Oireita

Sarra: eiköhän vihlasut oo vaan vihlontaa ja supparit kovettaa selkeesti koko kohdun, sitä ei voi olla huomaamatta.

Mulla suppareita tulee satunnaisesti ja eniten niitä oli joululomalla jollon ei ollu ressin ressiä. Mutta ärsyttävin oire on nyt se, että seksihalut katos taivaan tuuliin!!!

Voihan voihan! Hemoglobiini oli noussu 108:sta vain 110:een. Oon nyt kuitenkin syöny sitä rautaa marraskuusta ja ollut oikeesti tosi tarkka etten syö maitotuotteita yms. kahteen tuntiin. Positiivista kuitenkin et se on nousu suunnassa. Olis vaan kiva saada se normaalitasolle ennen synnytystä, kun siinäkin menee sit verta. No, onhan tässä vielä aikaa...

Haha.. Mun kävelyvauhti on todellakin hidastunut. Aamul kävelin töihin ni ensinäkin normisti kävelin matkan noin 15 minuutissa, tänään 35 minuuttia meni matkaan.. Toiseks yks jalkavikainen pappa (olipa ruma ilmaus, mutta en keksinyt mitään muuta, antakaa anteeks) käveli mun ohi nauraen. Kai se on mennyt jonnekin vanhusseuroihin ja leveillyt siel et se ohitti tänä aamuna pingviinin ja norsun sekotuksen. :)

Mulla oli täl käynnil eka mittauksessa hemoglobiini 99 ja tokalla 108.. Nyt Obsidania naamariin.. Mietinki ku ekal käynnillä oli 130 ja tokalla 120 jotain, että näinköhä on laskussa ja onhan se ollut laskussa.. Jospa se nousis siitä.

Poskiontelopunktiossa käyty. Ei saatu kun toinen tyhjennettyä koska pyörryin... :oops: Mut ei se ihme kun jännitin sitä ihan älyttömästi ja muutenkin paineet on tosi alhaiset. Se puudutus ei sattunut yhtään eikä neulan laittokaan mutta sitten kun neula oli paikallaan niin ehdin vaan sanoa et nyt pyörryn ja sit pimeni... No sen jälkeen saatiin sit se ontelo tyhjäksi (olikin aivan täynnä paksua limaa mikä ei mennyt edes lavuaarista alas). Todettiin sit yhdessä et jätetään se toinen punktoimatta ja katsotaan jos menis tällä ja uudella antibiootilla. Siinä toisessa ei näkynyt scannerilla sitä takaseinäkaikua et olis limaa täynnä. Kaiken kukkuraksi kun tultiin kotiin, niin oksensin sen vähänkin mitä olin saanut syötyä. Eli olo on ollut aika hutera sen jälkeen. Just sain vähän syötyä. Mut se pahin paine ja kipu on poissa :smiley-bounce012

Pomo sanoi et näytän kauhealta ja et huomenna ei ole sit mitään asiaa työpaikalle. (oon siis töissä terveysasemalla missä tuo toimenpidekin tehtiin). Kiva oli pyörtyä sinne työkavereiden syliin :p No, nyt uutta antibioottia nassuun ja lepoa ja lisää nenäkannuilua. Toivotaan et ei tartte uusia tota punktiota mutta nytpähän tiedän ettei siihen kuole, korkeintaan pyörtyy :rolleyes:

Auts, olisin varmaan mäkin pyörtynyt punktiossa! Pelkkä ajatus ja ...

Mulla oireena ilmeisesti tosi paljon löystynyt lantio toisella puolella. Ärsyttää, kun välillä se vaan jumahtaa, enkä meinaa päästä ylös kun sattuu :/ samoin häpyluuhun sattuu lähes kaikki kävely. Ekaa odottaessa oli muistaakseni samaa, mut vasta joskus 35+ viikoilla. Ei siis juuri viitti lähteä kävelylle. Neuvolassa suositteli odottavien ryhmäfysioterapiasessiota, jos sieltä sais vinkkejä.

Mullakin löystyi lantio ekassa mut sekin oli siinä 35+ viikoilla.... Ja SI-nivel samalla alkoi oireilla, sekin kai löysyyttä... :( tsemppiä! Se on tosi invalidisoivaa...

En tiedä johtuuko istumisesta vai mistä mutta mun ylämaha tuntuu piukealta ja tukalalta. Kiristää niin kuin olisi tehnyt hulluna vatsalihaksia ja siihen päälle pumpattu maha täyteen ilmaa (vaikka nyt ei satu olemaan edes yhtään ilmavaivainen olo niinkuin muuten koko ajan). Olotila on vain tossa navan yläpuolella eli ei ole supisteluakaan. Yöllä valvoessani ja hyvää asentoa (turhaan) etsiessäni tuntui kerran mahassa viilahdus suoraan navasta ylöspäin, en tiedä retkahtiko se jotenkin. Itse ainakin kauhistuin että nytkö se tyrä jo rytkähti.

