Oireita, oireita..

Juurikin näin mitä HoosiAnna sanoi eli saa varautua, että pahimmassa tapauksessa hikoilet kuin pieni sika vielä synnytyksen jälkeenkin... Itselläkään se hikoilu ei esikoisen aikaan loppunut synnytykseen.

Hikoilu on kyllä varmasti inhottava vaiva. :bored: Ja oon tosiaan myös kuullut että joillain jatkuisi synnytyksen jälkeenkin armoton yöhikoilu.
Onko se siis hormooneihin liittyvää vai mikä sen selittää ja miten se voi jatkua niin pitkään?

Mulla on nyt rytmihäiriöitä. Näidenhän pitäisi olla vaarattomia, mutta aion kyllä huomenna soitella lääkäriin. Sen verran inhottavalta tuntuu. Iltaisin kun käy makuulle niin "täristää" ja muljahtelee. Leposyke on mahdottoman kiivas ja sydän jättää ns "lyönnin välistä". :wideyed:
Raskaus, matala verenpaine, kilpirauhanen, magnesiumin puute, kofeiini mikä lie aiheuttaa.. Esikoisesta oli rytmihäiriöitä mutta vasta loppumetreillä.

Muoks! Soitin noista rytmihäiriöistä nyt vielä neuvolaan, th sanoi että jollain toisellakin oli raskausaikana juuri tutkittu ja ei ollu mitään hätää. Pääsen nyt tarkistamaan kuitenkin asian ja koska meillä ajat meni jonnekkin kuukauden päähän niin päivystykseen meen.

Muokattu viimeksi:
Hyvä Miitu että pääset tutkituttamaan, tuohan se mielenrauhaa. :)

Mulla on nyt mennyt pari yötä tosi kehnosti, mikään asento ei ole hyvä ja heräilen jatkuvasti. Jokainen lakanan kurttukin herättää ja niitä tulee, kun ei tee mitään muuta kuin pyörii. Kiva jos tää aikoo nyt jo olla tällaista, niin mä oon rättiväsynyt siihen mennessä kun vauva syntyy ja silloinhan saa tunnetusti nukkua tosi hyvin. Täytyy nyt vaan toivoa, että kyseessä on joku ohimenevä vaihe ja löydän jonkun muun hyvän nukkuma-asennon, kun mahaltaan nukkuminen ei enää onnistu.

Onko muilla ollut supistuksia? Olin viime yönä hereillä muutaman tunnin, pyörin siis vaan sängyssä ja aina välillä vatsa vetäytyi aivan kivi kovaksi ja hirveä paineen tunne :O kipua ei siis ollut! 6 päivää rakenne ulraan ja kysyn asiaa myös sieltä. Nyt 19+5 ja muutto urakkakin
huomenna..Pelottaa että mitä nyt :O

Rosmariini, nuo harjoitussupistukset on ihan normaaleja raskausaikana. Ilkeitä, mutta ei vaadi muuta kuin rauhoittumista :) Jos supistukset tulee kipeiksi ja on polttavan tuntuisia niin otettava yhteyttä, koska nämä voi aiheuttaa pehmenemistä tai avautumista kohdunkaulalla yms eli ei hyvä vielä tässä vaiheessa. Pahimmassa tapauksessa jos kipeitä supistuksia tulee herkästi niin voi joutua sairaslomalle ja totaalinen liikkumis kielto :(
Ja tietysti ainahan kannattaa ottaa neuvolaan tms yhteyttä jos kauheasti askarruttaa :)

Muokattu viimeksi:
Mulle myös sanottiin että se on huono homma jos niihin herää öisin. Harjoitussupistuksethan ovat kivuttomia kovettumisia. Mutta esimerkiksi esikoisesta kun mulla alkoivat kipeytyä niin se paineentunne oli aivan hirveä.. Eivätkä levossakaan aina lauenneet.
Kannattaa siis kyllä ottaa puheeksi ne, mutta pääosin kuuluvat asiaan. :)

Voiko muka tässä vaiheessa (rv18+4) kohtu painaa virtsarakkoo nii pahasti et joutuu tosi usein käymää vessassa, vai johtuukohan se siitä ku oon ruvennu juomaa vettä nii paljon :D
Ei ainakaa pissanäytteestä neuvolassa ollu sokerit tai muutkaa erikoiset, että ei ainakaan diabetes tai muukaa olis asian taustalla.

