Mulla auttoi maidon juomisen vähentäminen ja maitohappobakteereiden ottaminen ummetukseen Ilma tulee yleensä hernekeitosta, roskaruuasta ja kun syön vähän liian usein tuoresalaattia, lämmin ruuan vieressä on yleensä kuitenkin ok :)
Mulla vatsa toimii nyt harvemmin, tuurilla pari kertaa viikossa. Tästä johtuen välillä tukala olo kuin ilmapallolla en tällaistakaan oiretta muista ekalta kertaa
Joo, ilmavaivat riesana ja töissä välillä tukala olo. Oon asiakaspalvelutehtävissä joten siellä pieru ei kauheasti naurata. Kotona onneksi huumoria aiheesta mutta ei enää hauskaa kun joka päivä vatsaa vääntää. Maha toimii onneks toistaiseksi..
Ja toisekseen kävin tänään hakemassa apteekista lääkärin määräyksestä silmätippoja sekä nenäsuihkeen allergisiin oireisiin. Paju ja leppä kukkii nyt. Huomasin tämän aamulla kun silmät ihan rähmässä ja alaluomi (sisältä) kirkkaan punainen itselläni myös astma ja jänskättää tää kevät ja alkukesä miten tulee olojen puolesta menemään.. :S
Moi!
Olen uusi piinailija täällä.
Mulla on ollu aina ihan pirun epäsäännöllinen kierto ja tikutin oviksen "vahingossa" kp:nä 34
Viime keskiviikkona. Nyt on alkanu ilmestyy kaikkia "hauskoja" oireita...
-Närästää
-lämmöt pikkasen koholla
-masua juilii ja tuikkii
-välillä ilmavaivoja
Kuulostaako siltä että mulla olis toivoo?
Kyseessä olis ensimmäinen ja todella toivottu raskaus... Koska mun kannattais alkaa testaileen?
Antsku88 mie kokeilisin tehä testin esim. ens viikon keskiviikkona aamupissasta :) Sillo olis tarpeeks dpo oviksesta ainakin. Toivoa voi tietenkin olla, mut aina kun on kova toive tulla raskaaksi, niin kroppa voi tehä itekin niitä oireita ja pää rekisteröi kaiken kropassa tapahtuvan "raskausoireiksi". Eli toivoa on, mut älä ihan vielä pompi ennen ku rauhassa oottelet :D Nuo kaikki sun oireet kun voi liittyä raskausoireisiin, tai ne voi liittyä ihan vaan siihen et menkat lähenee :) Mut pidetään peukut pystyssä tottakai et olis ihan oikeita raskausoireita, kun kuitenkin niin kovasti raskautta toivot :) <3
Sit toinen juttu. Tää on mun neljäs lapsi eikä yhdessäkää aiemmassa odotuksessa oo ollut tällästä.
Koko rintaan, vähän kaulallekin ja selkään on ilmestynyt tollasia punasia nyppyjä, ne kutisee välillä ja ollu jo pidempään eikä näytä lähtevän pois. Selässä on lisäks myös finnejä ja niitä tuntuu tulevan ko sieniä sateella. Muilla tämmösiä nyppyjä?
Hep ! Mulla on kyynärvarsista ranteisiin ollut kutinaa nyt useamman viikon ajan. Ihossa ei varsinaisesti näy mitään, paitsi tietty sillon kun raavit sitä. Mullakaan ei koskaan oo aijemmissa raskauksissa ollut minkäänlaisia kutinoita.
Täällä kutinaa myös, tosin satunnaisesti, mutta sellaista kutinaa, jota ei normaalisti ole. Ihossa ei mullakaan sinänsä näy mitään erikoista, mutta jostain se kutina vaan tulee. Raapimisen jälkeen toki sitten punoittaa iho enemmänkin. Käsissä enimmäkseen mulla on se kutina, muualla kropassa ei niinkään, ainakaan vielä!
On niin vähäistä mulla se kutina, ja saattaa hyvinkin olla vain kuivasta ihosta johtuvaa, mutta voisihan tuosta huomenna mainita neuvolalääkärille. Ei ole jokapäiväistä edes, silloin tällöin vaan. Käsien iho kuivuu kun pesen käsiäni joka välissä....
Raskaushepatoosihan tulee yleensä vasta paljon myöhemmin. Mulla töissä paljon käsien pesua ja käsidesin käyttöä, joten voinee johtua niistä. Voihan olla, että raskaana ollessa hormonitkin tuohon jotenkin vaikuttaa.
Siis itseasiassa nyt kun ajattelen.. mulla ei kutise kädet, mutta tässä raskaudessa erityisesti toinen käsi meinaa kuivua ihan korpuksi., ilman mitään erityistä syytä.
Mulla on ollu hepatoosi kaksi kertaa. Raavein itseäni niin että alkoi tulla verta eli se ei oo ihan pikku kutinaa. Tyypilliset paikat josta kutittaa on jalkapohjat/jalkaterät ja kämmenet. Toki kutinaa voi olla missä vaan mutta se on todella kovaa eikä lopu itsellään.
Eikä se puhkea yleensä ennen 30 viikkoa :)
mullekkin ilmestyny noita näppyjä just yläselkään ja rinnoista ylöspäin ja pahoinvointi on ainakin toistaiseksi lähteny pois (vaikkakin jos pitkään on syömättä nii sillon tulee väkisinkin heikko olo), kertaakaan en oo oksentanu vieläkään jippii.. väsymys iskee aina 5-7 aikaa ku makaan sohvalla kattomassa telkkaria nii silmät ei taho pysyä auki
Olo on taas surkea ja kävin neuvolassa antaa pissanäytteen. Taas on ihan ruskeeta pissaa ja ketoaineet plussilla..
Terkkari soittelee kun saa selviteltyä et meenkö tohon terkkariin vai tuleeko kotisairaala laittaa nestettä tippuu..
Sitten kun vielä tietäs mitä näiden kolmen lapsen kans tekis jotka on mun hoidettavanani
Voi ei mommyme Toivottavasti asiat järjestyy, ja pääset nesteytykseen tavalla tai toisella! Tuntuu niin kurjalta kaikkien pahoinvoinnista kärsivien puolesta
Onko jollain oireet helpottaneet jo viikolla 12? Tää on taas tätä liikapohdintaa mutta ens tiistaina vasta nt ultra ja jännittää kovasti ni kaikkea miettii.
Mulla alkoi helpottaa jo aikaisemmin kuin viikolla 12, mut ei ne kauaa poissa pysyny ja tuli takasin. Tosin ei yhtä pahana. :) mut ihan normaaliahan se on, että viikolla 12 helpottaa tai loppuu kokonaan oireet kun hormonit tasaantuu silloin :)