hehtaareihin. ..)

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Mulla on nyt ihan ihme oire, kun maha toimii liianki hyvin.. ymmärtäisin tän joos ois jotai vattatautia, mut tää oo semmosta nähnytkää ja silti lähemmäs kymmenen kertaa oon nyt vuorokaudessa joutunu käymää vessas. vauvaki on jo laskeutunu, niin luulis et se vähä tukkis paikkoja..

Onkos täällä kellään todettu raskaushepatoosia ja miten on asian kanssa edetty?
Mulla nyt siihen viittaavia oireita, tänään käyty verikokeissa ja tuloksia vielä odottelen..

Mulla toi vaan ei oo ripulia, vaan päinvastoin joutuu oikee ponnisteeleen.. toisaalta jo toivon et tää jo syntyis, kun tätä jatkuvaa makoilua ja sit sairaalassa ramppaamista ei enää oikee jaksa.. sillai hyvät viikot jo kuitenki ja suvus paljjo syntyny näillä viikoilla, niin ei niin pelota se aikasi synnyttäminen..

Onni on kaksi wc-pönttöä! Ensin menen ja tukin toisen ummetuksellani ja ennen kuin kerkeän ryhtyä toimenpiteisiin tukoksen avaamiseksi iskee järkyttävä vatsan vääntäminen, ja varmaan tiedätte mistä se viesti.. Huh tästä onneksi selvittiin säikähdyksellä. Otetaan vastaan vinkkejä wc:n tukoksen avaamiseen :oops:

Mulla on siihen järkkyyn ummetukseen auttanut aamuisin liotetut luumut (6-8kpl), magnesiamaitoa 2-3 kertaa päivässä, illalla magnesium-tabletit ja päivisin PALJON vettä. Lisäksi olen opettanut suolistoni että aamulla käydään istunnolla (jalat esikoisen korotusjakkaralla) ja sitten on syytä tulla se kakka tai muuten otan levolacia :grin Ei ole tarvinnut levolacia ottaa moneen viikkoon. Ja aamuisin koetan syödä jotain kuitupitoista... Ja illalla ei liian raskasta ruokaa...

Mulla oli ummetusta lähinnä alkuraskaudessa, nyt maha on löysällä oikeestaan koko ajan eikä loppua näy :(

Tänään 3 kertaa tuntui että kakka tulee pöksyyn kivun kera! Kai tuo poika punkee itseään ihan tonne perälle :D

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Takaisin