Ja toine oire mikä tässä on ny vähä aikaa jo häirinny, on se et maha turpoo varsinki illalla ruuan jälkee semmoseks palloks et joka asento ahistaa tosi paljon.. Helpottaa vasta usein sillo ku menee nukkumaa, että ei auta vaikka makais kylellään/selällään sohvalla ja istuminenki on välillä nii tuskasta et ai jumakeuta :D
Rupee mietityttää et mites ens syksyllä kestän ku maha on sillo tuplaten isompi ku tällä hetkellä.
On muuten hauska kattoo ku selällään maatessa alavatsa joko vasemmalta tai oikeelta puolelta kohoaa, et voiskoha pikkune työntää esim. selällä sieltä.
Noita liitoskivuista tai kohdun kasvamisesta johtuvii kipukohtauksii tulee päivittäin, niiksi mä niitä ainaki luulen ku ei maha kovetu yhtään sillon joten tuskin harjotussupistuksiakaan on.

Muuten kaikki hyvi ja kuhan saan rautalisät hommattua nii eiköhä tuo pyörryttävä oloki rupee lähtemää pois, nimittäi ens viikolla alkais 5pv kestävät työt ja n.7 tuntia pitäis seistä. Toki meen iskälle töihi nii ymmärtää varmasti jos välillä pitää päästä istumaan tai pitää saaha pikku naposteltavaa työn ohessa :D

Miksu, kyllä voi painaa. Itsellä nyt 21+0 ja nuo ongelmat olleet jo useamman viikon. Saa siis ravata jatkuvasti vessassa. Vaikka ihan liraus vain tulisi, tuntuu että olisi useampi desi rakossa. Tulehdusta tai mitään poikkeavaa ei ole. Voin kertoa, että vaikka vähentäisit veden juontia- ei auta :D

Kokemusta samasta eli kyllä, voi painaa virtsarakkoa!

Ja tuosta mahasta, niin mahalaukku siirtyy eri paikkaan kun kohtu kasvaa. Toisilla aiemmin ja toisilla myöhemmin :) Se aiheuttaa myös sitä "pallo"oloa ja ahdistunutta oloa, ettei tiiä miten päin olis. Ruuansulatuskin kun on hitaampaa. Kannattaa iltaisin syyä vain sellaista helposti sulavaa ja vain sen verran, ettei ole nälkä enää, mutta mahaan vielä kuitenkin mahtuisi jos jatkaisi syömistä :)

Ja tuosta mahasta, niin mahalaukku siirtyy eri paikkaan kun kohtu kasvaa. Toisilla aiemmin ja toisilla myöhemmin :) Se aiheuttaa myös sitä "pallo"oloa ja ahdistunutta oloa, ettei tiiä miten päin olis. Ruuansulatuskin kun on hitaampaa. Kannattaa iltaisin syyä vain sellaista helposti sulavaa ja vain sen verran, ettei ole nälkä enää, mutta mahaan vielä kuitenkin mahtuisi jos jatkaisi syömistä :)

meillä toi päivälline on useemmi iltaruoka (syyään klo 17-20) ja nyt työttömänä ku tulee nukuttua siihe 10-12 nii lounaanki syön vasta 13-14 :D yleensä "päivällisen" jälkeenki on pakko syyä jotai, himoina ei yleensä oo mitää helposti sulavaa :D
ja oon aina ollu semmone ettei tarvii ees isoa annosta syyä ku oon iha täynnä, poikkeuksia toki on mut aika vähillä ruoka-annoksilla oon jo iha täynnä

no ehkä tää tästä, ei mitää hermoja raastavaa kuitenkaa vielä oo

Mulla yötä päivää jatkuva alituinen pissahätä on aina ollu eka oire mistä oon tiennyt olevani raskaana ennen kuin edes tikku näyttää plussaa, eli ei tarvi johtua edes kohdun painosta vaan hormonihommatkin voi saman tehdä :D

