Oireita

Mannaryyni mulla on just noi samat oireet tällä hetkellä mut jos sulla kerran ei hb selitä niitä niinkun mulla, niin sit en kyl tiiä... voisko olla tuokin kaikki vaan ihan raskauden syytä? :/

Noilla Mannaryynin oireilla kaverilla epäiltiin keuhkoveritulppaa, mut olikin vaan jotain sitkeetä flunssan jälkimaininkia tms. Eikä hää ollu raskaana. Toivottavasti syy löytyy, mutta ei olis mitään vakavaa.

Mullaki tukoksia epäillään. Nyt ootellaan laskimoverinäytteen tuloksia. Muut kokeet ok tähä mennessä. Kumpa sais kuulla et siinäkää ei ois mitään ja pääsis kotia..

Mulla oli myös oksennustauti tossa tammikuussa. Mie oon käyny kaikki perusflunssat sun muut läpi. Oksennustautikin oliraju mut onneks ei kahta päivää pidempää kestäny. Alko vielä töissä :( Töissä moni kävi sen läpi

Kotona ollaan..Väsyttää! Kaikki kokeet oli ok paitsi valtimolaskimo veren hiilidioksidi arvo matala joka kertois keuhkoveritulpasta, mut muut on ok nii ei otettu ct:tä. Ja toi arvo on noi puolel raskaana olevalla matala..

meillä oli töissä (päiväkoti) tammi-helmikuussa yrjöepidemia, 21 lapsesta 11 sairasti mutta ei onneks tullu mulle! Saihan tota jo oksentaakki neljä kuukautta raskauden takia :D. Nyt sain tänään kuulla että täällä on influenssa, en tiiä et kausi vai sika vai mikä. Mut vähän säikäytti,mitään rokotteita ku en oo ottanu ja on Tää flunssaki..

Musta tuntuu että herään päivä päivältä vaan tukkosempana. Olo kyllä helpottaa päivän mittaan mutta nää aamut on inhottavia kun nenä on ihan tukossa ja kurkkukin tuntuu tosi karheelta.

Onkohan normalia että alapää tuntuu "pulleammalta" nyt raskauden aikana? Jos esim on kyykyssä tai wc:ssä ja kokeilee niin tuntuu selvää pullistumaa emättimen kohdalla. Miten mä nyt en tähän mitään vastausta löytänyt googlen kautta, kaikkialla vaan puhuttiin kohdun laskeumasta tms.
Maatessa ja seistessä tuntuu aika normaalilta.

Käsittääkseni on normaalia... Vauva painaa alapäähän, etenkin ollessaan pää alaspäin. Tuntuu paineena alapäässä, sekä emättimessä ja voi myös tuntua peräaukossa?! Mut kaikki vaivathan lähes "kuului raskauteen" :D

No mäkin löysin jostain juttua että vauva voi painaa sinne etenki ollessaan pää alaspäin mutta luulin että sen pitäs tuntua vasta siellä lähempänä synnytystä.
Kaikkea sitä nyt tuleeki stressattua kun ekaa lasta odottaa, ja niinhän se on et aina kaikki vaivat vaan "kuuluu raskauteen", toivottavasti tääkin! Ettei tarkota että olis jo laskeutunut liian alas pikkunen.

Kylläpä näitä oireita ja vaivoja tuntuukin olevan ihan joka lähtöön! Musta on tosi mielenkiintosta seurata että mitä kaikkea meidän kropat joutuukin kestämään tässä raskauden aikana. Kyllä tulee vähän ylpee olo jo nyt vaikka synnytyskin on vielä edessäpäin!

Mulla ultraava lääkäri joutu painamaan sitä laitetta melko kovaa ihan tuosta häpyluun vierestä sinne alaspäin (onpa vaikea selittää), kun vauvan pää on ihan siellä lantiossa alhaalla. Mut se nyt vaan mahtuu olla siellä niin hyvin, eikä tarkoita et olis tulossa.

Tuo alapään pullotus voi johtua ihan vaan kudosten verekkyydestäkin. Ja tietty siitä, et massuhan painaa jo ja siellä on kudokset kovilla.

Meilläkin oli poju sillon 4D:ssä pää niin alhaalla että näkyi vaan suu ja nenä, loput päästä oli niin alhaalla ettei kuvaan saanut.... Että ei ihme jos painaa!

2pvää sitten alkoi koskea oikeaan kylkeen. Nyt se vaan paheni ja yöllä ei saa unta. Eilen kävin acutassa ku soitin äippäpolille ja kätilö sieltä epäili umpisuolta. Kuitenkin mut tsekattiin vaan acutan puolella ja kaikki ok muuten, mutta valkosolut plussalla virtsanäytteessä.

Eivät tienneet mikä on ja lähettivät kotiin, ku kuitenkin selviän. Yöllä sit kivut paheni ja ravasin ympäri kämppää nii, että oksetti oikeen ku sattu niin. Taistelin itteni töihin ja täällä tulee samanlaisia kipukohtauksia välillä, jotka säteilee oikeasta kyljestä alaselkää ja mahaan. Kaverilla ollut samanmoista raskausaikana ja se ultrattiin heti ja riskejä ei otettu.

Valkosolut viittaa siis tulehdukseen..mutta mihin. Minkäs tässä nyt teet. Huoh

Mimma, mulla ollu tuota oikean puolen kylkikipua monesti tän raskauden aikana, ja nimenomaan aina oikean!
Mähän sain päivystyksessä kerran panacodia siihen kipuun kun panadol ei auttanut.
Mitään syytä siihen ei oo toistaseks löydetty, välillä on poissa, välillä taas tulee takasin..
Siinä ei kyllä nukkumaan pysty eikä oikeen mitään, yleensä oon ravannu ympäri kämppää kylkeä pidellen kun pahimmillaan ollu. Multa ultrattiin munuaisetkin ja otettiin verikokeet, ei mitään. Lääkäri sano et välillä kohtu voi painaa sinne johonkin virtsaputkiin/munuaisiin(en nyt tosiaan muista tarkasti miten sen selitti) ja siksi kipuilee.

Mulla on uuden uutukainen SI-nivelvyö apuvälinelainaamosta, koska mulla tulehduksellinen selkäsairaus nimeltä sakroiliitti. Vanhan vyön laitan hetkeksi sivuun kun nyt on sen verran tullut kiloja ja lantio levinnyt, että edellinen S-koko painoi hiukan vauvaakin. Mä sain sen tosi helposti yhdellä soitolla ja käynnillä, ilman mitään selittelyitä, et kannattaa kysyä sieltäkin ja ne on ainakin kunnon vöitä.

Mulla myös koko raskauden ajan on tullut ihan pientä nenäverenvuotoa, johtunee kuivista limakalvoista.

Takaisin