Oireita, oireita..

Mulla oli tota huimausta noin viikon ja sit hellitti, ainakin toistaseksi... toivon ettei tulis ihan heti takasin. Muistan elävästi kun esikoinen mahassa tuli vedettyä kaupan kivilattialle nurin ja ihmiset siinä sitten pällisteli ympärillä sainko jonkun kohtauksen :D Päätä särki mooonta päivää. Mullakin oli kaikki arvot kunnossa.

Väsymystä myös täällä, nukahdan väkisin sohvalle illalla ja herään siitä aamulla :'D

Mulla viimeiset pari viikkoa ollut vaivana se ettei öisin tahdo pissa tulla. Herään siihen että on kova hätä mutta vartin pinnistelyjen jälkeen vain jotain tippoja tullut. Mulla erittäin taaksepäin kallistunut kohtu, mutta edellisissä raskauksissa tällaista vaivaa ei ollut. Päivisin homma rokkaa hyvin :)
Ja viikkoja siis 14+3.
Onko kenelläkään muulla samaa vaivaa?

Mulla viimeiset pari viikkoa ollut vaivana se ettei öisin tahdo pissa tulla. Herään siihen että on kova hätä mutta vartin pinnistelyjen jälkeen vain jotain tippoja tullut. Mulla erittäin taaksepäin kallistunut kohtu, mutta edellisissä raskauksissa tällaista vaivaa ei ollut. Päivisin homma rokkaa hyvin :)
Ja viikkoja siis 14+3.
Onko kenelläkään muulla samaa vaivaa?

Mulla ei oo virtsavaivaa mutta esikosta tuntu puolesta välistä loppuun hirveä kakkahädän tunne turhaan monta kertaa päivässä.. Että oli rasittavaa ku kakattaa mut ei kakata. Siitä on kiitoksena hirveet ulkoiset pukamat vieläkin; en viitsinyt leikkauttaa kun tiesin että uus raskaus tulille mahd pian. Toivon saavani peräni kuntoon tän raskauden jälkeen :D Anteeksi yksityiskohdista, mutta itseäni ainakin harmitti kun kukaan ei varoittanut tollasesta etukäteen..

Mulla on muutamana yönä maha ollut vähän kipeä, etenkin jos nukun oikealla kyljellä. Vasemmalle kyljelle pyörähtäessä sitten helpottaa. Mistähän voisi johtua?

Mulla on muutamana yönä maha ollut vähän kipeä, etenkin jos nukun oikealla kyljellä. Vasemmalle kyljelle pyörähtäessä sitten helpottaa. Mistähän voisi johtua?

Tuskin tähän liittyy, mutta mun sovellus neuvoikin jo alkaa nukkumaan vasemmalla kyljellä jotta verenkierto pysyy hyvänä kohtuun että sikiöön. :) Itse olen nukkunut aina mahalteen ja mietin jo etukäteen että taasko täytyy yrittää useampi kuukausi nukkua kyljellään. Ja nukkuisin vielä mielumin oikealla kyljellä jos on pakko.

En mä onnistu päättämään miten päin mä nukun :hilarious: Pyörin kuin väkkärä unissani. Kiinnostais tietää, että alkaako mahallaan nukkuminen tuntua jossain vaiheessa ikävältä, sillein, että sen jättää luonnostaan pois, vai pitäiskö mun oikeasti muka osata lopettaa se sit kun mahallaan ei saa enää nukkua?

Tiiiu, En muista miten esikoisesta meni, että koska lopetin nukkumasta mahalteni, mutta tästä kakkosesta on tuntunut jo jonkun aikaa epämukavalta, enkä oo näin ollen pystynyt masullani nukkumaan. Luulen että kyllä se keho ilmoittelee itsestään kun on sen aika. :)

Mulla on jotenkin kohtu vasemmalle kallellaan (kuulemma oikenee raskauden edetessä) ja se tekee sen, että vasemmalla kyljellä on ihan hyvä nukkua mut oikealla tuntuu välillä epämukavalta. Yöllä saattaa asentoa vaihtaessa iskeä myös kauhee pissahätä :P

Kai mahallaan saa nukkua niin kauan kun hyvältä tuntuu? Viime raskaudessa paras asento ison mahan kanssa oli sillain puolittain mahallaan ja puoliksi kyljellään toinen jalka koukussa. Muistan ajatelleeni, et synnytyksen jälkeen nukun sitten just niinku tykkään mut ei se heti onnistunutkaan kun oli tissit maidon noususta niin kipeet :D

Mulla ollu kummassakin aikaisemmassa raskaudessa oikealla kyljellä ainut missä pystyy siedettävästi nukkuun, välillä käännettävä hetkeks kylkeä mutta aika nopeasti pakko palata oikeelle. Sit aina mietin tuota et just vasemmalla olis parempi :nailbiting: Noh, ei voi mitään. Nytkin alkaa olla hiukan tukalaa vasemmalla ja oikeella hyvä.

Mä oon kans mahallaan nukkuja. En vaan saa nukuttua muuten! Nyt onneksi pystyy vielä nukkumaan toinen jalka sivulla koukussa ja tyynyn päällä, niin paino ei ole alamahan päällä. Mutta en usko että tuo kauaa onnistuu enää, kun nytkin se tietty kohta mahassa on joka ei yhtään tykkää paineesta. Toiseksi paras asento mulle on selällään ja hätätapauksessa oikea kylki. Vasen ei koskaan :D

Mä mietin että pitää varmaan vaihtaa sängyssä miehen kanssa puolia, jos sitten onnistuisi nukkuminen vasemmalla edes vähän paremmin.. mutta maha ja selinmakuulla pitäisi ilmeisesti oikeasti tulla huono/tukala olo kun se ei ole enää ok, niin ehkä se sitten helpottaa kylejllä oloa jos se on ainut missä pystyy olemaan :D

Viimeyö oli ensimmäinen yö kun valvoin ja pyörin kun oli niin epämukava olo joka asennossa. Esikoinen heräili lisäksi pariin otteeseen ja aina samalla kävin vessassa ja tietysti kesti kauan nukahtaa uudelleen.
Tuli kyllä yöllä muistot viime raskauden hankalista öistä mieleen... Ou nou!
Kyljellään nukun, kummallakin vuorotellen. Mahallaan- ja selällään olo ei tunnu mukavalta.

