Oireita, oireita..

Tiiamariia, ei koske nuo pistokset meitä rh-positiivisia, siksi et ole varmaan asiaan törmännyt :)

Minä myös muistaakseni A+ eikä tietoakaan noista rokotuksista. :D

Ooo, Aika paljon täällä negatiivisia, vaikka suurin osa on plussaa. Wau!! Mä luulin et ei kai nyt kovin moni. Onko teille puhuttu siitä pistoksesta jonka saa (riippuen raskauksien määrästä) raskauden aikana sekä synnytyksen jälkeen. :)

Mulle on sanottu että saan puolessa välissä raskautta ja synnytyksen jälkeen. Sain sen piikin esikoisesta heti synnytyksen jälkeen.

Tää asia koskee vain siis niitä joilla itsellään on negatiivinen veriryhmä :)
Aiemmin vauvan veriryhmä otettiin vasta syntymän jälkeen. Nykyään se määritetään jo odotusaikana(näiltä äideiltä jotka negatiivista veriryhmää) n. 24 viikolla ja tuloksesta riippuen saa sen pistoksen. Jos vauva on myös negatiivinen niin ei tuu pistosta ja jos + niin tulee :D

Mitähän tuolla tisseissä on meneillään, käyvät aika kuumina o.O

Muuten on tänään ollut kohtuullisen oireetonta, lisää väkisinkin pientä paniikkia huomiseen nt-ultraan :| Kunpa saisi olla koko päivän kotona, mutta pakko se on töihin mennä...

Mulla on väsymys ja pahoinvointi alkanut vissiin vähän helpottamaan. Toki aamuisin oksennan vielä, mutta en päivisin enkä iltaisin. Tähän asti iltapäivät ovat olleet aivan hirveetä hereilläpysymistaistelua töissä, mutta tänään meni jo paremmin. Olisi kyllä huikeeta, jos tämä olo nyt alkaisi helpottamaan!!
Kaari: Mulla on tissit ihan jätti-isot ja paisuneet. Iho on ohentunut niissä huomattavasti ja verisuonet kuultaa läpi. Tissejä myös kutittaa valtavasti.

Hyvä juttu Hellu, että pahoinvointi helpottaa edes vähän :)

Mulla on se tolkuttomin väsymyskin jo helpottanut, työtkin sujuu jo paremmin, kun se päiväsumu on päästä pois. Iltaisinkaan en enää simahda samalla tavalla kuin aiemmin. Mutta kyllä silti vielä väsyttää, se on vaan erilaista.

On nuo tissit kyllä vähän kasvaneet, mutta isoin oire on tuo kuumuus, ja joiltain kohdin ovat aratkin.

Liittyisiköhän tuo kutina ihon venymiseen?

Mulla on aina mennyt lisäpaino aluksi tisseihin ja sama oli raskauden alussakin, vähän jännittää että kuinka isoksi ne viellä kasvaa ennen kuin jää pysymään, rintsikaita en ole viellä vaihtanut kun muuten pitäis melko joka kuukausi katsoa uudet :( kotona en enää käyttää kun vanhat kiristää ja tissit ei mahtuu hyvin niihin :$ onneksi pari kotimekkoa mikä pitää niitä aika hyvin niin ei ole ihan miten sattuu :D Olisin ollut onnellinen jos olis jäänyt siihen C-koriin... alkoivat kasvaa vasta lukiossa kunnolla (ennen sitä ei ollut melko mitään), muistan kun viellä olin huolissaan että eikö niitä tulekin :D

Muokattu viimeksi:
Täällä ei oo kyllä helpottanu pahoinvointi tai väsymyskää enkä edes uskalla ajatella koska vois toivoa niin käyvän :/
Oon syöny tänää mandariinin, 3 voileipäkeksiä ja äskön kaks pientä koktailpiirakkaa ja nyt on olo et ne tulee ylös ihan just..
On tääki kai paremmin ko ei mitään mut ei tosiaa noi energiat kovin korkeella oo ja nukkuu voisin melkee vaikka yöt ja puolet päivistäki.
Jotenkin helpottava ajatus et on yhdessä päätetty et tää on meidän viimeinen lapsi. Jotenkin siitä saa semmosta jaksamista kun miettii et tän kun vielä jaksaa loppuun niin meidän perhe on valmis :)

