Oireita, oireita..

Mulla öklöolot palasi tällä viikolla (11+), voi huoh. Koko ajan pitäis olla nassuttamassa jotain. Naama kukkii pahemmin kuin murrosiässä, mutta ilahduttavasti tukka on alkanut paksuuntua :D

Mulla on kans toi, että kokoajan pitää syödä, kauhee nälkä iskee parintunnin välein joka johtaa nopeasti pahoinvointiin. Tuntuu että paisun vaan. En oo ikinä ollut näin ruma. :) (sellanen olo siis) :)

12+4 ja oiskohan jo reilu viikko sit ku alko oireet vähenee ja nyt ei niiku ole mitää. Välillä ihan vähän nippasee ala vatsasta kun kääntyy tai noisee seisomaa mut esim pahoinvointi ja isoimmat mahan nippailut hävinny. Ruokahalukin alkanu tulee aika hyvin jo takas vaikka esim kana oksettaa vieläkin ja miyää liharuokia ei tee mieli.Vk 10 mulle tuli pieni pinkeä kumpu alavatsaan mutta ei ole sen jälkee siitä mihinkää kasvanut. Tietty ei nyt hirveetä vauhtia pidäkkää mut jotenkii tuntuu et onkohan tuola kaikki ihan ok. Onko tää oireettomuus ihan ok ja et.missä vaihees maha alkaa kasvaa???

Joku täällä oli käynyt tiputuksessa?
Oliko siitä hyötyä? Mulle nyt sitten ehdotettiin sitä ja alan olemaan kyllä niin epätoivoinen, että taidan tarttua tilaisuuteen.

Mulla on viikon sisällä maha pompsahtanut, eikä siitä nyt oikein erehtyä enää voi. Onneks ehdittiin kertoa kaikille joille haluttiinkin kertoa, loput sit kysyy jos kehtaa :D Salilla tuntuu että puhti on vähän poissa, hengästynkin aivan todella helposti, nii toisaalta kun masu näkyy niin kukaa ei katso että mitä tuo tuolla laiskottelee ;) Alamaha kipuja on vaan ollut nyt enemmän, mutta olisiko kasvukipuja taas!

Hoitajana sanoisin, että jos mahdollisuus on tiputukseen mennä niin kannattaa. Saa elektrolyyttitasapainon ja nestevolyymin kuntoon, joka taas vaikuttaa positiivisesti omaa oloon. Päänsäryt yms kun voi kovasti oksentavilla johtua myös siitä nestevajeesta ja elektrolyyttihäiriöistä. Toki eihän siitä pitkäksi aikaa apua ole, jos samaan tahtiin oksentaa taas seuraavat kuukaudet eikä mene uudestaan tiputukseen, mutta helpottaa ainakin joksikin aikaa. Samalla kuitenkin se pieni ympäristön vaihdos ja se että saa hetken vaan olla, voi voimaannuttaa :)

Kyfi, Varmasti kaikki hyvin! :) Juuri noilla viikoilla itseltänikin katosi oireet. Nt-ultrassa kuitenkin kaikki hyvin. <3 Tänään rv 14+1 ja väsymys palasi tällä viikolla.. En olisi kaivannut.

Olen ollut tiputuksessa lukuisia kertoja joka odotuksessa. Tässä odotuksessa myös. Olen ollut erittäin kuivunut joka kerta ja nestettä on tiputettu yhteensä 5-6l joka kerralla. Olo on helpottanut kyllä merkittävästi nesteytyksen aikana ja ainakin hetken sen jälkeenkin.
Mulla on kuivumisesta johtuen ollut päänsärkyä, korkea pulssi, hengenahdistusta ym. Nii nämä kaikki on kyllä poistunut kun saanut nestettä

Pari viikkoa oli ihan hullu väsymys, nyt on onneksi se helpottanut. Naama kukkii täälläkin kuin milläkin teinillä. Rinnat edelleen hieman hellät. Jano on kokoajan, parin tunnin välein pitää jotain pientä haukata muuten höntti olo. Pahoinvointia ei ole onneksi ollut lainkaan.