Mä nukuin ennen aina mahallaan, mutta sitten multa lähti olkapää pahasti sijoiltaan, eikä enää palautunut ennalleen. Silloin jouduin opettelemaan nukkumisen uudelleen joko kyljellään tai selällään. Se oli tosi vaikeaa ja vei useita kuukausia mun kohdalla. Sen jälkeen en ole enää kertaakaan nukkunut mahalleen.
Nyt lempiasento on kyljellään ja sehän sopii hyvin tän mahan kanssa :)

Täällä myös kyljellään nukkuminen on automaattista. Tuntuu ettei happi kulje kunnolla jos makaa selällään tai mahallaan ja ei pysty nukahtamaan. Yleensä nukun aina vasemmalla kyljellä, joskus saatan nukkua oikealla :)

Siis hyi noi hajut. Oltiin puiston hiekkalaatikkolla ensimmäistä kertaa talven jäljiltä. Se hiekan haju oli jotain niin kamalaa. Siinä seassa haisi myös kissan pissa ja koiran kakka :hungover: Täytynee käydä ostamassa omalle pihalle hiekkalaatikko kannella :happy:

Mulla on nyt jollain lailla tasottunut tuo hajuherkkyys, mutta vielä on pari ällöä, isäntä kun haisee tupakalta tullessaan aika kauhealta. Koirakin haisee karmealta ulkoa tultuaan, oli sitten kuiva pakkaskeli tai märkää, haju on hetken niin voimakas. Muuten ei haise oikeastaan yhtään, vaikka koiraa ei pestäkään juuri koskaan, ainoastaan silloin huuhtaistaan, jos on kurastanut itsensä ulkona, tai on vatsa ruikulilla. Suomenlapinkoiran villapöksyt kun suttaantuu sitten huolella siinä kohtaa, jos on vatsa löysällä :/ Ruokien hajut ei enää niinkään ällötä.

Esikoisesta ainakin jossain vaiheessa vaan ei enää voinu nukkua mahalleen joten siirryin nukkuu kyljelleen. Onnistu suht hyvin alempi käsi koukussa tyynyn alla. Sit menin kaatumaan niin että olkanivel otti osumaa ja en pystynyt enää nukkumaan oikealla kyljellä käsi alla. Sitten opettelin nukkumaan se käsi toisessa asennossa.. Tai vasurilla. Monta kertaa piti asentoa vaihtaa mutta kyllä niihin lopulta onneksi tottui.

Synnytyksen jälkeen meni aika pitkään ennenkuin vatsallaan nukkuminen tuntui mahdolliselta. En sitä juurikaan nykyään tee kun synnytyksen jälkeen selkä on alkanut mahallaan nukkuessa puutumaan. Herään aina jonkun ajan kuluttua alaselkä ihan puuduksissa ja jäykkänä ja sitten kauhee tuska kun yrittää kiemurrella toiseen asentoon.. Mikä lie vikana tuon kanssa ja mikä siihenkin auttais.. Kai sitä pitäis lääkärille mennä itkemään tästä

Onko kellään vuotanut verta yhdynnän jälkeen? Mulla kävi näin ja kirkasta verta tuli jonkun verrankin. Vuosi vielä pari tuntia jälkeenkin, ei kuitenkaan niin paljoa. Kipuja tms. ei ole ollut lainkaan eikä tätä ennen kiinnittymisvuodon lisäksi muita vuotoja. Viikkoja nyt 15+3.

Kirsikka, Esikoisesta mulla vuoteli yhdynnän jälkeen, saattoi vuotaa vasta seuraavana päivänäkin. Joskus tuli oikein holahtamalla. Usein kävin näytilläkin mutta mitään hätää ei ollut. Verestävä kohdunsuu ja limakalvot vain, joten en olisi huolissani kerta ei kipujakaan tms ole. :) Silloin luin monista paikoista että verenvuoto yhdynnän jälkeen olisi melko yleistäkin. Tästä kakkosesta nyt ei ole moista ainenkaan vielä havaittu vaikka aika ahkeraan peitot heiluukin. Tsemppiä! Tiedän että se huolestuttaa aina kun verta tulee. Varmasti tarvittaessa pääset näytille. :)

Miitu, joo kyllä toi veri on aina sellanen mistä ensimmäiseks ajattelee pahinta. Toivotaan nyt, että ois vaan huoletonta, monesta paikasta kans luin, että on melko yleistäkin. Torstaina on neuvolalääkäri, niin siellä saa onneksi vielä varmuuden :-)

Kirsikka87 saitko selvyyttä vuotoon?

Mulla on nyt n. 2viikkoa sitten vasta alkanut tää pahoinvointi. Alkuraskaudessa ei ollut lähes mitään oireita, mutta nyt toi pahoinvointi... eilen olin työmatkalla (en oo viel kertonut töissä ) ja takastulo oli aivan hirvee. Auton takapenkillä istuin ja yritin napostella kuivattuja persikoita keskustella ja pidätellä oksennusta. :D

Takaisin