Oireita

Mulla pahoinvointi hellittänyt hieman, pystyn olla syömättä niin ettei heti 2,5 tunnin syömättömyyden jälkeen tule huono olo. Mieliala kyllä heittelee ruokienkin suhteen, nyt makkarakeitto voi olla nam ja 5 sek päästä yök!

Väsyä on, eilen meinasi itku tulla kun pääsin töistä ja heti piti lähteä parin tunnin päästä vanhempainiltaan päiväkotiin! Olisin halunnut vain nukkua!!!

Painajaiset helpottaneet toistaiseksi :)

Kuvitella 9 viikkoa menossa? Olisipa jo ultra ja voih, ne ekat liikkeet <3

mullapas onkin joku "itkuviikko" :D koko ajan tulee itku ja ihan kaikesta.. istuin bussissa ja ajattelin mun miestä ni sit soitin sille ja parkusin et miten paljon sitä rakastan! esikoinen on 3,5 vuotta ja viimeisin raskaus päättyi keskenmenoon rv 19+6 vedetön kohtu. nyt oon ihan onnesta soikeana (ja sitäkin on pitäny itkeä) ja hiukan huolissaan et mitä jos kaikki menee taas ihan metsään.

Joo miullakin on huoli jos kaikki ei meekään hyvin :/ Että ei oo sellasta aikarajaakaan tälle asialle millon kaikki ois varmaa.. En anna itteni silleen hötkyillä asioiden eelle.. Vaikkakin eile kävin kattomas miun aikasta syöttötuolia, että tuunaisin sen.. Mut sitten on sellai pelko, että jos tää hötkyily kostautuukin.. Mulla kun on todetusti vähän huono tuuri, mutta jospa minulle suotaisiin palanen onneakin pienen ihmisen muodossa :)

Itkuherkkyyttäkin on.. Just kaikki herkät jutut saa miut onnestä kyynelehtimään.. Vaikka se oiskin vaa tv:ssä tyyliin sellanen kohta, et ihmiset halaa.. niin meikäläinen nyyhkii, et ooooooh<3 :D Pikkase hömppää!

Ruokien suhteen on sama, kun liii-saalla, että joku ruoka tuntuu houkuttelevan niin se saattaapi sitten toisena päivänä olla maailman pahinta ruokaa!

Hui, ihan liikaa on tullu painoa mulle :o Ei kai sen painon kuuluis näin alussa vielä nousta? En kyllä tiiä johtuuko tää osittain ahkerasta salillakäymisestä vai oonko vaan syöny ihan liikaa mutta siis painoa on tullu 4kg!! Ja nyt mennään neuvolan mukaan vasta 12. viikolla... :( ärsyttää.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Miulla on kans tullut se 4kg lisää ja huomenna tulisi 12vkoa täyteen! Tosin tissitkin on kasvanut, mut mahakin on kasvanut, vissiin turvotusta pitkälti, mut painaaha se ''kaverin mökkikin'' tuol masussa jonkin verran jo?

Aaah, tää pahoinvointi! Alkaa nyt olemaan huipussaan..Tai mistä mä tiedän onko tää vasta alkusoittoa, apua... Toivottavasti ei!
Syödä pitäis lähestulkoon koko ajan että sais ees jotenkin pidettyä sen aisoissa. Ei oo yhtään kivaa. Välillä kun tähän lisää ummetuksen niin onki tosi ihanaa.

Jokapuolella on jotain mikä lisää pahaa oloa, esim. bussissa haiseva vieressä istuja, ulkona joku outo haju, toi KISSANHIEKKA, tällä hetkellä varmaan pahin! Ihan sama vaikka sitä putsais sata kertaa päivässä, se haisee silti mun mielestä koko ajan.
Rykivät ja räkivät ihmiset kadulla... Äh ei voi kohta mihinkään liikkua.

Ei oo vielkää pahoja oloja, mutta ajatus popkornista kuvottaa, yök yök, tykkään niistä normaalisti.

Finnejä täälläkin! Yöllä oli kauheet vatsakrampit, heräsin niihin ja valvoin :( tänään päivällä ollut myös mut ei niin kovia... Vuotoa odotellessa? :(

Spiraali, mulla ollu myös muutamana yönä mahakipuja, sellasia koko vatsan kipuja eli ei oikeen osaa kohdistaa vaan johonkin tiettyyn kohtaan. Jospa tää kuitenkin olis vaan jotain kohdun kasvukipua? Toivotaan niin!

Multa on oikeestaan oireet kadoksissa. Ei enää väsytä ja kiukuta samalla tavalla kun alussa, ei oo paha olo mutta ei mulla oo kauheesti sellasta ollukaan. Vessassakaan ei tarvii ravata niin usein enää tai sit oon vaan alkanu tottua siihen ravaamiseen. Jopa rintojen aristus on huomattavasti helpottunu! Oon siitä tosi helpottunu. Mulla on kyllä sellanen olo että oon päässy helpolla koko alkuraskaudesta! Odotin niin paljon pahempia oireita.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Täällä alkoi juuri viikko 8. Rintojen arkuus on pikkasen helpottanut, aluks ne oli todella kipeät. Vessassa saa juosta pahimmillaan puolentunnin tai tunnin välein. Pahaa oloa ei oo ollu, ainakaan vielä :) Ainoo mitä vähän ihmettelen, on joka päivä hetken aikaa on menkkakipujen tyylistä kipua. Onkohan se ihan normaalia?