Mulla on nyt maha aivan jäätävän suuri olin xs kokoinen ja nyt s koon paidatkin ovat mahasta aivan tiukat [emoji16] pahaolo ja yrjöily on loppuneet mutta mielihalut on lisääntyneet vaan entisestään mennään 13+2 nyt ja kauhulla odotan mahan kokoa puolenvuoden päästä :-D

Mulla pullahti maha esiin yhtäkkiä yön aikana nyt alkuviikosta (nyt 14+4) ja siihen loppui myös sillä sekunnilla iskias-kivut ja jatkuva pissalla ravaaminen. Eli ilmeisesti kohtu vihdoin nousi painamasta kaikkia mahollisia hermoja, eikä haittaa kyllä yhtään. Saa vihdoin nukuttua kun ei tarvi käydä 4-5 kertaa pissalla, riittää yksi kerta yössä [emoji1] Mahtava tunne kun saa taas liikkua ja treenata suht normaalisti! Meinasi kyllä jo usko loppua pari viikkoa sitten.

Mulle ei ole vielä tullut esim. selkäkipuja, jospa pääsisin toistaiseksi niin, ettei tuliskaan. Kolmena päivänä nyt viikolla kävelin vähän enemmän, niin polvet, lonkat ja nivuset kyllä kipeytyi ihan vähän. Mulla on yliliikkuvat nivelet muutenkin, niin ehkä raskaus on nyt pehmentänyt niitä vielä lisää? Ei siis mitään isoja kipuja ollut, mutta selkeästi huomasin eron.

Muuten on kyllä ollut melko oireetonta, pieniä etomisia ja janoa lukuun ottamatta.

Sikiön liikkeitä olen yrittänyt kuulostella, mutta se on aika vaikeaa, kun ei ole aiempaa kokemusta, niin kaikki kuplinnat ym. menee kierroksessa olevien pierujen piikkiin...

Jee, tervetuloa päänsärky lauantain kunniaksi! Jospa se viipyisi taas vaikka viikon verran. :shifty:
Masu on ollut ihan sekaisin taas ja vähän ällöttää kaikki. Mutta ei onneksi sen enempää oireita oo, enkä nyt tiiä onko raskausoireita ees vai oisko joku masupöpö ennemmin?

Eilen yöllä tunsin taas pienen liikkeitä. <3
Kyllä ne vaan erottaa, tuntuu aivan erilaiselta kuin esim ilma. :happy:

Miitu, se särky tais tulla sinne, koska mulla ei tänään ole särkenyt päätä. Oisko viikon päästä sitte vaihto? :hilarious:

Miitu, se särky tais tulla sinne, koska mulla ei tänään ole särkenyt päätä. Oisko viikon päästä sitte vaihto? :hilarious:

Hahaa :hilarious: Ihana juttu että siellä särky hellitti! Taisi tosiaan löytää tiensä tänne mokoma. :shifty:

Mulla on kanssa jäätävä nälkä kokoajan ja siitä seuraa paha olo tai sitten raivo / marttyyri kohtaus kuten eilen. Marttyyri tiskasin ja vieressä mies syötti taateleita ja papusnäksei. :D

Mulla oli eilen varmaan ekaa kertaa koko raskauden aikana hyvä päivä. Ei ollut mitään huonoja oloja. En tiedä onko se akupunktio sitten auttanut vai ihan vaan olo muuten helpottanut. Tänään joutui hieman aamulla yökimään, mutta en oksentanut. Uskaltaisikohan toivoa, että tämä lähtisi nyt helpottamaan?? :) Nyt siis 12+4.

Juuri eilen taisin kehua, ettei ole mitään selkäongelmia ollut, niin nyt sitten on hiukan kipeä ristiselän kohta. Onneksi vain lievästi, taisi vaan ottaa itseensä eilisestä marjapuskien leikkuusta... tuntuu kyllä erilaiselta kivulta kuin mitä ennen on ollut puutarhahommien jälkeen, täytyy kuulostella, mihin suuntaan menee.

Mulla on edelleen aika vähäoireista. Ummetuksen sain kuriin kun otan pregorion annospussin päivittäin ja syön kuituja reippaammin. Nälkä on kans riesans. Enkä alussa oikeen tajunnu syödä pienempiä annoksia. Lisäksi oon sortunu kaikkeen makeaan. Ennen raskautta olin pari kuukautta ilman, olis pitäny vaan jatkaa sitä. Nyt on itsekuri nollissa. Ja näistä johtuen paino on noussut ihan liikaa, 2.5kg tullut noin 6:ssa viikossa. Toivottavasti osa siitä on turvotusta... nyt on pakko ottaa itteä niskasta kii ruokajuttujen suhteen. Tiet alkaa onneksi oleen suhteellisen sulat niin uskaltaa kohta jatkaa työmatkapyöräilyäkin.

Onko teillä ollu nipistävää kipua alamahalla? Googlettelin ja ne lienevät kohdun kasvukipuja...

Takaisin