Okei. Ei tullu yöllä lähtö ei.. Noh parin tunnin päästä kohti äpolia kattoo jos ne laittaisi synnytyksen käyntiin. Hitokseem pelottaa, minkä kokoinen tää vauva on ku 1,5vko sit ultras arvio 4kg (+\-500g) ja sen jälkeen kuitenkin sit viime maanantaina kätilö kokeili mahan päältä ja arvioi sillon 3,5kg.
Jos kasvaa sen keskiarvon 200g/vko ni on jotai välillä 3700-4800g nyt?? Apua!
Mä oon jo aiemmin jossain ketjussa maininnut: meidän arvio oli yli 4 kg laskettuna aikana, mutta vauva syntyi silloin ja painoi 3,5 kg. Iso heitto mun mielestä, enemmän kuin se luvattu 10 prosentin virhemarginaali (joka sekin on iso).
No nii käyty kääntyy sairaalassa. Passittivat takas kotii. Kohdunkaula täysin epäkypsä, ainaki 3cm jäljel, kohdunsuu noin kahdelle sormelle auki.. Huomenna aamulla takas sairaalassa käymään ja sitten laittavat ballonkin. Eivät suostuneet laittaa sitä tänään ku oli kuulemma salit täynnä. :/ Eikä oo mitään lääketieteellistä syytä. Nii ja mullahan ei ole edes yliaika viel ku vast 41+3 Kiva juosta edes takas ja saada joka kerta lasku. Lisäksi hommattava koko ajan esikoiselle hoitaja. Huoh! Ainiin. Tänään ultrattu ja paino arvio 3700g. Mulla esikoiselle arvioitiin ultras rv 42+0 aamul 3700g ja hän synty illalla ja painoi 3950g, ei iso heitti
Tsemppiä minttu! Mulla ei oo yhtä hyvää sanaa sanottavana ballongista. Kärsin se sisälläni kahdeksan tuntia aivan saatanallisista kivuista. Ja olihan se lähdettyään avannut paikkoja muutamalla sentillä, mutta koska avautuminen oli ollut mekaanista, eikä kehon oma ratkaisu niin yhtä nopeasti menivät paikat takaisin kiinnikin. Toivottavasti sulla parempi onni matkassa!
Mulla meni pariinkin otteeseen.. Sen takia koko synnytys mulle niin rankka olikin. Ensin elät käynnistyneen synnytyksen toivossa, ja sit vedetään taas matto jalkojen alta. Mut kerkeehän sitä kolmen päivän käynnistelyssä sattumaan ja tapahtumaan.
Ballonki laitettu n.klo10 ja 12 alkoi tulee supistukset. Sattuu iha hitoksee sillo ku ne tulee. Saa nähdä, mennäänkö jo tänään takas sairaalaan. Jos ei, niin viimeistään sit huomenna aamul pitää kuulemma mennä.
Minttu kannataa ite yrittää vedellä niistä katetreista sitä ulos. Tekee kipeetä jos ei oo tullakseen, mut ite mä sen sillon vedin pois ku oli tehnyt tehtävänsä. Ei vaan tullut itsestään ulos. Tsemppiä!