Tyrä on taas yks mun ällöpelkojani raskauden suhteen, on vaan niitä öllöttävimpiä vaivoja mitä voisin itselleni kuvitella. Äidillä ni on se (ymmärtääkseni tuli meikäläisen takia) ja kaverini sai sen kanssa raskauden seurauksena.

Nipsumuki, mulla ollu tismalleen sama "vaiva" muutamana päivänä. Maha on ku pallo ja todella pinkeä sellainen! Ja nimenomaan ylävatsasta. Tekee olon tukalaksi mutta ei nyt varsinaisia kipuja ole mitenkään jatkuvasti. Kun siitä vatsasta painaa, se on kivikova, vähän ku ois yhtäkkii saanu vatsalihakset (vatsalihaksen...)! Noita yövihlasuja mulla on ollu useasti ja niistä neuvolassa sanottiin ettei oo syytä huoleen, se asennonvaihto sen aiheuttaa.
Onneks tuolla pinkeän masun alaosassa on elämää :).

Mun on alkanu olee vaikeeta pyyhkii takapuolta:oops: Kiva, mites sitte ku on OIKEESTI iso vatsa täynnä vauvaa??

Voihan, muilla ongelma liian alhainen hemoklobiini ja miulla päinvastoin. Kuulema 157 hemppariarvo ois nyt liikaa vaik sen yli miul on normaalistikin. Primaspan 100 mg sain alkuun olevinaa arvoa laskemaa, juu tipahti verenpaineet olemattomii ja kävelin viikon seiniin nojaillen, nyt sillon tällön puolikasta ku paineet kestää. Mie voisin jollekkii lahjottaa tosta arvosta muutaman kympin ;)

Enpäs ole kuulutkaan että hb voi nousta liian korkeaksi! En ole sitäkään tiennyt että asperiini voisi vaikuttaa verenpaineeseen noin kovin. Oletko kysynyt terkalta/lääkäriltä tuosta oireesta ja että käykö lääke sinulle varmasti? Parempia vointeja joka tapauksessa sinulle!

Ja taas takana uneton yö. Nyt herään jo parin tunnin päästä nukkumaan menosta, sitten tunti-pari katkonaista unta ja loputkin unet tiessään viimeistään klo 4:30.

Yksi pikkustressinpoikanen tekemättömistä hommista painaa ja se tietty pomppaa ekana mieleen valvoessa vaikka yleensä en tuollaisten takia valvo. Nyt sain onneksi tehtyä sille jotain tässä aamuyön tunteina. Alkaa kohta duunikaverit varmaan ihmetellä kun multa on alkanu putkahtelemaan meilejä 04-06 välillä aamuisin :confused:

Jos ei oo hiki, niin on muuten tukalaa. Jos ei Repe mölyä niin, että maha heiluu, niin sit se futailee kylkiin tai virtsarakkoon sillein, että sattuu. Jos ei turvota tosi paljon, niin turvottaa kuitenkin tarpeeksi. Äh. Mä olen aamuisin kuin selälleni kellahtanut kilpikonna, kun ähellän itseäni ylös sängystä! Tsiisus! Ja mies kehtaa väittää, että raskaana oleva nainen on seksikäs! HAHAHAA! Vuoden suloisin valehteluyritys!

Todellisuudessa olen erittäin onnellinen, että olen selvinnyt näin helpolla. Ainut saikku on ollut flunssan takia ja muutenkin pystyn elämään kohtuu normaalia elämää. Omat hermot vaan tuntuu olevan hiukka lyhyemmät kuin ennen ja pienikin vastoinkäyminen aiheuttaa tämmöistä hyvin kolmekymppiselle sopivaa mökötystä.

Pikkulintu, mulle mulle! No kyllä kaikkea vaivaa sitä voi tullakin! Annoskoko sulle vähän liian iso? Me ollaan kuin vanhoja mummoja, pyörryttää, kolottaa. Hankitaan kaikki rollaattorit loppuraskauteen! :grin

joo ei se HB liian korkeakaan sais olla, että veri on sit liian "paksua", mun äidillä on kans ja sillekkin on asiasta sanottu.

Tulipa taas hyvät yöunet, ensin kestää ikuisuus et nukahtaa, sit herää 2-3 aikaan esim. vessaan ja uni ei tuu toooosi pitkään aikaan sen jälk.
Sitten menee loppuyö niin että 1-2h välein herää millon vessahätään, millon epämukavaan asentoon/kipuihin.
Ilmeisesti mun mahan kannalta sellanen puoli-istuva asento eli tosi monta tyynyä on hyvä, mut niskat ja hartiat ei tykkää.

Mä oon varmaan aivan väsyny ja puhki siinä vaiheessa kun vauva syntyy ja pitäs alkaa valvomaan sit sen kanssa!

Kovin kuulostaa tutulta toi yöllinen meno Mimi2013.

Mä oon ihan zombi, onneksi viikonloppu tulossa. Menisin ottamaan torkut, vaikka etätyöpäivä onkin käynnissä, mutta kun ei edes nukuta enää. Väsyttää kyllä ja olo ihan sekava, mutta ei tunnu siltä että uni tulisi vaikka yrittäisi.

Takaisin