Oireita, oireita..

Onko kellään normaalia matalampaa verenpainetta nyt ? Mä en oo ihan varma missä se mun ns normaali menee mutta nyt kun koko aika huimaa ni on tullu mittailtua ja siinä 95/70 se pyörii. Luin myös että ne sydäntuntemuksetkin voi johtua matalasta verenpaineesta.

Nyt en oo testaillut, mut viime raskauden pyöri pitkälti siinä 70/100 -tienoilla, normaalisti varmaan aikalailla 85/125. Ja huimas kyllä tehokkaasti!

Tänään jouduin kättärin päivystykseen, Alavatsa kipujen ja niukan vuodon takia, ultrasi ja siellä näkyi 6+1 viikkoja vastaava alkio, ei osannut kuitenkaan sanoa joudutaanko keskeyttämään cornu raskauden vuoksi kun niin ylhäälle oli kiinnittynyt :( ensi tiistaina selviää uudessa ultrassa

Mua on vähän etonut eilisestä saakka. Palellu oon jo monta viikkoa. Mulla oli edellisessä raskaudessa kans kovaa palelua, mutta en muista kauanko se kesti!

Neelukka, Voimia, toivottavasti kaikki olisi kuitenkin hyvin <3 Varmasti piinaavat päivät odotella seuraavaan ultraan.

Nyt tarviin oikeesti apua! Mulla on siis ihan järkyttävän huono olo: migreeni, järjetön päänsärky, oksennan täällä, ihan järkky olo. Eli onko mitään niksiä, miten olon saisi edes vähän paremmaksi? Särkylääkkeet ei auta.

Nyt tarviin oikeesti apua! Mulla on siis ihan järkyttävän huono olo: migreeni, järjetön päänsärky, oksennan täällä, ihan järkky olo. Eli onko mitään niksiä, miten olon saisi edes vähän paremmaksi? Särkylääkkeet ei auta.

Koita syödä jotain voileipä-/suolakeksejä, tai sit vähän makeempaa keksiä, ei mitään täytettyä vaan ihan kuivaa. Äiteltä sain tän neuvon ja se on viiden lapsen äiti :) sit ku ne pysyy sisällä niin särkylääkettä. Koita jaksaa <3

Klo lähenee kaheksaa ja päivän ruokasaldo viis voileipäkeksiä ja lasillinen jaffaa.
Ne sain syötyä neljän aikaan.
Palelen koko ajan,maha sattuu tyhjyyttään ja joka paikkaa melkein sattuu ja raajat on ihan vetelät ja tosta ei oikee hohtoa pysty löytää kun vedet silmissä kakoo ja oksentaa vaikkei mitään enää ees tuu ulos.
Keskiviikkona varhaisultraan nii tietää sit et onko siellä elämää jonka eteen täs ite muistuttaa päivä päivältä enemmän kuollutta :S :)

Okei, nyt apua huimaukseen!
Ihan hirveä huimaus ollut koko päivän, myös maatessa tuntuu maailma pyörivän. Ei johdu alhaisesta verensokerista, pakotin itseni pahoinvoinnilta syömään oikein sokeripitoista ja ei auttanut. Vettä olen juonut. Olen siis kotona reilu 1v pojan kanssa ja huolettaa kanniskella häntä kerroksien välillä kun huimaa koko ajan.
Puolet päivästä mennyt itkien, kun en pärjää pojan kanssa kaksin kun huimaa, oksettaa, yököttää, on paha olo 24/7- myös yöllä, alavatsan juiliminen ja alapään/reisien/nivusten vihalisukivut, hajuyliherkkyys, vessassa ravaus, jatkuva väsymys.... Ja monta muuta vaivaa!

Mutta nyt, apuja tuohon huimaukseen! :inpain:

Hellulle voimia!! Koitat saada verensokerin ylös vaikka sitten makeilla viinirypäleillä tai muilla hedelmillä joita sun tekisi mieli ja suolaa kroppaan imeskelemällä jotain suolaista jos et alas saa menemään...

Hellu, Mulla toimii joskus kofeiini eli vahva kahvi! Se yököttää ja voi olla hankala saada alas mut joskus omalla kohdalla ainut apu kun särkylääkkeistä ei hyötyä ja migreenilääkettä ei voi ottaa. Toivottavasti helpottaa, niin inhottava vaiva!

Muoks! Niin ja unohtui sanoa että tietysti nuo aiemmat neuvot verensokereiden ylös saamiseksi, tärkeää!

Niiinu millä viikolla olet? Viikolle 7 vai 8nhan tuo huimaus jo kuuluu asiaan valitettavasti :/ Itsellä oli edellisessä raskaudessa tuo kans aivan hirveää tuo huimaus. Ruokakaupassa kerran sitten pyörryinkin kivilattialle, oli pää vähän kipeä sen jälkeen... käveleekö lapsi itse vielä? Jos kävelee, voisiko olla turvallisempaa antaa hänen kävellä käsi kädessä sun kanssa tai kontata rappusia kun kävelet itse takana. Siinä on vain sitten muuten 3 ketkä kaatuu jos sinulta lähtee taju rappusissa ja lapsi sylissä :/

Cocoa tänään on 6+4. Tällaista samaa oloa oli mulla viime raskaudessakin tooosi pitkälle mutta ei muistaakseni huimausta. :/
Siis meillä on puolessa talossa kivilattiat niin toivon etten pyörry, tekisi kipeää...

Ja poika osaa kävellä ja juostakin, oppi tosi aikaisin, otti ensiaskeleet hieman ennen kun täytti 9kk. Ollaan menty rappusia alas myös niin että istun poika sylissä ja mennään istuelleen raput alas, varmuuden vuoksi. Ylös poika osaa raput mennä itse, ei vielä alas avunkaan kanssa, se on sellaista roikkumista mun kädessä :D ja kun kolme kerrosta on, niin rapuissa pakko kulkea monta kertaa päivässä :/

Mutta pelottaa kyllä jos kävisi jotain pojalle tai vauvalle jos tipahtaisin yht'äkkiä poika sylissä!!

Opetat pojalle miten peruutetaan rappuset kontallaan alas päin, niin pääsist kulkemaan alaspäin pojan edellä varmistamassa jos lipeääkin? :)

Meillä tyttö oppi kerrasta tai parista tulemaan portaat takaperin, ite sit kulkee edellä varmistamassa.

Takaisin