Mommyme kaikki sympatiat sinulle!
Raskausaika on kyllä fyysisesti ja henkisesti tosi rankka, ainakin itselleni. Ja silti siihen rupeaa uudelleen :D Mutta teillä kun on perhe tulee olemaan nyt tämän uusimman tulokkaan myötä "valmis", niin ehkä se tuo sellaista erilaista jaksamista kun on viimeistä kertaa raskaana! :)

Juu kyllä neljä kertaa tätä riittää mulle. Hullu oon kun oon tähän ryhtynyt niinkin monta kertaa kun joka odotus ollut yhtä vaikee.
Mutta oon niin kovasti halunnut ison perheen et se on painanut vaakakupissa enemmän ja kuitenkin tää olo on sit ohimenevää ja kyllä se sit synnytyksen jälkeen unohtuu kun saa sen palkinnon syliin nii tietää et kaikki on ollu sen arvosta :)
Pahimpina päivinä ei kyllä näidenkää ajattelu auta kun tuntuu et kroppa pettää jo tosta oksentelusta mut nyt ainaki saan jatkossa apua siihen ihan vaan neuvolaan soittamalla nii eiköhän tästä selvitä vaikka sit niillä tiputuksilla vaan kunnes vointi paranee :)

Täällä on aivan järkyttävät vihlonnat alavatsalla. Toivottavasti ei enteile mitään huonoa :sad001 Muuten lähestulkoo oireetonta.

Mulla selkeästi elämä alkaa voittaa. Kai se on myös tää ihana kevätaurinko, joka antaa energiaa. Pahoinvointini ja vaivaa ajoittain ja turvotus on yhä järkkyä mutta oon jotenkin oppinut elämään niiden kanssa paremmin. Ennen raskautta mulla oli tapana syödä n. 3 kertaa päivässä ylipäätään. Oon ihan tosissaan joutunut opetteleen käyttään välipaloja ja ottaan pienimpiä annoksia.

sanmarie, Jospa olis niitä kuuluisia kohdunkasvu kipuja! :) Mullakin nyt juilii alamasua, heti jos vähänkään tekee jotain raskaan puoleista.

Masu on kyllä jo nähtävissä, enää ei voi peitellä. <3 Voi että miten aikaisin tästä pääseekään nauttimaan. :happy:

Mulla iltaa kohden aina kamala turvotus ja maha tulee helposti näkyviin. Aamuisin ei näinkään oo, mutta pelkään et alkaa näkymään ja töissä sen verran uteliasta porukkaa et plaaah.. kun haluaisin pitää tämän omana ja läheisten tietoisuudessa :)) täytyykö ostaa joku toppi joka pitää muodot kasassa :D oon ihan normaalipainoinen ja pituinen tällä hetkellä 71/173.

Ummetus ja ilmavaivat? Jakaako kukaan kanssani näitä vaivoja?
Vaikka vatsa toimiskin niin noi ilmavaivat on silti riesana joka päivä. Oon valvonu useemman yönki sen takia ko mahaan on sattunu niin paljon ko on ilmaa täynnä eikä se vaan tuu ulos :/
Ennen raskautta ei oo ollu mitää ongelmia mut nyt on tosin syömiset ja juomisetki ihan päin peetä..

mommyme täällä yks jota ummettaa ja pahan hajuisia kaasuja päästelen myös...

Lisäksi tullut nyt uusi oire, närästys, joka on vaivannut joitain päiviä.

Joo, ilmaa riittää täälläkin, ummetus on satunnaista, joskus ei toimi, joskus taas toimii hyvinkin....

Takaisin