Oireilua..

Maksa-arvot olivat Hyvät, eikä sappihappopitoisuuskaan ollut kuin 2, rajana on 6!! :) Eli ei ole mitään hätää :) Normaalia kutinaa vain. :) Olen ruennut nyt öljyämään aamuin illoin kutiavia iho-alueita, niin toivotaan että se rauhoittuu näin :) 
 
Olen ruvennut erottamaan kun vauvalla on hengitysharjoitukset menossa. Vaikka muuten en oikein hahmota mitenkä päin herra siellä köllöttelee. Kaksi päivää aikaa täysiaikaisuuteen. Olisihan se hienoa kun syntyisi 14.2 ystävänpäivänä, mutta tuskin tulee tapahtumaan. 
 
hansuu, Hienoa, että arvot olivat kohdillaan! :)

Emilia -82, Minäkin olen huomannut vauvan hengitysharjoituksia. Masu kohoaa vähän kuin itse hengittäisi, mutta paljon nopeampaan tahtiin. On aika jännää katsottavaa.

Täällä vauvan hikka tuntuu niin alhaalla, että on helppo tietää, miten päin köllötellään.. pää on alaspäin, selkä on vasemmalle päin ja jalat ovat oikeaa kylkeä kohti (Rt1).
 
Kivistää, kivistää, nipistää ja vihloo....aiih!  Paitsi, kun tulee h.supistus. Mikä taas saa olon muuten tukalaksi...
Vatsanahka on vielä silti "yhtenä kappaleena" vaikka luulis noilla kasvukivuilla jo repiävän!
Ja röyhtäyttää ja usein! Jos ei närästä muuten... Yötkin menee usein pyörimiseksi.

Kyllä tässä alkais olla NIIN valmista synnärille!
****
Vaikka toisaalta... Miten helpolla sitä on päässyt!! Perhekahvio tuttu joutui makoilemaan kaks kuukautta vesien tihkumisen takia (la huhtikuussa) ja nyt ovat joutuneet tekemään hätäsektion (viikkoja jotain 34 kuitenkin).... Vesien vähyyden takia keuhkot eivät toimi kunnolla... emoticon Ja oli vielä kaksoisraskaus. Miten onnekas sitä onkaan itse ollut...
 
Mulla on jatkuva nälkä ja jano! Koko ajan voisi napostella jotain ja varsinkin makeaa. Parina yönä olen herännyt kovaan nälkään, mutta en ole jaksanut lähteä yöllä koluamaan jääkaapille. Tänään olisi haunnut kaupasta grilatun broilerin rintaleikkeen, mutta ne olivat loppuneet, enkä koivista välitä...

Supistuksia tulee pitkin päivää, mutta iltaisin enemmän ja sellaisia,mitkäaiheuttavat paineen tunnetta ja välillä kipua. Turvotusta on vaihtelevasti kuten myös lonkka- ja liitoskipuja. Eivät kuitenkaan vaivaa päivittäin.
 
Voi jugurtinhimo !!! Voisin litratolkulla ryystellä kylmää jugurttia joka päivä :) 

Ja tämä tuikkiminen... joku taisi jo aiemmassakin viestissä tästä mainita ja itsellä tää on täs reilun viikon aikana kyl yleistynyt. Tähän mennessä en tunnusta (eka odotus ja mikään kuvaus näistä ei tunnu tutulta) saaneeni harjotussuppareita ollenkaan, mut tää alakertaan tuikkiminen on kyl melko "metkaa" jos vois sanoo. Askel pysähtyy kyl heti ja tänäänkin kaupassa en meinannu hyllyjen välistä selviytyy kassalla saati ulos ku tuntu et masukki jollain sukkapuikoilla tökkii... 
 
Valitin eilisellä äippäpolikäynnillä käsien tärinää ja sormien kankeutta. Neuvolassa on vain sanottu, että johtuu turvotuksesta. Polilla lääkäri osasi kuitenkin heti sanoa, että kyseessä on rannekanavaoireyhtymä, joka kyllä käy kaiken kanssa yksyhteen. Nukuin viime yönä rannetukien (rullaluisteluun tarkoitettujen :D) kanssa, koska ranteiden suorana pitäminen auttaa oireita. Ehkä se vähän auttoikin eivätkä kädet tärisseet herätessä yhtä paljon. Onneksi tämän pitäisi hävitä synnytyksen jälkeen... sitä odotellessa. :)
 
Menkkaolo.... Päivällä ei supistele selvästi, mutta tuo tunne. Aijemmin oli hyvin hentoisia tuntemuksia, nyt hyvinkin vahvoja (ilman kipua kuten menkoissa).
Pari päivää ollut muutenkin erikoinen olo.
Jännä kun viime raskaudessa ei ei kertaakaan tuntunut tältä! Supistukset(kin) tuntuu ihan erillaisilta!
 
Täällä on tullut yön/aamun aikana rusehtavaa limaa ja vähän myöhemmin tuli klöntti kirkasta limaa. Voiskohan tämä olla merkki limatulpan irtoamisesta? Mitään supistuksia en ole vielä tuntenut eikä ole näkynyt mitään lapsiveden tapaistakaan, mutta tämä voisi olla lääkärin ronklauksesta johtuvaa. Vauva on kyllä myllästänyt tänään polvellaan niin että kipeää ottaa ja alhaalla on tuntunut pientä "viiltävää" kipua, kun pikkuinen varmaan vielä heiluttelee päätään painaen häpyluuta/peräsuolta. Ehkä jo ensi yönä tai viikonloppuna voisi tapahtua jotain? LA on neljän päivän päästä. :)
 
Takaisin
Top