Oireita

Esikoisesta oli - tissit ne siellä kerää maitorauhaskudosta kuntoon ja joillanhan sitä maitoa tippuu jo :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Tuntuuko tää nyt sit koko loppuraskauden näin kamalalta? Välillä sattuu niin paljon et haluisin repiä ton toisen irti! Toiseen ei taas sit satu yhtään. Maitoa tiputtelee kyllä molemmista :o

Mä en haluais pelotella, mut sit se kipu (saattaa) vasta alkaa(kin), kun alat imettää. Kaikkialla sanotaan, ettei imetyksen kuulu sattua, mut kyl ne nännit niin kovilla on siinä alkuunsa, et vaikka olis kuinka hyvä imuote vauvalla, niin kipeää tekee.

Röppö siihen oon valmistautunkin jo. Mun äiti sano et imetyksen ekat 2 viikkoa varsinkin oli kauheeta tuskaa... Äiti vaan itki ja imetti. Ei vaikuta kivalta mutta kyllä mäkin imetän jos se vaan onnistuu.

Hymykuoppa, mulla vikoilla viikoilla hyppi se kipu tissistä toiseen ja just viikko ennen synnytystä alkoi olla molemmat kipeät.
Sit kun imetystä oli kestänyt 2 päivää niin kipu lähti :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Niinhän tuota itselläkin oli tissit rikki ja kipiää otti kun pikkuinen imiä lussutti tyytyväisenä. Sai todellakin purra huulta ja imettää alussa, mutta aika nopeasti rinnat kuitenkin asiaan tottui ja sitten siitä imettämisestä vasta tuli semmosta mukavaa puuhaa ja sai vaan tuijotella mukulaa ku toinen nauttia lussutteli menemään :)

Mulla imetys sattui vain kun vauva ekan kerran imi synnytyssalissa. Ne ensimmäiset imut oli ihan kauheita... Oikeasti tähtiä näkyi! Rinnan päät kesti ihmeen hyvin, kun pari viikkoa rasvailin. Joten helpollakin voi ilmeisesti päästä. Muuten imetys ei sitten sujunutkaan niin helpolla.

Hymykuoppa, mulla kans on nyt ollut toisessa rinnassa semmosta viiltävää kipua. En ole ollut huolissani. Mutta kannattaa kysellä neuvolakäynnillä, jos vaan pahenee. Rintatulehdus nostaa todella korkean kuumeen, niin siitä ei ainakaan vielä ole sulla kyse. Tunnustele onko kovia patteja. Suihkuta lämpimällä vedellä tai kauratyynyllä, sen jälkeen hierot kevyesti. Noi voi auttaa.

Pioni mä oon kovasti yrittäny pitää noita rintoja lämpimänä, suihkutella lämpimällä vedellä ja hieroa. Tietenkin maitohanat aukee kun näin tekee joten ei oo kauheen kivaa, mutta ehkä ne kivutkin pikkuhiljaa hellittää. Mitään patteja ei ainakaan tunnu.

Mua jotenki pelottaa et se imettäminen kutittaa tai sattuu ihan liikaa. Jotenki melkein öklöttää ajatus et täytyy antaa vauvalle ruokaa tisseistä. Onks kellään muulla tällasta pelkoa?

Mulla on vähän ristiriitaset ajatukset koko imetyksestä. Tai en oo hirveesti ajatellu sitä. Kai mulla on joku ennakko-oletus siitä että pullostahan se syö? Ja vieläpä korviketta. Varmaan jääny nuo ajatukset ja tavat lähipiiristä... En siis osaa ajatella ketään tuohon tissiä lutkuttamaan, mut kai se ois alettava työstää sitäkin ajatusta. Alkaa muuten viikot loppua kesken :grin Kun tietysti imetän, jos vaan maitoo riittää eikä tule muita ongelmia.