Lisäys vielä edelliseen. Monet ruuat joista aikaisemmin tykkäsin, ei maistu enää. Ja monia ruokia olen alkanut himoitsemaan, mistä en aikasemmin oo välittänyt :)

Mulla on ollut toi ihan sama juttu että kaikki aiemmat perusruuat ei houkuttele. Kun näkee mainoksessa jotain mitä ei ole syönyt hetkeen iskee mieliteko, mutta kun on pari kertaa syönyt alkaa etoa. Tää on oikeastaan aika inhottavaa kun mikään ruoka mitä edessä on ei innosta, ei nouse vesi kielelle eikä ruuasta oikein nautikaan. Jopa veden juominen on pakkopullaa. Silti pakko koittaa syödä usein. Mulla ei edes joku pikkupuraisu auta etomiseen, pakko syödä kunnon annos.

Nyt mun tehnyt mieli ohraryynivelliä, vaikka oon inhonnu kaikkia vellejä. En oo vielä tehnyt sitä kuitenkaan.

Hetkittäin on kyllä hetkiä ettei etominen oo kovin häiritsevää. Toisaalta sitten taas hetkittäin on tosi kurja olo. Alkuun kun etominen oli sellaista tasaista, ei pahentunut ei parantunut. Okseta ei onneksi vieläkään.

Ja tuollaista kipuilua mullakin on aina välillä. Oletan että se johtuu kohdun kasvusta.

Nyt alko sitten oksentaminen, ei sitä päässykkään pelkällä pahoinvoinnilla :(
Kamala olo, ihankun krapulassa, mutta pahempaa, välillä toki helpompia hetkiäkin.
Ja mä niin inhoan oksentamista, jotenki siitä menee ihan voimat, naama valkoseksi, ja silmät punaiseksi, kiva sit olla ihmisten ilmoilla kun en halua että juuri kukaan viel tietäisi raskaudesta!

Pysy vaan lujana AnnaManna. Ite hain viime raskaudessa saikkua useampaan kertaan just pahoinvoinnin takia. Kukaan lääkäri ei äpissy mitään, eikä kukaan halunnu edes varmistaa oonko raskaana... Itseäni vaan huvitti, että kaikki sairauslomatodistukset oli kirjottanu eri lääkäri. Jos olisin työnantajana niitä tutkinu ni olis voinu vähän epäillyttää. Onneksi on fiksu työnantaja, eikä tämmösistä joudu vääntämään.

En oo tota Rennietä kokeillu, mutta tohon röyhtäyttämiseen on apua löytyny kuplajuomista, siis alkoholittomista :rulez Limukoneella oon kuplattanu vettä ja heittäny esim. vähän mehua joukkoon (pelkkä vesi ei oikein mene) ni röksyt nousee paremmin pois ja olo helpottuu. Ja siis pieniä määriä kerrallaan, puoli lasia ensin ja hetken päästä toinen puolikas. Itellä tota polttelua tuntuu mahassa ja lähinnä suolistossa (?). Närästyksen tuntemuksista en tiiä ku ei oo koskaan semmosta vaivaa ollu, mutta eikös se polttelu pitäis olla tuossa ylempänä.

Mua itkettää mm. lastenlaulut. Hevisauruksen Viimeinen mammutti on kaikista pahin :) Mainoksia katellessa saattaa tarvita lähteä oksentamaan. Edellisessä raskaudessa se hiivatin rypsiporsas-mainos oli aivan varma yrjö ja nyt vaikuttaa olevan joku pizza-mozzarella-mainos :confused:

Mimi otan osaa oloihisi. Muistan kuvailleeni raskauspahoinvointia miehelle, että ihan ku olis hirveä krapula MUTTA oksentaminen ei helpota oloa, eikä mikään muukaan. Kamala olo vaan jatkuu ja jatkuu koko päivän, vaikka mitä tekis. Toivottavasti kuulut kuitenkin heihin, joilla se jossakin vaiheessa helpottaa. Ite olin ihan ymmälläni kun sitten yksi kaunis päivä huomasin, että ei enää oksetakkaan. Epäilin kuvitelleeni koko jutun :smiley-ashamed008

Vatsaan tulee kipupiste tiettyihin kohtiin häpyluun ja nivusten lähettyvillä.. Kohtu taitaa siellä kasvaa ja tiedättekö mitä??? Seuraavalla viikolla np-ultra <3 Jännittää kovasti.

Vähän taitaa maha meinata alkaa näkymään, iltaisin turvotus, iso turvotus!

Raivokohtauksen ovat hirveitä, yhdessä hetkessä haluaisin olla vaan yksin pommisuojassa, etenkin työpaikalla muutama saa mut tosi raivoon. Miehen kanssa tottakai riita saattaa äityä hyvinkin naurettavan rankaksi, syytän hormoneita.

Täällä eka raskausoire josta mies heti keksi, että sä oot taas raskaana, oli järkyttävät mielialanvaihtelut. Pienestäkin asiasta yllättäen iso haloo :P Myös pissalla ramppaaminen ja lievä etominen vaivaa, sekä jalkakrampit

Mä en muuten ole yhtään havainnut mitään mielialanvaihteluita. Tai siis ennemminkin poikkeuksellisen tyyni olo. Mä kun en ole normaalisti mitenkään kauhean tasainen luonne. Väsyneenä tai turhautuneena palaa pinna sekunnissa. Samoin kyllä löytyy ilo ja kyyneleet. Mutta nyt - niin tasaista ja tyyntä ja rauhallista.

Aamuisin oon yleensä kiukkunen kun ampiainen, nyt vaan yhden kerran ärhentelin miehelle kun olin menossa suoraan töistä juhliin enkä löytänyt kaikkia tamineita. Ja jotenkin positiivisempi olo ollut. Syksykin voi vaikuttaa sillä tää on mun lempivuodenaika ja viilenevä raikas sää ja pimenevät illat on jotenkin rauhoittavia.

Takaisin