Oireita

Mullakin kutisee maha ja nyt tuli 3 kertaa jo aika kipeitä supistuksia ja tuntui että menen johonkin ihmetilaan niinkuin synnytyksessä kun pönttö on ihan seis, piti jo pitää kättä nyrkissä - jalat pysyivät rentoina silti.
Ihan kuin joku ois puristanut alamahasta, alapäästä sekä selässä ois ollut 2 rautatankoa molemmin puolin selkärankaa, mitkä puristavat..
Kun nousin ylös niin helpotti, mutta 3-5 min välein niitä istumisasennossa tuli.

Tätä ennen mulle tuli kuumeinen olo, paleli ja laitoin paksun aamutakin päälleni, lämpö oli silti 35,8..

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Muakin supistaa taas ja vihloo ja tuntuu muutenkin ikävältä. Mutta tää on kaikki tällasta epämäärästä oiremössöä. En ees välillä erota mihin supistus loppuu ja vauvan myllerrys alkaa... Ihan supermälsää :(

Mulla taas nää supistukset voimistui tänään tosi paljon, kipeysaste 2-3!
Mies huusi just yhden tiukan supparin tullen mulle "onko kaikki hyvin" ja teki mieli tiuskaista takaisin kun puristi niiin paljon..
Odottelen, josko nää tänään vielä tulis takas.

Nyt on ehkä tää liitoskipujen huippu pikkuhiljaa saavutettu... meinasin jo jäädä kauppareissulleni ku en vaan pystyny edes hitaasti kävelemään. Tosi paskamainen kipu ja vaikka miten pieniä askelia yrittäs ottaa ni sattuu vaan.
Mä siis en missään rehkimässä ollut vaan ihan kauppareissun tein ja kantamuksetkin oli pienehköt mutta niin vaan kipu yllätti. En oikeen osaa erottaa et tuleeks siin samalla supistuksia myös ku koko alaosasto on ihan tulessa. Kerrankin oon tyytyväinen että sattuu olemaan se neuvola-aika huomenna. Voi sit vaikka kysyy et mitä tohon kannattas kokeilla avuksi. Särkylääke ei enää tunnu paljoa auttavan ja asentoja saa hakemalla hakea et mikä ois sopivin.
Liikkumista on ihan pakko vähentää entisestään, en haluu jäädä jonnekin tienvarteen... :/

Mulla alkaa olla rannekanavavaivoja, ne on tainneet tulla Arethalle tutuiksi viime aikoina? Ois niin monta ompeluhommaa vielä, ja hulluksihan mä tuun jos jään kädettömäksi vaikka moneksi viikoksi...

Sarra: mulla auttaa Panadolin lisäksi jnkv kylmägeelipussit kun mun selkä tulehtuu muutoinkin niin pidän iltaisin kylmäpussia vartin-puoli tuntia.

Ensin oli kylmä, kun supistukset loppuivat tuli ihan tosi kuuma, vaikka täällä on viileää! Mulla vaan alusvaatteet päällä ja mies nauraa mulle kun tunnin välein vaihtuu mun lämpötila..
Selkää vähän jomottelee, oisko tyyntä myrskyn edellä kun tästä iltaan vasten rauhoittuu? Poikakin jo nukkumassa!

Uus oire myös, pulssi kiihtyilee itsestään, puuskuttaa kun istun ja tuntuu että "huhhuhh".

Kivuttomia supistuksia tulee ihan jatkuvasti, kivuliaita sit lähinnä yöllä, musta on niin outoa et miks just makuuasennossa?? :O
Kivasti herättää aina unesta, viime yö meni kyllä jatkuvasti heräillen.

Hei muuten, nuista rannekanavaoireista! Loppuuko ne oikeesti sit synnytyksen tienoilla koska mua pelottaa et pysyykö mulla vauva räpylässä jos ne jatkuu!

Mun ymmärtääkseni usein loppuu kun on hormoniperäistä. Mulla kanssa yöllä puutuu ranteet (ja lonkat) ja oikaisen sit yöllä ranteet suoriksi. Joillain auttaa rannetuet.

Mä oon saanu kutinaa hallintaan! Siirryin tosiaan saippuasta siihen Doven pesuaineeseen, lisäksi suihkun jälkeen rasvaan itteni kauttaaltaan sinisellä Apo basella, mut entiseen verrattuna laitan todella runsaasti rasvaa, eli miltein valkonen kerros jää. Sit jos yhtään kutskaa jonneki meen levittää sille alueelle extrakerroksen, esim. ennen nukkumaanmenoa käsivarsien sisäpinnoille ja vatsaan(vertailun vuoks apoa kulunu kevän aikana 1,5 kg!). Kookosöljyä laitan vatsaan ehkis kerran päivässä, mul on epäilys et se saa joskus myöski sen kutskan aikaan o_O

Mulla alkaa olla rannekanavavaivoja, ne on tainneet tulla Arethalle tutuiksi viime aikoina? Ois niin monta ompeluhommaa vielä, ja hulluksihan mä tuun jos jään kädettömäksi vaikka moneksi viikoksi...
Jep! Kohta kolme viikkoa ollut tätä sormien puutumista ja turvotusta, jatkuvasti pahentuen. Aamuisin on huonoimmillaan ja kipeimmillään. Öisin heräilen siihen, että käpäliä pistelee ja särkee. Todellakin toivon, että tämä loppuu synnytykseen, koska oopa siinä sitten kädettömänä vastasyntyneen kanssa.

Niihin yösärkyihin auttaa kun sitoo idealsiteen niin kuin olis lapanen kädessä. Mulla oli miehen vanha rannetuki ja sitä oli pakko käyttää joka yö jotta helpotti kipua.
Turvotus vaan pahensi ja loppuraskaudesta kädet oli tosi kipeet. Jaksuja!

Koita vaan Aretha oikaista niitä käpäliä. Mulla auttaa kummasti.

Mulla ei loppunu vaan lopulta päädyttiin leikkaamaan molemmat ranteet. Tosin mulla oli työperäistä vaivaa, joka sitten akutisoitui ekassa raskaudessa.
Nyt ei ole ollut mitään kipuja käsissä vaikka leikkauksista on jo 4 vuotta. Ihanaa, kun ei sormia pakota öisin :)

Takaisin