Oireita

Mulla myös maha ollu sekasin eilen ja toissapäivänä, tai siis ei päivällä vaan just myöhään illalla tai yöllä. Kauhee kouristelu ensin ja sit ihan ripuli, kivaa! Nyt on maha jotenki hellänä kaikesta.

Ja alkuraskauden oireita palannu täälläkin, välillä paha olo, ja välillä herää yöllä nälkään. Ihme! Varsinki toi paha olo ku on ihan ihmeissään et mikä tää tällanen olo on, niin ehti jo unhotaa senki ku ei oo ollu sitten rv 12 ollenka.

Lälly: ohjeen mukaan saa ottaa 11kpl Rennietä päivässä. Itse olen kyllä pärjännyt kahdella.

Mä varmaan eilen taas touhusin ihan liikaa, kun illalla sattui alavatsaan. Semmosta vihlovaa kipua aivan sinne kohdun alaosaan. Onneks se laantui, kun pääsi pitkälleen.

Mä oon ottanu pahimpiin närästyksiin 4-5 renniee päivässä. En uskalla ottaa enempää vaikka pakkauksessa tosiaan sanotaan että max 11.

Mulla Rennie teki närästykset vaan pahemmiksi kun tuntui että maha innostui tuottamaan happoa sitä innokkaammin. Ensiapuna menee, mutta illaksi viimeistään se Gaviscon. Kun ilmeisesti se oli tää mahassa oleva ahtaus mikä painoi happoja ylös eikä niinkään liika happo, joka kyllä on mulle muuten ihan tuttu ongelma.

Nyt tyyppi on vissiin vähän alempana taas kun närästys ei ole niin pahaa. Välillä tuntuu pientä polttelua mutta siihen en ole viitsinyt edes lääkettä ottaa kun menee nopsaan ohi.

Miulla on ollut koko rasdkauden aikana yksi keskikokoinen Rennie paketti ja siitä vielä jälellä. Nyt viimeaikoina joutun ottamaan kaksi Rennietä kerralla.

verenpainekoha heittelee ensimmäistä kertaa, pääss ollu huippaava tunne pari tuntia ja puristusvoima mitätön... jos helpottas nii pääsis ulkona käymään...

käsien puristusvoima-testasin ku mies tuli kotiin, kommentti oli "tavan kättely" vaikka puristin nii paljo ku pysty, muki pysyy kädessä ku kävin juomista... pysyn pystyssä hyvin vielä, nyt yksin kun mies lähti halpaa bensaa hakemaan rajan toiselta puolelta

Huihai. Tällei hoitsuna tulee eka pahimmat mielee. Hymy on kuitenkin symmetrinen? Ja käet nousee tasasesti ylös, kun ojennat ne eteen ensin?

nousee ja jos sitä hymyks voi kutsua niin joo... tuolla koulutuksella ajattelee varmaan ensin kaikki pahimmat luetut taudinkuvat :S huimaa vaan- tietysti ku aikasemmin ei oo huimannu ja verenpaineet ollu hyvät nii nyt on jännä/outo olo :S

Juu hyvä, jospa se on vaan tavallista voimattomuutta :)

Kyllä sitä aina säpsähtää jos joku valittelee voimattomuutta käsissä tai muita aivohalvauksen ennakko-oireita. Mut puristusvoiman tsekkaus ja symmetrinen hymy ja kummatkin käet nousee yhtälailla ylös niin nou hätä sen suhteen :)

Huh, kylllä nyt alkaa olla ne hetket ettei enää paljoa urheilla. Mä juoksin tänään sillai tosi varovasti muutaman askeleen bussiin ja kyl heti alko niin paljon vihloa että ei tehny mieli enempää kokeilla. Semmonen mummokävely lienee loppuajan liikuntamuoto... Muutenki tosi helposti vihloo ja kipuilee tuo nivusseutu.
Toinen ärsytin on et uni alkaa selkeesti heikentymään. Yöllä kun herää pissalle, ei enää meinaa saada unta millään. Vaikka sitä sit valvookin vaan jonku tunnin ni aamulla on ihan töttöröö. Tietty kun yöllä herää ni pikkuinenkin riehaantuu useesti, se ei sinänsä helpota nukahtamista :).

Mulla on ruvennu polvet reistaileen ilmeisesti tän uuden muhkeemman painon takia. Varsinkin oikee polvi on koko ajan kipee! Inhottavaa kun kipu tuntuu ihan makuullaakin jos polveen koskee...

Ja hei mitä on nää veitseniskulta tuntuvat kivut mun tisseissä? Sattuu!

Muokattu viimeksi:
Ihme ettei tää sotanorsu ole saanut närästystä, muutaman kerran ruoka noussut ylös mutta ehkä just 2. kertaa koko raskauden aikana..
Tähänkin neuvolalla ois varmaan joku oma ihana lause "yleensä ne, jotka lihovat yhtä paljon kuin sinä saavat närästyksen koko raskaudeksi"..... Huoh. Neuvola, kaavat ja käyrät - FUCK YOU! (Oispa täs keskarin kuva niinkuin FB:ssä ;) ).

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Kolotukset vaan lisääntyy... Kun noi pakarat on puutuneet ja kipeet, niin joku hermo alkoi raastaa oikeaa jalkaa alas päin. Polven alta ulkosyrjä on ihan kosketusarka, semmosta repivää kipua. Ei voi varata kontilleen sen polven varaan. No nyt se sitten tuntuu jo isovarpaassa asti. Nilkkaa ja varpaita ei voi ojentaa, se repii niinku jollain tylppäpäisellä aseella vetäisi sieltä sisältä.
Tulipas tarkkaa kuvailua, mutta tää on tosi ärsyttävän tuntunen!

Liitoskivut from hell. En saa edes pikkuhousuja jalkaan ilman pitkällistä suunnittelua, koska oikea jalka nousee kolme senttiä. Ollaan sit taas viikonloppu kotona.

Niin ja oksettaa ja selkä on kipeä ja varmaan tarpeetonta sanoa, että nukkuminen on yliarvostettua.

Yöt ovat oikein ihania :Heartred oikealla kyljellä kun nukkuu, maha puutuu inhottavasti ja asento ei tunnu hyvälle. Sitten kun nukut koko yön vasemmalla kyljellä niin lonkka huutaa hoosiannaa. Missä asennossa sitä sitten voi nukkua?! Istualteenkaan ei oo hyvä, ei mitenkään.. Ja viime yönä heräsin siihen kun inhottavia polttoja tuli, menkkamaista jomotusta, mutta sitten hellittivät ja nyt aamulla ei ole ollut enään mitään. Huh!

Alavatsa kipee, pikkunen punkee lantiota vasten. Ranteiden, sormien, nilkkojen, lonkkien, polvien nivelet naksuu ja poksuu. Nytkö se vaivaisuus alkoi sit loppuen lopuksi!

Edelleen musta tuntuu siltä kun joku iskis mun oikeeta tissiä veitsellä aina välillä. Eikö kellään muulla oo tällasta oiretta? Mä oon jo vähän huolissaan kun sattuu niin hirveesti!

Takaisin