Mä tykkäsin imetyksestä vasta kolmatta lasta imettäessä. Ekan kohdalla se sattui aika pitkään ja oli ällöä, kun oli jatkuvasti kuuma ja maito suihkusi ja valui koko ajan, vauva raivosi tissille ja äitiä ahdisti. Tokan kohdalla aiempi kokemus oli kai liian lähellä, vaikka imetys ei sattunut ja oli muutenkin mukavampaa. Kolmannen imetys sujui hampaiden tuloon asti n. 6kk hyvin ja osasin nauttia, mut sit siitä tuli kivuliasta, kun laps oppi puremaan tisua.. Ja imetyshetket alkoi pelottaa.. Mut sit aloinkin taas oottaa ja imetys loppui itsestään.

Nyt vähän jännittää, jos tulee lämmin kesä, niin kuinka inha ja ällö olo sitä on imetyksen takia. Toivoisin kyllä et kaikki sujuis hyvin.

Kyllä mulla on tuntunu kaikkien kohalla ne pari ekaa päivää ennen ku tissit taas tottuu. Esikoista imetin niin, että vauva imi tissiä suupielet veressä... Mut ihan oon tykänny siitä hommasta ku vauhtii pääsee :)

Mä kyllä tykkäsin imettää mutta 8kk kohdalla alkoi jo harmittaa koko homma kun ei päässyt mihinkään... Tyttö ei siis oppinut pullolle. Tämän yritän opettaa seuraavalle että pääsee vaikka lenkille joskus esikoisen ja koiran kanssa eikä tartte miettiä kuoleeko toinen sillä aikaa nälkään...

Mua on kuulemma imetetty 2v :o Kuullostaa mun korvaan ihan hullulta! Jos nyt kattois eka vaikka sen 6kk miten toi touhu sujuu...

jonppu, eikö se oo aika sama kun nakitat jonku hakemaan niitä irtokarkkeja? :P Sit vaan oottelet valmista! :)

Muuten kyllä, mutta se ainut kenet olis voinu nakittaa, makasi migreenissä päiväunilla :/
Ja ei välttämättä ois osannu tuoda oikeita :D

Noh, asia korjattu reissulla Makuuniin. Nyt on jo ällöähky :))

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app

Etukäteen imetys tuntu mustakin vieraalle. En edes tiennyt, että jo synnytyssalissa vauva laitetaan rinnalle imemään. Kätilö vaan ohjasi vauvan rinnalle ja aiiiiii! Mutta kyllä siinä tunteet oli pinnassa, kun pieni ihme imi sellaisella tuhinalla ekaa kertaa. Tuli tunne, että niin sen kuuluu olla.

Hymykuoppa, mulla kans rinnat vuotaa maitoa. Tuo lämmin suihku saa ne herumaan vielä enemmän, mutta hyvä kun tulee pois, joku paine siellä sitä kipua varmaan aiheuttaa... Maito ei varmasti lopu tähän suihkutteluun! :)

Olen nyt tutustunu vähän paremmin aikasemmin mainitsemaani imetystuki ryhmään facebookissa. Mulla on oikein sotasuunnitelma mun suihkutissejä vastaan. Mun suurin ongelma viime imetyksessä on tainnut olla se, että kun neuvola kehottaa vaihtamaan aina rintaa joka imetyksellä, jotta maitoa riittäisi. Sehän vaan lisää painetta ja maidon tuotantoo... Koitankin imettää useamman kerran samaa rintaa peräkkäin ja päästän pumpulla vain pahimmat paineet toisesta. Katotaan nyt kuinka käy, mutta aion kyllä kaikki konstit kokeilla.

Olisko imetykselle pitänyt perustaa jossakin vaiheessa oma keskustelu?

Tää on varmaan sellanen aihe että keskustelua riittä nyt ja vielä pitkään vauvan syntymän jälkeenkin, joten vois varmaan hyvin laittaa uuden keskustelun pystyyn!

Takaisin