Mulla on myös alituinen pissahätä ja pieni liru tulee kun vessassa käy. Varsinkin töissä raivostuttavaa! Kai se kohtu jo painaa rakkoa, koska välillä oli jo helpompaa mut nyt taas on pahentunut.

Viime yönä ilmaantui uusi vaiva: oikealla munasarjan kohdalla tuntuu ahdistusta ja kipua noustessa ja vessakäynnillä. Toivottavasti ei ole kysta, tosin ennen raskautta mulla munasarjat on kipuillu milloin mitenkin riippumatta kierron vaiheesta. Inhottavan tuntuista vaan kun juilii. Jos viä maanantaina kipuilee niin täytyy soittaa neuvolaan pääsiskö tsekkaan tilanteen.

Joku kysyi illan turvotuksesta. Mulla on ollut turvotuksen ja ilmavaivojen kanssa tukalaa muutaman viikon nimenomaan iltapäivästä iltaan ja tällä viikolla kokeilin jättää ruisleivän kokonaan pois. Heti seuraavana päivänä oli jo paljon parempi olo kun söin leipänä vain täysjyväkauraa. Ja oon siis aina sietänyt hyvin ruista joten tää on taas joku raskauteen liittyvä juttu.

Nyt on kyllä ollut niin surkea päivä kuin olla ja voi. Heti herättyä alkoi vihlomaan kipeästi alamahaa ja se on jatkunut koko päivän. Tietääkö joku voiko vain osa kohdusta supistella? Supistuksiksi noita nimittäin väittäisin, mutta tuntuvat vain alamahassa. Tuli äsken pari varmaakin supistusta, kun käytin koiria ulkona. En ymmärrä mistä nyt ovat äityneet tuollaisiksi, kun en ole hirveämmin tehnyt mitään. Toissa päivänä tuli tosin käveltyä liikaa, mutta ei sen luulisi enää vaikuttavan. Selkäkin on ollut tänään todella kipeä koko päivän.

Täälläkin ollut huono päivä. Heti aamusta oli maha kipeä ja päätä särki. Ehkä tuo rautakuuri ei sittenkään sovi mulle, toki voi johtua jostain muustakin. On vaan väsyttänyt, enkä ole saanut oikein mitään aikaiseksi.

Mulla oli kaksi ekaa raskautta hemoklopiinit tosi alhaiset ja aikuisiällä kun niitä on mittailtu, niin koko ajan ollu max 125. Söin ekassa raskaudessa rautaa, retaferia, ei tullu mitään vaivoja ja sainkin mittauksiin hempaksi kuukauden syönnin jälkeen 130 paikkeille. Motivaatoi hyvän tuloksen jälkeen ei riittänyt jatkamaan syöntiä, niin seuraavalla kerralla hemppa oli taas muutaman pykälän alhaisempi kuin ennen rautakuurin aloitusta. Sitten uusi rutistus ja samoin kävi. En sit viittiny syyä niitä enää.
2004 vuonna sain jonkun valaistuksen ja heivasin teflonpannut hiiteen ja sen jälkeen on käytössä ollut pelkät valurautapannut. Koko ajan hemppa ollut yli 130 vaikka kävin verenluovutuksessa ja raskausaikana ei laskenut yhtään, eikä nyt tälläkään keraa ole laskenut. Kiltisti on 132 nyttekki.
Pannusta varmaan liukenee sen verran rautaa, että pysyy arvot kohdillaan.

Takaisin