Oireita, oireita..

Mulla oli tosi huono olo tänään lähtien kahen jälkeen kun töistä lähdin, jatkui iltaan asti, siis syöminenkään ei auttanut mikä mulla yleensä on helpottanut huonoon oloon heti. Eli tosiaan ei oo pahoja tai ainakaan pitkäkestoisia oloja mulla ees ollut juurikaan ja kertaakaan en oo tosiaan oksentanut. Ja ainakaan huonovointisuus ei oo helpottanut vaan pikemmin vähän pahentunut viikkojen kuluessa!

Tiiä sit enteilikö sitä kun tunsin äsken ekaa kertaa liikkeitä? :) <3 Oon kuitenki pyrkiny joka ilta sängyssä kuuntelemaan kehoani jotta havaitsisin ne liikkeet... Mitään sipasujakaan ei oo ollu mut nyt tunnen aika selvästi, ei tää voi muuta olla :)

17+6 <3

Muokattu viimeksi:
En muista onko täällä jo ollu puhetta siitä että onko muilla alkanut rinnoista tihkumaan kirkasta/kellertävää nestettä(?) Ei sitä paljon tai aina tule, mutta pari kertaa olen saanut nänniä puristamalla tihkumaan nestettä, ihan kuin finnin puhkaisisi... :eek: Kuuluu siis kaiketi ihan asiaan, mut kuinka yleistä tää on? Ja mahtaakohan mitenkään emnustaa imetyksen onnistumista?

Mullakin tulee jo ja tuli myös esikoiselta odotusaikana, mutta imetyksen onnistumista tällä ei voi ennustaa. Esikoiselta mun imetystaival jäi muutamaan kuukauteen vaikka näitä nestetippoja tulikin...

Tuli esikoisesta ja juuri toissa päivänä huomasin että tulee nytkin. (Rv 22)
Imetyksen onnistumisesta tuo tosiaan ei vielä kerro mitään.

Muistan esikoisesta että oli rinnukset ihan märkinä (sellaiset läntit) kun tuli niin paljon. Sitä tässä odotellaankin..
Imetän vielä esikoista mutta maidontulo on loppunut. Toissa päivänä tosiaan huomasin että nännin kohilla tuntui märältä ja kun puristin niin huomasin että sieltähän tulee nestettä.
Tokaisin että "näinköhän sitä maitua alkaa tulemaan.." Pojan hymy levisi korviin ja juoksu jalkaa tarrasi mun kädestä kiinni ja talutti imetyspaikkaan. :D Ehkä joku kaunis päivä ne hanat taas aukeaa.

Mulla on myös toisesta rinnasta tullut kirkasta nestettä, toisesta tulee maitoa, mutta imetän siitä esikoista. Sitten rintoja välillä myös kivistää, tuntuu vähän samalta silloin kun maito nousee.

Onko muilla jo turvotusta? Mulla jää vaatteiden saumat yöllä ihoon kiinni ja olen täynnä lakanan ryppyjä. Joskus saumat poraantuu niin syvälle, että sattuu irrottaa niitä.

Alkuun oli turvotusta, nyt en ole huomannut mitään erityistä. Voi olla, että jaloissa hiukan on, kun sukkien suut jättää rantuja, joita ei normaalisti jää. Rasvakerros kyllä hämää tuotakin asiaa hiukan. Saattaa olla, että lakanoiden rypyt tekee kuvioita, ainakin naamassa on aamuisin hyvät viirut.

Rinnat tuntuu välillä pahkuraisemmilta normaaliin nähden, arkuus on kuitenkin hiukan jo hellittänyt, onneksi. En ole huomannut, että vielä olisi nestettä tullut, ehkä myöhemmin sitten.

Päivällä vaatteista jää kyllä saumojen kuvia, kun istun jonkun aikaa, en vain ole kiinnittänyt asiaan sen kummempaa huomiota, ovatko erilaisia kuin normaalisti.

Mullakin jää kyllä kamalat rannut kaikista vaatteiden saumoista, mutta en oo osannut yhdistää turvotukseen. Eipä tuollaisia kai tavallisesti jää, eli kaipa muakin vaivaa jo turvotus.

Jalat, eritoten nilkat turvoksissa iltaa kohden, sukista jää kauheat painaumat.
Jalat ylös ja paljon vettä niin helpottaa hetkellisesti oloa :)

Hep! Mullakin jää jalkoihin housuista painaumat sekä sukan varsista, jotain turvotusta siis täälläkin havaittavissa.

Minulla on myös Daisy tuota rintojen kiristystä, aivan kuin maito nousisi. Ovat turvonneetkin ja kovin raskaat.

Onko kellään mitään niksiä tähän hengenahdistukseen, joka iskee makuuasennossa? Myös sydän alkaa hakkaamaan vimmatusti. En pysty edes nukkumaan, kun pakko olla pystyasennossa. Todella inhottava vaiva.

Tuleeko sulla hengenahdistus selällään vai kyljellään? Inhottavaa kyllä jos ei pysty nukkumaan :/

Itselle ei ainakaan oo löytynyt vielä mitään keinoa tuohon hengenahdistukseen :( Mulla tulee välillä ihan pystyasennossakin tuota.

Vasemmalla kyljellä nukkumista suositellaan raskaana. Vauvat alkaa pikkuhiljaa painaa isoja suonia sekä keuhkoja joten voi johtua ihan siitäkin.

Juu tosiaan pistä selällään makuu pannaan :) Vauvat siellä painaa sun verisuonia ja hyvällä lykyllä keuhkoja, niin silloin kun sinun henkeä ahdistaa, niin myös vauvat saa vähemmän happea sen aikaa. Eli vasemmalla kyljellään tai jos siinäkin ahdistaa paljon, niin puoli-istuva asento ja koittaa siinä nukkua vaikka. Itse edellisessä raskaudessa jouduin nukkumaan korituolissa yöni usein, kun sängyssä ei pystynyt :)

Mutta tosiaan muutenkin mitä pidemmälle raskaus etenee, sitä raskaampi voi olla muutenkin hengittää ja hengästyy touhutessa paljon helpommin kun kropalla paljon kestettävää. Sulla siellä masussa vielä kaksin kappalein, eli extra koetuksella on keuhkot ja sydän niin iisisti ottaa arjenkin askareissa :)

Onko muilla yöhikoilua? Mä herään pari kertaa yössä paita ihan märkänä hiestä, samoin aamulla. Ja palelee tolkuttomasti. Hormoniperäistä?

Nyt selvis tän väsymyksen, huimauksen ja pyörrytyksen syy: hemoglobiini vain 109 :/ Ei muuta kun apteekin kautta kotiin!

Inkeri_ mulla ei hikoilu rajoitu pelkkään yöhön vaan saattaa pitkin päivää iskee ihan yllättäen kamala hiki eikä meinaa millään helpottaa ja yhtäkkiä iskee vilu :D

Mä hikoilen kuin sika öisin. Täytyy vaihtaa tyynyä ja kääntyä sängyssä väärinpäin välillä, että saa kuivan kohdan missä nukkua. Edelliskerralla sama juttu. Odotan innolla lämmintä kesää...juu en

Takaisin